  • 1. Data: 2006-04-25 17:02:29
    Temat: Szwajcarski
    Od: "bozoo" <m...@g...com>

    Witam.

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakładał
    konto w Szwajcarii? Interesuje mnie konto
    internetowe, a'la mBank czy inteligo.
    Jeśli ktoś posiada, to proszę o informację jak
    wygląda procedura zakładania konta i jaki
    bank jest godny polecenia.
    Z góry dziękuję

    PawełZ.

  • 2. Data: 2006-04-25 18:08:08
    Temat: Re: Szwajcarski
    Od: <k...@p...ffpe.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakładał
    konto w Szwajcarii? Interesuje mnie konto

    Mbank szwajcarski proponuje

    koolin

  • 3. Data: 2006-04-25 18:20:44
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    bozoo <m...@g...com> wrote:

    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakładał
    > konto w Szwajcarii? Interesuje mnie konto
    > internetowe, a'la mBank czy inteligo.

    Google Twoim przyjacielem.
    (co Wy wszyscy widzicie w tych szwajcarskich bankach?)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2006-04-25 18:31:55
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Google Twoim przyjacielem.
    > (co Wy wszyscy widzicie w tych szwajcarskich bankach?)

    Moze mnie oswiecisz. Nie wiem, jak sie poprzez Google dowiedziec, czy ktos z
    Szanownych Grupowiczow zakladal konto w Szwajcarii.
    Autor watku z pewnoscia mogl znalezc informacje o bankach szwajcarskich, ale
    chodzilo mu o praktyczne doswiadczenia z nimi. Stad pytanie - w odroznieniu
    od twojego komentarza - jest jak najbardziej na miejscu.
    A konto zagraniczne ma wiele zalet (dlaczego Szwajcaria - to juz tajemnica
    autora watku): m.in. niedostepnosc dla pomyslow polskich politykierow,
    lepsze oprocentowanie wkladow w walutach, dostep do produktow
    inwestycyjnych, karty rozliczane bezposrednio w walucie bez zlodziejskich
    kursow wymiany i tak dalej.

  • 5. Data: 2006-04-25 19:43:28
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tommeck <t...@g...pl> wrote:

    > Moze mnie oswiecisz. Nie wiem, jak sie poprzez Google dowiedziec, czy ktos z
    > Szanownych Grupowiczow zakladal konto w Szwajcarii.

    O. No to przykre.
    http://groups.google.pl i poszukaj frazy 'szwajcaria' albo 'szwajcarski' w
    wiadomościach napisanych na pl.biznes.banki
    Wystarczy?

    > Autor watku z pewnoscia mogl znalezc informacje o bankach szwajcarskich, ale
    > chodzilo mu o praktyczne doswiadczenia z nimi. Stad pytanie - w odroznieniu
    > od twojego komentarza - jest jak najbardziej na miejscu.

    O praktycznych doświadczeniach także było (w uproszczeniu - jeśli nie jesteś
    rezydentem albo nie masz kilofranków, to zapomnij)

    > A konto zagraniczne ma wiele zalet (dlaczego Szwajcaria - to juz tajemnica
    > autora watku): m.in. niedostepnosc dla pomyslow polskich politykierow,

    Aha. Pytałem o _Szwajcarię_, a nie o zagraniczne banki.

    > lepsze oprocentowanie wkladow w walutach, dostep do produktow

    Rotfl.
    Tak, tak. Szczególnie w Szwajcarii oprocentowanie zabija...
    Śmiechem.

    > inwestycyjnych, karty rozliczane bezposrednio w walucie bez zlodziejskich
    > kursow wymiany i tak dalej.

    O. Rozliczane we frankach? Oczywiście pomijam tutaj Maestro albo Postcard.
    Podasz przykłady?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2006-04-25 21:08:04
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > O. No to przykre.
    > http://groups.google.pl i poszukaj frazy 'szwajcaria' albo 'szwajcarski' w
    > wiadomościach napisanych na pl.biznes.banki
    > Wystarczy?

    Nie. Tak znajdziesz, kto z grupowiczow napisal cos na ten temat. To nie to
    samo, co przetestowal. Rozumujac w ten sposob, nie ma po co sie pytac o
    cokolwiek, bo cos sie znajdzie w historii mniej lub bardziej na temat.

    > O praktycznych doświadczeniach także było (w uproszczeniu - jeśli nie
    > jesteś
    > rezydentem albo nie masz kilofranków, to zapomnij)

    Sa ludzie ktorzy maja, nie odmawiaj im prawa do dyskusji na grupie.

    > Tak, tak. Szczególnie w Szwajcarii oprocentowanie zabija...
    > Śmiechem.

    Nikt nie powiedzial, ze chodzi o rachunki w CHF.

    > O. Rozliczane we frankach? Oczywiście pomijam tutaj Maestro albo Postcard.
    > Podasz przykłady?

    Nikt nie powiedzial, ze maja byc rozliczane we frankach.

  • 7. Data: 2006-04-26 04:39:47
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tommeck <t...@g...pl> wrote:

    > Nie. Tak znajdziesz, kto z grupowiczow napisal cos na ten temat. To nie to
    > samo, co przetestowal. Rozumujac w ten sposob, nie ma po co sie pytac o
    > cokolwiek, bo cos sie znajdzie w historii mniej lub bardziej na temat.

    Akurat ten temat przewija się na grupie dosyć często a od ostatnich 'zmian'
    (zaostrzenia światopoglądu szwajcarskich banków), się zbyt wiele nie
    zmieniło.

    > Sa ludzie ktorzy maja, nie odmawiaj im prawa do dyskusji na grupie.

    Są ludzie którzy mają co?

    > Nikt nie powiedzial, ze chodzi o rachunki w CHF.

    Aha. Znaczy będąc nierezydentem, chcesz założyć rachunek walutowy w
    szwajcarskim banku? Powodzenia :)

    > Nikt nie powiedzial, ze maja byc rozliczane we frankach.

    Przypomnę tylko, że "lokalną walutą" w Szwajcarii jest frank szwajcarski.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2006-04-26 13:45:59
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Przemysław Maciuszko napisał:

    > Są ludzie którzy mają co?

    Tony kilofranków :>

  • 9. Data: 2006-04-26 20:49:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> wrote:

    > Tony kilofranków :>

    I właśnie widzę, że się od nich nie możemy tutaj opędzić na grupie :)
    Oczywiście wszyscy oni dyskutują... :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2006-04-27 12:39:52
    Od: "bozoo" <m...@g...com>

    OK, dzieki wielkie wszystkim, którzy zabrali glos w dyskusji i
    wtracili swoje (mniej lub wiecej warte) "trzy grosze".
    Wnioski:
    1) nikt z szanownych grupowiczów nieposiada takiego konta;
    lub
    2) nikt nie chce sie przyznac do takowego;
    i/lub
    3) "radz se czlowieku sam".
    Najbardziej prawdopodobny wydaje mi sie punkt ostatni, no cóz.