    From: TrzyLinie <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tablet
    Date: Wed, 13 Feb 2013 04:28:23 +0100

    W dniu 2013-02-12 23:30, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > https://promocje.ideabank.pl/lpp/google/lokaty/1212-
    najlepsza-oferta/index.php

    > Ktoś wie, o co tu chodzi -- i czy warto?
    > Tablet mi potrzebny, wprawdzie wolałbym
    > inny, ale taki tez od biedy może być.

    Było już kilka razy...

    Lokata w kilku wariantach kwotowo-czasowych. Trzeba założyć lokatę z jedną
    z kwot i przetrzymać ją przez "pierwszy okres", którego długość zależy od
    wariantu lokaty. Kupuje się tablet za "cenę promocyjną" 1 zł. Nie można zwrócić
    tabletu. Wpłacić na lokatę trzeba tyle, ile przewiduje wybrany wariant plus
    "cena promocyjna" tabletu.

    Po "pierwszym okresie" można zerwać bez utraty tabletu (tj. bez konieczności
    zapłacenia za tablet jego wartości wg widzimisia banku) i odsetek. Zakładając,
    że tablet kosztuje 850 zł "oprocentowanie" lokat można obliczyć jak w arkuszu:
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoA6YpG
    jwrYhdGxGTS1Qd09MXzhhUDZJS3EtcDlhUmc&usp=sharing

    Po ściągnięciu arkusza w komórce H1 można wstawić wartość tabletu wg naszego
    widzimisia, zamiast 850 zł wg widzimisia banku, w celu obliczenia faktycznego
    oprocentowania.

    > Okradną mnie tam, czy tylko oszukają?

    Trzeba uważać, bo zerwać "bez utraty" można tylko przez trzy dni robocze po
    "pierwszym okresie". Jeśli tablet ma wady - musimy sami to załatwić,
    z pominięciem banku, w ramach gwarancji producenta.

    Dużo warunków, no i lokatę można założyć tylko w oddziale, co niestety daje
    im szansę do wciskania innych swoich kitów. Ja ciągle nie mogę się zdecydować
    czy na pewno chcę akurat ten tablet...

    --
    TrzyLinie