    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <qh988u$dnd$1@gioia.aioe.org> <5d3841f1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9hne$1pu3$1@gioia.aioe.org>
    <5d386577$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9q43$111h$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 17:20:49 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 16:02, J.F. pisze:
    >Zatem każdy powinien mieć wybór. Ja chciałbym kartę tylko na PL.
    >Podejrzewam, że 99% klientów także karta na Wenezuelę nie jest
    >potrzebna.

    Jak juz bierzesz miedzynarodową, to sie okazuje, ze w Wenezueli tez
    dziala.

    A czysto polska ... taki sobie sens. I co mialaby dawac -
    bezpieczenstwo ?

    Masz blika.

    >Nie do końca. Liczba fraudów coraz większa. Co ciekawe - banki od
    >pewnego czasu obniżały poziom zabezpieczeń. Na przykład rezygnowały z
    >tokena sprzętowego.

    cena/koszty.

    >Pamiętam w mBanku hasła jednorazowe - dużo bezpieczniejsze niż SMS.

    No wlasnie wcale nie takie bezpieczniejsze - na liscie nie masz podane
    co autoryzujesz.
    A zaczely sie podstawiania wlasnej strony.

    >Po pewnym czasie wprowadzono opłaty za nie.

    Zaporowe. Pewnie tez cena zadecydowala - SMS sa tansze :-)
    A potem patrz wyzej.

    Teraz modna autoryzacja w aplikacji mobilnej ... czyzby i SMS byly za
    drogie ?
    Choc pare dodatkowych zalet ma.

    >Podobnie jak wymuszono na bankach ograniczenie odpowiedzialności
    >klienta bodaj do 150 euro czy umożliwienie rezygnacji z kart
    >bezstykowych. Właściwie przykłady można mnożyć, gdzie stosowne
    >rekomendacje czy przepisy zmuszały banki do podniesienia
    >bezpieczeństwa, z którego tak chętnie rezygnowano. Najbliższe zmiany
    >już we wrześniu.

    Ale mbank zaczal dzialalnosc gdy zadnych takich przepisow nie bylo ..

    >Tylko co to może obchodzić klienta? Jeśli nie radzisz sobie z
    >nożyczkami
    to nie zostawaj fryzjerem.

    Klient ma nie gubic czekow :-)

    >Niestety nie masz racji. Wypłata gotówkowa mogła być do wysokości
    >salda.

    troche watpie. Znow dochodzimy do telekomunikacji i czy oddzial znal
    wysokosc salda ... konta z innego oddzialu.

    >Z pewnością z bankomatu off-line.

    Z takiego, jakie wtedy byly.

    >Klient narusza umowę. Bank ma prawo mu dać wypowiedzenie i tyle.

    Prawo ma, ale gdzie tu sens, gdzie logika :-)

    > Tu mówimy o wspieraniu fraudów i czerpaniu z nich korzyści.
    >Przyjmując Twój tok myślenia klient, któremu ukradziono 20 czeków
    >musiałby się liczyć ze stratą 20.000 zł, choć na koncie mógłby mieć
    >zero. Wydaje mi się to myśleniem jednak absurdalnym.

    Ale tak to jakos dzialalo - z koniecznosci.

    W Anglii wymyslono karte zabezpieczajaca. Taka tam plastikowa karta,
    po okazaniu ktorej sklep zyskiwal gwarancje czeku do jakiej tam kwoty.
    Oczywiscie zalecenie bylo - trzymaj karte w innym miejscu niz
    ksiazeczke czekową.

    A co widze w sklepie - drobny prezent - eleganckie etui na ksiazeczke,
    pioro i karte ...

    >Typowa mentalność Kalego.

    Przepisy podatkowe rzecz swieta, a nie uznaniowa :-P

    >I kolejny przykład, gdzie banki zmuszono do respektowania prawa. Bo
    >obowiązek podatkowy to jednak prawa, a świadome jego naruszanie... no
    >cóż...

    zmuszono ? Chyba nie bylo zakazu informowania klientow o zmianie.

    Za to niedawno przy okazji podatku bankowego juz byl zakaz podwyzek z
    powodu podatku.
    Uwazasz to za sprawiedliwe ?

    J.