    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Totalna inwigilacja
    Date: Thu, 11 Jun 2009 21:52:16 +0200

    On Thu, 11 Jun 2009 21:48:58 +0200, schliesky <t...@m...pl>
    wrote:

    >Trochę dawno, ale coś tam kojarzę, choć "koalangu" nie pamiętam.

    http://wyborcza.pl/1,75517,2119075.html
    cytat:
    "koalang", czyli język kojarzeniowo-aluzyjny. Chodzi o to, że
    komputerowy system podsłuchu rozumie wprawdzie znaczenia słów i
    prostych zbitek, ale jest bezradny wobec poetyckich aluzji i metafor -
    co wykorzystują mieszkańcy Paradyzji, tocząc na przykład takie
    dialogi:

    - Szary anioł przyśnił mi się nieostrożnie.

    - Przestrzeni skrawek pustką się wypełnił?

    - Mimo przeszłości myszki w czasowniku rozprzestrzenionej od krańca po
    kraniec, kotara głosu dłoni mej nie tknięta, tęsknoty hieny pozostały
    przy niej.

    Co oznacza odpowiednio: "Funkcjonariusz zrobił mi w nocy rewizję,
    myśląc, że śpię", "Czy coś zabrał?", "Myszkował po całym pokoju,
    szukając tłumika sygnału identyfikatora, nie znalazł, ale drań chyba
    nie dał za wygraną".

    pozdarwiam,
    Cyb