  • 11. Data: 2003-08-27 09:12:25
    Temat: Re: UWAGA NA KARTĘ KREDYTOWĄ REIFFEISENBAKU
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    Mysle, ze ta akwizytorka nie byla pracownica banku i niekoniecznie nawet
    chciala wprowadzic w blad - mogla zle sie orientowac.
    Z takim blednym rozumieniem dzialania KK spotkalem sie tez u pracownikow
    banku, nawet w pol-oficjalnych wypowiedziach.
    Po to jest grupa - trzeba pytac "zanim" :)

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 12. Data: 2003-08-27 09:21:38
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    bankier <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    Istotne
    > jest jedynie to, że jeśli się kogoś PYTA ( w tym wypadku przedstawiciela
    Banku)

    > i przedstawia konkretną sytuację, a przedstawiciel mówi co innego niż
    > przewiduje regulamin - to jest to nadużycie zaufania klienta.
    Z tym zjawiskiem możesz spotkać się w wielu bankach ,niestety często jest
    tak,że klient zna lepiej regulamin niż pracownik banku.

    I O TO W TYM POŚCIE TAK NAPRAWDĘ CHODZIŁO. Myślę , że w tym kraju
    > jest jeszcze wielu"naiwniaków" ( bez obrazy - chodzi o pewien sposób
    odbierania

    > rzeczywistości:))) i skoro moja koleżanka się sparzyła to może niech
    posłuży to

    > za przykład innym - a czy to było naiwne , głupie , czy lekkomyślne - jest
    > trzeciorzędne.

    Racja ,człowiek powinien uczyć się na błędach i dobrze(moim zdaniem),że
    piszesz o tej sprawie.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 13. Data: 2003-08-27 09:23:36
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bankier" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście masz rację, właściwie to powinienem nawet podziękować temu
    Bankowi
    > bo dołączył się w znacznym stopniu do leczenia z chorobliwego (wręcz
    naiwnego)
    > zaufania do ludzi i instytucji różnego rodzaju. (...)

    Druga zasada - jesli chodzi o Twoja kase nie ufac nikomu :-)

    Ja mam dwie KK, przy wydawaniu pierwszej dysponent tak sie platal, ze z
    ciekawosci sam siegnalem po regulamin. Przy drugiej nawet nie chcialem
    sluchac dysponentki, tylko powiedzialem, zeby mi dala regulamin i sam sobie
    wszystko doczytam. Bylo troche zabiegow, bo pani mi probowala wmowic, ze go
    dostane z zamowia karta i przy skladaniu wniosku go nie potrzebuje.
    Oczywiscie przyszedl tylko wyciag z regulaminu - ale i tam byla informacja o
    sposobie rozliczania KK.

    Generalnie, jesli sie czlowiek bierze za cos co jest zwiazane z kasa (KK,
    kredyt, ubezpieczenie, FI, itp) powinna sie zawsze wlaczyc w glowie czerwona
    lampka ostrzegawcza, ktora sprawi, ze trzeba podwyzszyc swoja uwage. Zawsze
    tam, gdzie komus masz dac jakas kase.

    Czlowiek sie uczy na bledach, szkoda, ze bardzo czesto na swoich, lepiej by
    bylo na cudzych.
    Powodzenia na przyszlosc.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 14. Data: 2003-08-27 09:44:14
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Problem nie dotyczy tylko Reiffasen.

    Jak juz na tym forum wspominalem, obsluga
    Multibanku rowniez nie miala (nie ma?)
    pojecia o naliczaniu oprocentowania na KK.
    Nie wiedziala ani pani na multilini ani w oddziale
    (albo raczej wiedzialy zle).

    Takie zycie a wina bankow, bo najwidoczniej
    oszczedzaja na szkoleniach albo na dobrych pracownikach.

    MarcinP

  • 15. Data: 2003-08-27 10:03:26
    Od: "" <o...@p...onet.pl>

    Przejrzalem szybko regulamin KK Reiffaisen i znalazlem w paragrafie 31 taki
    punkt:

    3. W przypadku częściowej spłaty salda zadłużenia w terminie wskazanym przez
    Bank odsetki naliczane są w oparciu o dzienne saldo zadłużenia na koncie karty.

    I szczerze mowiac nie do konca rozumiem co autor mial na mysli. Moze ktos sie
    odwazy na interpretacje ?

    oN

  • 16. Data: 2003-08-27 10:09:31
    Od: "bankier" <p...@p...onet.pl>

    > Takie zycie a wina bankow, bo najwidoczniej
    > oszczedzaja na szkoleniach albo na dobrych pracownikach.
    >
    > MarcinP

    ŚWIĘTA PRAWDA. za granicą jest tak , że pracownik który ma do czynienia z
    finansami jest godziwie wynagradzany aby go 'nie kusiło" - nie chcę z tym
    dyskutować - taki jest fakt. Tam już dawno stwierdzono, że jedna "afera" może
    spowodować tyle złego dla firmy, że lepiej przeprowadzić przesiew, najlepszym
    dobrze zapłacić i ok - na pewno zmniejsza się wtedy ryzyko wystąpienia groźnych
    sytuacji. U nas w bankach (poza Warszawą prawdopodobnie) jest tak, że w ramach
    cięcia kosztów istnieje jedno kryterium "fachowości" tzw. "poprzeczka 860zł" -
    jeśli zgodzisz się pracować za minimum to znaczy że jesteś fachowiec jeśli nie
    to znaczy że się nie nadajesz. A pracownicy z wieloletnim doświadczeniem ,
    którzy wiedzą JAK DRAŻLIWY I DELIKATNY jest dla każdego temat finansów , są po
    prostu zwalniani bo argument jak wyżej. Na ich miejsce przychodzą tabuny
    stażystek i świżo upieczonych fachowców - nie żebym miał coś przeciwko
    stażystkom (zwłaszcza jak ładne:)))) ale "znaj proporcjum mocium Panie"
    I tu prawdopodobnie tkwi cały problem z obsługą w Bankach - niskie koszty-niska
    jakość obsługi, niskie wynagrodzenie ( nie pozwalające przeżyć godnie) - niska
    motywacja do pracy,zdobywania wiedzy i dbania o klienta.

  • 17. Data: 2003-08-27 10:25:08
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    niska
    > motywacja do pracy,zdobywania wiedzy i dbania o klienta.

    Wiesz, tak czytam Twoje wypowiedzi i jakos nie dostrzegam zadnej afery
    tutaj. Chyba za bardzo dramatyzujesz i probujesz zwalic swoja niewatpliwa
    wine na innych ludzi o zlej woli a najlepiej na bezduszna instytucje.
    Problem tylko w tym, ze nie zostales ani oszukany, ani okradziony, tylko co
    najwyzej Twoje niedoinformowanie sprawilo, ze poniosles koszty, ktorych sie
    nie spodziewales (ale bank o nich informuje w swoich ogolnodostepnych
    regulaminach). Jednakze zeby byc dobrze doinformowanym to lezy tylko i
    wylacznie w Twoim interesie.

    Dla mnie EOT.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 18. Data: 2003-08-27 10:31:35
    Od: "bankier" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    karty.

    > I szczerze mowiac nie do konca rozumiem co autor mial na mysli. Moze ktos sie

    To właśnie oznacza sprytne zawoalowanie sposobu naliczania odsetek a Twój post
    jest kolejnym odważnym stwierdzeniem że się tego nie rozumie i brawo, bo ja też
    miałem z tym problem i pewnie wielu innych także , pomimo wielokrotnego
    czytania tego paragrafu.

    Według mnie oznaczo to mniejwięcej że odsetki nalicza się codziennie w
    zależności od tego jakie było w danym dniu zadłużenie.

    Na przykładzie:
    Odsetki od kreytu zakładamy 30%,
    jeśli masz wyznaczony na 10-go września termin płatności a w dniu 20.08
    dokonałeś zakupu za 100 zł to odsetki za dzień 20.08. wuniosą : 100 zł x 30% x1
    (ilość dni) i to wszystko dzielisz przez 36500 (lub 36000) w zależności od
    sposobu naliczania odsetek, załóżmy że przez 36500
    to za 20.08. odsetek masz 0,08 zł w dniu 21.08 kupiłeś futro za 5000 zł więc w
    dniu 21.08. zadłużenie twoje wynosi 5000+100=5100 zł a odsetki za ten dzień
    5100x30%x1/36500=4,19 zł jeśli byś nie kupił więcej nic to za pozostałe dni do
    10.09 dochodziłyby codziennie odsetki 4,19 ( bo zadłużenie się nie zmienia ) ,
    czyli 19 dni (bo dnia spłaty z reguły się nie wlicza ale to też może być
    równie - w przykładzie chodzi o zasadę) po 4,19 czyli 19x4,19 + 4,19 z
    21.08+ 0,08 zł z 20.08=83,88 zł

    I to chyba o taką zasadę chodzi chociaż najlepiej by było gdyby ktoś z
    Reiffeisena się wypowiedział , albo może kolega o pseudo ALKOHOLIK ( pasteż
    Baranów:))) się wypowie????

    (Przepraszam ale po prostu musiałem to ostatnie dodać , proszę o wybaczenie:))

    Mo

  • 19. Data: 2003-08-27 10:36:15
    Od: "Jacek" <j...@W...onet.pl>

    > Z takim blednym rozumieniem dzialania KK spotkalem sie tez u pracownikow
    > banku, nawet w pol-oficjalnych wypowiedziach.

    Działania KK ogólnie? Czy tego konkretnego banku (i większości innych)?
    Bo z ZTCW nie jest tak w każdym banku. (np. mBank).

    Jacek

  • 20. Data: 2003-08-27 10:51:51
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Problem tylko w tym, ze nie zostales ani oszukany, ani okradziony,

    Nie masz racji. Zostal oszukany przez pracownika banku,
    czyli przez bank.
    Od instytucji takich jak bank wymaga sie, aby informacja
    podawana przez pracownika byla zetelna i PRAWDZIWA
    a nie "widzi mi sie". Jesli nie masz zaufania do pracownikow
    banku - a jak widac, miec nie mozna - to jak mozesz im
    powierzac swoje pieniadze ? Bzdura.

    MarcinP