    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Teraz to dopiero polecą %
    Date: Sat, 8 Aug 2015 15:36:54 +0200

    "osa" mq4n2a$jgb$...@d...me

    > Hazardziści chcieli grać na kursie walut to brali kredyty denominowane w
    walutach...

    IMO nie hazardziści, ale wierzący -- wierzący w miłość Zachodu do Polaków. :)
    Zdesperowani wierzący -- nie stać ich na bogacenie się pracą, więc wchodzą
    w spekulacje. Gdy mówiłem znajomym, że pierwsza osoba w rodzinie musi zarabiać
    4 kpln a każda następna 2 kpln, nazywali mnie idiotą. :) Woleli 1 kpln na osobę
    plus spekulacje czy ,,wyjazdy na saksy''. (rodzice plus dwójka dzieci to wg mnie
    (4+2+2+2)kpln -- oczywiście na dzieci pracują rodzice)

    Teraz Polacy protestują w RP i w UK...

    Bronią (jak JF) ZUSu i innych złoczyńców i płaczą.
    Płaczą i kombinują -- zabierzmy tym, co mają (bankom
    i galeriom) i dajmy tym, co piją. :)

    Ja nie piję -- więc ,,pomoc'' Państwa objawiła się wyrokiem,
    wg którego 'wypukliny dysków kręgosłupowych' to 'skolioza
    kręgosłupa'. Wyrok wydany w imieniu prawa państwa, którego
    premierem jest lekarz. :)

    ,,Emigracyjny'' wyjazd STuska to dla mnie prezent od Boga:

    z jednej strony BKomorowski ukazał, że kłamie twierdzeniem,
    iż ma dobrą wolę, ale brak mu odwagi do sprzeciwiania się
    Tuskowi (nawet demonstrował to jajami na ramieniu -- chce,
    ale nie może)

    z innej strony premierem jest lekarz a wg państwa wypukliny to skolioza

    > Proponuję więc pomagać też tym, którzy stracili forsę grając w LOTTO i innych
    takich... oni też nie wiedzieli że mogą stracić,
    > przecież
    > w reklamach pokazują że wygrywa się miliony...

    Europa miała nas kochać. :) Skąd tedy te franciszkańskie podskoki?
    Polacy pognali do ,,europy'' jak Bruno do Moskwy:

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfab
    etycznie/kaczmarskiego/e/epitafium_dla_brunona_jasie
    nskie.php
    Tam poeci kieszenie mają pełne dolarów
    I za szczęście ludzkości przelewają swój tusz,
    Tam czerwieńsze od krwi są kumulusy sztandarów
    Od sztandarów zaś pąki pierwszomajowych róż.

    Tam ja, Polak i były obywatel Europy
    Pieśń rozwinę i formie nową nadam tam treść.
    Bataliony poetów będą lizać mi stopy,
    Ja im mannę gwiazd sypnę, żeby mieli co jeść!

    Niestety spotkał ich los tegoż Brunona:

    Bruno Jasieński: niemieckie imię, nazwisko polskiej szlachty. Żyd, komunista,
    bywał w
    Rzymie, paryskie miał kontakty. W Moskwie sądzony za szpiegostwo, skazany i
    zesłany.
    Zaginął gdzieś po drodze. Odtąd los jego jest nieznany.

    Postać prawdziwa:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bruno_Jasie%C5%84ski

    > Proponuję też unieważniać umowy kredytowe walutowe z jednoczesnym
    ubezwłasnowolnieniem kredytobiorcy! Skoro nie wie co robi biorąc
    > kredyt walutowy to dla jego dobra lepiej, żeby o wszystkich ważnych sprawach
    decydował za niego ktoś odpowiedzialny.

    Tak kiedyś (za komuny -- w PRLi) było. PZPR decydowała w imieniu Polaków.

    -=-

    Zabieranie tym, którzy pracują efektywnie i dawanie tym, którzy trwonią
    (choćby pod przykrywką miłosierdzia i szlachetności) da skutki fatalne.
    Dzieci z rodzin ,,dofinansowywanych'' będą i nienawidzone przez pracujących,
    i chytre -- zamiast mądre. Dzieci te będą wyciągały ręce po datki przez
    resztę ich życia -- zasilą ZUSy (jako ,,pracownicy ZUS'') i będą dusili
    gospodarkę swoimi mądrymi_inaczej pomysłami...

    Naród zabierający uczciwym i dającym dewiantom IMO musi zmarnieć. :)

    -=-

    Komuna (Stalinizm itp.) wytłukła w Polsce (nie tylko w Polsce, ale teraz piszę
    tylko o Polsce) inteligencję, w miejsce której zbudowała quasiinteligencję,
    która następnie (po obaleniu komuny) zbudowała jeszcze gorszą psudointeligencję,
    gdyż tytuły szkół wyższych (średnich też, ale to problem mniejszy) sprzedawano
    za pieniądze w prywatnych szkołach... (najpierw tytuły dawano ludziom potulnym
    i poprawnym politycznie; później dawano po prostu tym, którzy płacili za te tytuły)

    IMO Kaczyński dobrze mówi o zdegradowaniu polskiego państwa.
    IMO naprawdę trzeba tu od podstaw zbudować nowe państwo.
    Ale czy Kaczyński to nowe państwo zbuduje?

    Przed dziesięciu laty miał tę możliwość, ale po ,,rewolucji''
    DTuska sprawa jest trudniejsza, być może niemożliwa do realizacji.

    DTusk dla mnie jest jak Lenin -- z funkcji, nie z rozumu, bo rozumem to jednak
    Leninowi mocno ustępuje. :)

    DTuska poparli (przepraszam) gówniarze, którym starczyło kilkanaście stów
    plnów miesięcznie -- chyba głównie na fajki i piwo. Dziś protestują w UK,
    gdzie oczekiwali po prostu dofinansowania...

    [Polsce pomóc może cud -- śmierć narodu i zbudowanie nowego narodu?
    niekoniecznie -- Polsce potrzeba mądrych rządów i uciszenia
    przygłupów, dla których: 'wypuklina' to 'skolioza'; Boga nie
    ma i prawdy nie ma... na razie Rydzyk wrzucił wsteczny, ;)
    popierając współpracę Polski z Putinem -- wsteczny nie wpłynie
    już na stratę poparcia USA z uwagi na bezwładność USA... Rydzyk
    popisał się doskonałym wyczuciem sytuacji, bo ów wsteczny poparcia
    USA nie odbierze -- za mało czasu, ale da poparcie Polaków popierających
    pokojową współpracę Polski i Rosji -- uciszy Schetynę, Sawickiego i jemu
    http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/pis+wojna+ros
    ja podobnych,
    straszących Polaków wojną polsko-rosyjską; Rydzyk Kolejny raz popisał się
    kunsztem we władaniu duszami ludzkimi... gdyby tak jeszcze popisał się
    odwagą w tłamszeniu głupoty Kiszowary czy Kopani... mnie nie zdziwi
    obrazek, na którym JKaczyński i WPutin wspólnie składają wieniec
    pod pomnikiem LKaczyńskiego... -- Polski nie stać na wojnę przeciwko
    Rosji, ale stać na pokój i z Rosją, i z Zachodem; czy jednak polskich
    polityków stać na wypracowanie stanu, w którym Rosja jest gwarantem
    pokoju pomiędzy RP i UE a UE jest gwarantem pokoju pomiędzy RP i FR?...
    Rydzyka stać; czy stać innych?... mordercę i dupolizańca DTuska -- nie
    stać; mądrego Polaka stać by było na zbudowanie pokoju na liniach
    wschód-zachód i północ-południe -- prawosławie-rzymski_katolicycm
    i protestantyzm-islam; świat otrząsa się dominacji z chrześcijaństwa,
    powstały potęgi takie, jak: Chiny, Indie, państwa islamskie -- nie
    tylko IS, judaizm... Franciszek dostrzega potrzebę dostosowania się
    Rzymu/Watykanu do nowej sytuacji... albo udaje, że dostrzega...
    na razie Brytyjczycy (kłamiąc) przypominają o wdzięczności okazywanej
    polskim lotnikom z Bitwy o Anglię, ale być może już niedługo Polaków
    w UK potraktują jak dzikich imigrantów z Afryki... hm.. trzeba by coś
    o bankach -- nie mogę dąć po bozie poznać, że myśli moje odbiegają od
    franka...]

    Spekulacje wcześniej czy później dają finansowe krachy -- (wielokrotnie)
    w USA, w Polsce, czy (obecnie) w Chinach... Na spekulacjach zarabiają ci,
    którzy doskonale wiedzą, co robią -- tracą pozostali. Tracą i ci, którzy
    źle zainwestowali, i reszta -- za sprawą ,,dodatkowych podatków''. Tracą
    i pieniądze, i wiarę w jakąkolwiek sprawiedliwość.

    Ale spekulacje (czy hazard) są koniecznością tam, gdzie pensje są niskie
    a aspiracje -- wysokie. Polska nie jest okazem dobrobytu, jak ukazywała
    propaganda PZPR czy ukazuje propaganda PO...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'