  • 1. Data: 2008-07-03 08:39:34
    Temat: Transfer 50 EUR za granicę.
    Od: "Akcent" <t...@p...drutu>

    Witam,

    mam do przesłania 50 EUR do Rumunii. Niestety podmiot nie może zablokować
    mojej karty na poczet całości wydatku, stąd transfer międzybankowy lub
    przesyłka gotowizny.

    Koszt transferu bankowego to ok. 50-60 zł w zalezności od konta (Pekao24 lub
    mbank). A jak wygląda sytuacja z jakimś forawderem gotówkowym, ewnetualnie
    inne narzędzia. Pytam, gdyż w najbliższym czasie będe musiał wysłać kilka
    takich zadatków.

    Jeżeli to pomoże: chodzi o transfer na linii osoba fizyczna - podmiot
    gospodarczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

    - Co jest gorsze od znalezienia robaka w właśnie ugryzionym jabłku?
    - Znalezienie połowy robaka...

  • 2. Data: 2008-07-03 08:51:45
    Temat: Re: Transfer 50 EUR za granicę.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Sprawdź na poczcie, czy do Rumunii mozna wysyłać:
    * listy wartościowe z gotówką w srodku;
    ** przekazy pocztowe.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-07-03 09:04:35
    Od: "Akcent" <t...@p...drutu>

    Jakby ktoś szukał i znalazł ten post w archiwum: WesternUnion, przy tej
    kwocie jest nieznacznie droższy od banku - ok. 60 zł.
    Pekao24 = 28 zł + 0,25% kwoty (min. 30 zł).

    > * listy wartościowe z gotówką w srodku;
    > ** przekazy pocztowe.

    O wysyłaniu $$ w kopercie nie może być mowy :).
    Przekaz pocztowy? Za dużo zabawy. Ale mimo wszystko dziękuję za sugestię.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 4. Data: 2008-07-03 11:29:53
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Akcent <t...@p...drutu> wrote:
    > Jakby ktoś szukał i znalazł ten post w archiwum: WesternUnion, przy tej
    > kwocie jest nieznacznie droższy od banku - ok. 60 zł.
    > Pekao24 = 28 zł + 0,25% kwoty (min. 30 zł).

    ING 5 zł?

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 5. Data: 2008-07-03 18:29:09
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Miernik wrote:

    > ING 5 zł?

    5 zl to chyba oplata za samo zlecenie przelewu, w wiekszosci
    przypadkow ciezko dokladnie przewidziec pelny koszt

  • 6. Data: 2008-07-03 19:20:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 5 zl to chyba oplata za samo zlecenie przelewu, w wiekszosci
    > przypadkow ciezko dokladnie przewidziec pelny koszt

    5zl to calkowity koszt SEPA. ING tak ma.

  • 7. Data: 2008-07-03 22:23:32
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

    > 5zl to calkowity koszt SEPA. ING tak ma.

    sprawdziles to na przykladzie kilku roznych bankow z ue ?

    http://www.sepapolska.pl/sepa_polska/uczestnicy_pole
    cenia_przelewu_sepa_w_polsce.html

    na liscie sepa widnieje jako bank ktory jedynie odbiera przelewy
    w tym systemie, a jeszcze jakies 2 miesiace temu infolinia nie byla
    w stanie podac mi przyblizonych kosztow przelewu do niemieckiego
    banku ktory jest w sepa

  • 8. Data: 2008-07-04 03:09:58
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    ja wysyłam kilka razy w miesiącu i płacę 5 zł i tyle... i to kwoty powyzej
    1000 EUR

  • 9. Data: 2008-07-04 03:11:38
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    > http://www.sepapolska.pl/sepa_polska/uczestnicy_pole
    cenia_przelewu_sepa_w_polsce.html

    no cóż też się zdziwiłem tej tabelce, ale widocznie jest błąd....

  • 10. Data: 2008-07-04 05:48:27
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Zephyr wrote:
    > ja wysyłam kilka razy w miesiącu i płacę 5 zł i tyle... i to kwoty
    > powyzej 1000 EUR

    w to samo miejsce czy do roznych bankow ? bo do niektorych bankow
    moze isc bez posrednikow i wtedy faktycznie nie bedzie dodatkowych oplat