    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d3705f4$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qh71p1$pbk$1@gioia.aioe.org>
    <5d370f45$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh74ko$16mj$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org> <5d383b5e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9h1j$1mie$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 16:25:39 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 13:02, J.F. pisze:

    >A zatem ta koncepcja, iż mbank i BRE to w zasadzie to samo i tu sobie
    >ściągali z detalu, by wrzucać do korp. - bardzo wątpliwa.

    Niekoniecznie - ot, drobny błąd programistow, albo księgowej -
    standardu numeracji jeszcze nie bylo.

    Poza tym izolacja mogla byc, a konto w NBP jedno :-)

    >Niekoniecznie. Mógł z rynku międzybankowego ściągać.
    >Pamiętasz Dom Bank? Z jakichś powodów czasami łatwiej mnożyć byty niż
    >działać w ramach 1 podmiotu.

    Mnozenie bytow ma swoje zalety ... ale trzeba z głową mnożyc.

    >Było od dawna, ale niekoniecznie dostępne dla ludu. Zakładam, że BRE
    >było podmiotem mogącym inwestować globalnie.

    Troche jeszcze nie te czasy.
    No i znow mamy ryzyko kursowe - bo globalnie zlotowek nie chca.

    >My tu w PL uważamy normalność za "ryzyko" ;-)

    >Spójrz szerzej. W skali globalnej popularne są np. skrytki bankowe do
    >przechowywania kosztowności, złota itd. W PL to usługa bardzo mało
    >popularna.

    Władza ludowa nie lubila, a obywatele sie kosztownosci nie dorobili
    :-)
    No i to musi kosztowac, a Polak placic nie lubi ...

    >Darmowe konto jest tylko z nazwy. Brak oprocentowania powoduje, iż
    >generuje często znaczny dochód.

    ale byl tez e-max, wysoko oprocentowany, i bardzo latwo sie
    przerzucalo ...

    Swoja droga - za PRL ROR potrafil byc oprocentowany, nieduzo, ale
    zawsze cos ... komu to przeszkadzalo ?

    >Wszystko zależy od tego jak definiujesz "nic". Szczególnie, iż "nic"
    >jest bardzo trudno zdefiniować.

    Skoro nie "nic" to jednak cos trzeba zrobic.

    >Prawie. Komunikaty są powszechnie dostępne. Ilość dewiz - nie. Zatem
    >odpowiednia fraza w komunikacie (ot, jutro EBC chociażby) wpływa
    >bardziej na rynek niż nadwyżka czy nie, która komunikowana jest po
    >fakcie (czasami w ogóle).

    Fraza moze przyciagnac spekulantow, ale jest tez normalny handel
    towarami, i potem szybko sie okazuje, ze waluty brakuje, lub jest
    nadmiar.

    >Do 4,6 można osłabić PLN wobec euro. Całkiem spora przestrzeń.

    Ale czy to pokryje rozdawnictwo ?

    >Nie bardzo rozumiem... Jeśli uważasz, że PiS rozdaje to spodziewałbym
    >się osłabienia PLN, a tym samym trudno mówić o okazji do
    >przewalutowania.

    Trzeba przewalutowac teraz, bo bedzie jeszcze drozej :-)

    J.