  • 11. Data: 2013-05-23 13:41:32
    Temat: Re: UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 23 May 2013 02:47:30 -0700 (PDT)
    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Może niższy koszt pozyskania pieniądza?

    Oczywiscie jest nizszy - maja euro.
    Ale logika bankow w Polsce jest taka, ze im nizszy koszt pieniadza dla
    nich (bo spadaja w koncu stopy procentowe), to koszty utrzymania konta
    musza rosnac.
    Wiec dwa rozne kraje, ale wnioski zupelnie odmienne?

    > Nie tak dawno był watek o depozytach w UE. W Szwajcari minusowe
    > oprocentowanie w Szwecji poniżej 1% w Niemczech pewnie tez
    > oprocentowanie depozytów jest symboliczne

    Niewiele odbiega od tego w PKO BP :)

    > Skoro piszesz że w niemczech większośc kont jest darmowych to pewnie
    > wiesz to z praktyki. ja nie wiem i nie chce mi się szukac. Wiem
    > jednak że np w Szwajcari gdzie kuzyn mieszka za konta płaci, za
    > przelewy równiez. sporo innych opłat tam jest. W szwecji mam równiez
    > kuzynke i tam tez darmowych obiadków nie ma.

    Co kraj to obyczaj.
    Nie pisalem, ze wszystkie bez wyjatku konta czy karty sa w Niemczech
    darmowe; po prostu nie jest problemem znalezc tam takiego, ktore jest
    bezplatne.
    Moze w Szwecji i Szwajcarii jest podobnie?

    Z innych czynnikow, ktore mi przychodza do glowy:

    - Niemcy maja swoj system kartowy (EC), wiec wiekszosc prowizji za
    platnosci kartowe (kartami EC, wiekszosc rynku w Niemczech)
    wpada do ich kieszeni, zamiast do kieszeni organizacji platniczych z
    USA.

    - Wiekszosc obywateli ma konto (emeryci dostaja emerytury na konto
    itd.), wiec bardziej dziala "efekt skali".

    - No i wreszcie spoleczenstwo jest bardziej uczciwe, przez co bogatsze,
    przez co lepiej rzadzone (przez co maja swoj system kartowy i
    nie musza placic tyle organizacjom platniczym w USA...), przez co
    mniejsze bezrobocie, wiec banki maja mniej strat z powodu
    niesplacanych kredytow, konkurencji ze strony firm pseudopozyczkowych
    itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2013-05-23 13:49:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-23 09:38, Kris pisze:

    > Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba Milton Friedman.

    Ależ oczywiście!
    I nie pojmuję po co całe to bicie piany, które pojawiło się na grupie
    między Twoim postem, a moim.
    Nasz "free lunch" bierze się z nadwyżki zysku, jaki bank osiąga
    obracając naszymi pieniędzmi nad odsetkami od depozytów, które nam
    wypłaca. Wolność gospodarcza polega właśnie na tym, że jedni liczą
    dokładnie co się im opłaca i za ile, a drudzy łapią się na haczyk
    darmowego konta, tableta, sraleta, osobnego pokoju do obsługi, czy-co.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 13. Data: 2013-05-23 14:39:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 13:38:21 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > i s�dzisz, �e ludzie nie zrezygnuj� z us�ug, kt�re zaczn� kosztowa�?
    >
    > Ja s�dz�, �e zastanowi� si�, czy owe us�ugi s� im naprawd�
    potrzebne -

    > szczeg�lnie, gdy podwy�kom op�at towarzysz� obni�ki oprocentowania
    Trudno nieprzyznac Tobie racji- ludzie faktycznie zaczna zamykac martwe rachunki.
    Wiem że cczytelnicy pl.biznes.banki to niereprentacyjna grupa ale co niektórzy mają
    pootwierane konta itp w kilkunastu bankach(najczesciej przz racji tego ze można było
    kilka zł wisienek uzyskac)

  • 14. Data: 2013-05-23 16:47:31
    Od: W <w...@w...pl>

    Kris wystukał, co następuje:

    > wisienek itp. Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś
    > usługi to płacisz za nią. Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił
    > chyba Milton Friedman.

    Jeden-tyci-problem -- obecniej jesteś *zmuszany* do posiadania konta w
    banku, żeby otrzymać wynagrowadzenie... czyli de facto musisz płacić za
    dostęp do swoich pieniędzy...

  • 15. Data: 2013-05-23 17:16:38
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-05-23 16:47, W pisze:

    > Jeden-tyci-problem -- obecniej jesteś *zmuszany* do posiadania konta w
    > banku, żeby otrzymać wynagrowadzenie... czyli de facto musisz płacić za
    > dostęp do swoich pieniędzy...

    W alternatywie dostałbyś mniej, bo pracodawca musiałby zatrudnić
    kasjerkę i ochroniarza, a ich pensja przecież nie spadnie z nieba.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 16. Data: 2013-05-23 19:12:50
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    On 2013-05-23 13:38, Jarek Andrzejewski wrote:

    > /.../
    > i sądzisz, że ludzie nie zrezygnują z usług, które zaczną kosztować?
    > Ja sądzę, że zastanowią się, czy owe usługi są im naprawdę potrzebne -
    > szczególnie, gdy podwyżkom opłat towarzyszą obniżki oprocentowania
    > kont.
    --------------------------
    Racja. A jeszcze Ja dopowiem.
    Ludzie już przestają kupować artykuły inne niż żywność.
    Przestają korzystać z płatnych usług /bankowe są na końcu potrzeb/
    Bańkiery lichwę zaczęli nazywać produktem /sic!/
    Niedługo kredyt % dołączą każdemu do porannej gazety niby gratis,
    niby mini ratkę ;) proszę w googlach wpisać `rewolucja w islandii`
    Wrócę osobiście do korzeni: prąd zapłącę w elektrowni a gaz w gazowni
    Allegro wywalę z ulubionych. Pisać dalej ?

  • 17. Data: 2013-05-23 23:47:56
    Od: W <w...@w...pl>

    zgred wystukał, co następuje:

    > W alternatywie dostałbyś mniej, bo pracodawca musiałby zatrudnić
    > kasjerkę i ochroniarza, a ich pensja przecież nie spadnie z nieba.

    Nie pytałęm, czy dostałbym mniej lub więcej - teraz po prostu nie masz
    jakiegokolwiek wyboru...

    (pomijam fakt, że w moim przypadku odbieranie w kasie jest akurat
    mocno awykonalne ;) )

  • 18. Data: 2013-05-24 07:53:47
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 23 May 2013 19:12:50 +0200, Crimi napisał(a):

    > A jeszcze Ja dopowiem.

    Nieznajomość ortografii, czy megalomania?

    > Wrócę osobiście do korzeni: prąd zapłącę w elektrowni

    W imię zasad można wiele, ale jeśli "elektrowni" nie masz pod nosem, koszt
    takiego płacenia może być wyższy niż utrzymanie konta i przelewów.

    > Allegro wywalę z ulubionych.

    Nie widzę związku, ale co mnie twoje ulubione...

    > Pisać dalej ?

    Możesz próbować, na razie nic przekonującego nie napisałeś.

    AK

  • 19. Data: 2013-05-24 09:09:02
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Jeden-tyci-problem -- obecniej jesteś *zmuszany* do posiadania konta w
    > banku, żeby otrzymać wynagrowadzenie... czyli de facto musisz płacić za
    > dostęp do swoich pieniędzy...

    Jak pracodawca nie zlewa problemu, to idzie do jakiegoś pobliskiego BS-u
    i po prostu dogaduje się co to kont dla pracowników i stawek. Z
    doświadczenia wiem, że da się nawet załatwić płatność wypłaty czekiem
    realizowalnym w kasie banku dla osób, które nie chcą mieć konta za żadne
    skarby. Jak się chce, to można.

    --
    Grzexs

  • 20. Data: 2013-05-28 20:36:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@g...com> 2...@g...co

    : Szykuje się fala podwyżek w polskich bankach.

    Konkretnie, proszę -- w których bankach i o ile podniosą uposażenie
    wiśniobiorcom? ;) IMO trzeba być chorym umysłowo, aby płacić Agrikoli
    w sytuacji, gdy inne banki (w tym Szatan chociażby) dają wiśnie i orzechy.
    Może takie banki jak PKO BP SA sa godne takiej polityki -- płacenia bankom
    za ich usługi, ale na pewno nie jest tego warty dawny Lukas, którego klientem
    byłem, co wspominam niemiło.

    Wracając do PKO BP SA -- właśnie Inteligo zapoczątkował (albo choćby był
    wśród pionierów) wiśniodawanie. Dostałem wówczas prenumeratę jakiegoś
    czasopisma komputerowego -- czytelnie uczelniane (wydziałowe) były
    wówczas dla mnie zamknięte (tak niesiono kaganiec oświaty) zaś
    ogromna biblioteka uczelniana z otwartą na świat czytelnią
    czasopism oferowała jedynie stoliki i krzesła. :)

    -=-

    Pierwszy raz białostocka państwowa uczelnia (filia UW) zbudowała
    bibliotekę (za pieniądze warszawskiej uczelni -- UW) którą oddała
    dla ZETO w połowie za free, a w połowie za przysłowiową złotówkę,
    zaś drugi raz ta właśnie białostocka uczelnia (ale już samodzielna)
    zbudowała ogromną bibliotekę, której czytelnia oddana miastu -- świeciła pustkami.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'