  • 1. Data: 2005-01-08 08:48:31
    Temat: To sie SKOKom do d... dobrali ;)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,24832
    69.html

    Pomijam juz liczne inne artykuly w Rzepie czy GW.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-01-08 12:16:03
    Temat: Re: To sie SKOKom do d... dobrali ;)
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005 09:48:31 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    BTW i a'propos suwerenności, której rzekomo nie utracilismy: "pomoc
    publiczna w Unii Europejskiej podlega znacznym ograniczeniom. Jej
    udzielanie bez zgody Komisji Europejskiej jest karane".

    "elementem irlandzkiego prawa podatkowego. Z takiego rozwiązania byli
    zadowoleni prawie wszyscy: banki (bo wreszcie zrównały się w
    przywilejach z kasami), kasy (bo przywilejów nie straciły) i klienci
    (bo dzięki konstrukcji ulgi podatkowej więcej zarobili). Narzekać mógł
    tylko minister finansów, który musiał poradzić sobie z dodatkową
    dziurą w budżecie."

    a może i u nas? Mnie by nie było żal MinFina :-)

    "Jeżeli Komisja Europejska uzna te zwolenia za nielegalną pomoc
    publiczną, SKOK-i będą musiały ją zwrócić. I to z odsetkami. Nawet
    jeśli w trybie ekspresowym parlament zadecyduje o odebraniu SKOK-om
    podatkowych przywilejów, to i tak musiałby one oddać ulgę za okres od
    1 maja 2004 r., czyli od dnia, kiedy zaczęły działać na wspólnotowym
    rynku."

    bzdura. Skarb państwa odda, bo przecież SKOKi legalnie nie zapłaciły
    podatku.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2005-01-08 12:24:50
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005 09:48:31 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    Jeszcze mała uwaga co do tytułu. Na pewno SKOKom? Ja jednak odnoszę
    wrażenie, że jesteś tendencyjny :-). Oskarżenie jest skierowane raczej
    przeciwko ustawodawcy, bo trudno przecież winić SKOKi za to, że nie
    płaciły podatku, którego nie musiały płacić.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2005-01-08 14:07:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rynku."
    >
    > bzdura. Skarb państwa odda, bo przecież SKOKi legalnie nie zapłaciły

    Nie zaplacily, czyli uzyskaly nielegalny przychod w wysokosci niepobranego
    podatku.
    I ten przychod maja (beda mialy ? ;-) zwrocic.
    SKOKI oczywiscie...

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-01-08 15:08:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005 15:07:30 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Nie zaplacily, czyli uzyskaly nielegalny przychod w wysokosci niepobranego
    >podatku.

    legalny! Nie złamały prawa, bo MinFin czy Sejm może je zwolnić z
    podatku. Samo udzielenie zwolnienia było co najwyżej nielegalne.

    A poza tym: czy SKOKi miały _możliwość_ zapłaty właściwego podatku?
    Kto miałby ocenić jaka powinna być kwota tego podatku, czyli wymierzyć
    go?
    Gdyby wpłaciły więcej niż wynika z zeznań, to czy US by przyjął te
    pieniądze?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2005-01-08 15:17:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > legalny! Nie złamały prawa, bo MinFin czy Sejm może je zwolnić z
    > podatku. Samo udzielenie zwolnienia było co najwyżej nielegalne.

    legalny wedlug prawa polskiego, nielegalny (a raczej nienalezny) wedlug
    prawa UE

    > A poza tym: czy SKOKi miały _możliwość_ zapłaty właściwego podatku?

    A kogo to obchodzi?
    Jak Ryanair czy inny ..jet dostal nielegalna pomoc od wladz jakiegos miasta
    to nie w postaci przelewu na konto tylko w postaci niepobranych oplat i tez
    chcieli by zwrocil...

    > Kto miałby ocenić jaka powinna być kwota tego podatku, czyli wymierzyć
    > go?

    Ktos kompetentny...;-)
    Ty napewno nie.
    Ja tez nie

    > Gdyby wpłaciły więcej niż wynika z zeznań, to czy US by przyjął te
    > pieniądze?

    Nie.
    I co z tego?

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2005-01-08 17:17:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005 16:17:24 +0100, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Nie.
    >I co z tego?

    co najmniej to, że nie będzie w takim przypadku możliwości domagania
    się zapłaty odsetek od SKOKu.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2005-01-08 23:26:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
> [...]
    > przeciwko ustawodawcy, bo trudno przecież winić SKOKi za to, że nie
    > płaciły podatku, którego nie musiały płacić.

    SKOKom - bo to one lobbowaly za kolehjnym przedluzeniem zwolnienia, za
    oddluzeniem konsumenckim i takie tam rozne. Z tego tez juz sie wycofuja -
    pora jeszcze odebrac ulgi. I tylko dlatego, ze wychodzi ile taka kazda kasa
    musi placic. Z dobrej idei zrobilo sobie kilku kolesiow maszynke do
    zarabiania pieniadzy - straca na koncu ci co mieli zyskac...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2005-01-08 23:54:03
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005 00:26:06 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >SKOKom - bo to one lobbowaly za kolehjnym przedluzeniem zwolnienia, za

    hmmm, to lobbowanie jest czynem karalnym?

    Powtórzę: uważam, że jeśli ktoś tu uczynił coś wbrew prawu (choćby i
    wspólnotowemu), to jedynie ustawodawca, a nie jakikolwiek SKOK -
    choćby w zarządzie miał samych hohsztaplerów.
    No, chyba, że udowodnimy jakiemuś szefowi SKOK nakłanianie do
    przestępstwa, ale wtedy trzeba chyba osądzić również 560 *.*, którzy
    dali się na złamanie prawa namówić :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2005-01-09 00:11:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

> [...]

    >to nie w postaci przelewu na konto tylko w postaci niepobranych oplat i tez

    BTW: zwrócił?

    --
    Jarek Andrzejewski