  • Data: 2018-01-19 14:42:53
    Temat: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Popełniasz błąd poznawczy - kombinujesz, żeby było tak, jak chciałbyś, żeby było -
    a jest inaczej.

    Nie, to ty coś tu kombinujesz :)

    > Ja miałem tak samo - tylko odwrotnie - bo nie chciałem, żeby synek dziedziczył - w
    końcu po coś się spadek odrzuca (bo dziedziczy się w takiej samej proporcji aktywa
    jak i pasywa - nawet jak ich nie znasz) - a bałem się, że będzie, bo myślałem jak Ty.

    Czyli co, odrzuciłeś spadek - zatem traktowany jesteś tak, jakbyś nie
    dożył otwarcia spadku.
    Cofamy się zatem w czasie do śmierci spadkodawcy i patrzymy tak, jakby
    cię nie było. Kto dziedziczy? No nie twój syn, skoro jak piszesz, nie
    był wówczas nawet zygotą - prawidłowo.

    Ale teraz pomyśl co by było, gdybyś nie odrzucił spadku - wówczas po
    twojej śmierci dziecko dziedziczy PO TOBIE i bez znaczenia jest to, że
    sam swojej sprawy spadkowej nie przeprowadziłeś.

    > NIE stajesz się współwłaścicielem masy spadkowej z chwilą otwarcia spadku.

    Stajesz. Wynika to wprost z przepisów:

    art. 924
    Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    art. 925
    Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    Po nabyciu spadku w ciągu pół roku możesz go odrzucić, ale jak tego nie
    zrobisz, bo na przykład wcześniej umrzesz, albo termin minie, to
    odziedziczyłeś, nawet jak nie było sprawy spadkowej. Zatem twoi
    spadkodawcy dziedziczą już wówczas po tobie, a nie po pierwotnym
    spadkodawcy.

    > Tylko dopiero z chwilą wydania wyroku o nabyciu spadku.

    Nie.

    (dalej już tylko twoje wnioski na podstawie błędnych przesłanek).

    --
    Liwiusz