  • 1. Data: 2008-06-29 09:03:32
    Temat: Systematyczne oszczędzanie - magia 300 pln miesięcznie
    Od: aceJacek <a...@w...olewaczers.eu.org.invalid>

    Aloha,

    Co i rusz gazety piszą o pomyśle systematycznego odkładania niewielkich kwot,
    które w planie kilkudziesięciu lat mają dać zabezpieczenie emerytalne.
    Inwestować należy w różne strategie. Zrobiłem szybką rozpiskę portfela:
    20% fundusze akcji, 20% walutowe, 30% lokaty, 30% hybrydowe.

    Niestety, nie znalazłem usługi, która wszystko to by mi połączyła. "Reczne"
    budowanie portfela jest dla mnie nemożliwe, chociażby z takiego powodu, że nie
    mam oszczędności na minimalne zakupy (zwykle jest to próg 5000 pln/fundusz).

    A ja chciałbym co miesiąć wpłacać kilka stówek.

    Czy pozostaje mi tylko IKE?

    Pozdrawiam, aceJacek

    --
    http://olewaczers.eu.org
    ...a na zewnątrz jest 24.9 st.C

  • 2. Data: 2008-06-29 09:08:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    aceJacek pisze:
> [...]
    > mam oszczędności na minimalne zakupy (zwykle jest to próg 5000 pln/fundusz).
    >
    > A ja chciałbym co miesiąć wpłacać kilka stówek.

    W mBanku wystarczaja nizsze kwoty na nabycie pierwszych jednostek danego
    funduszu, a dokupywac mozesz praktycznie wplacajac dowolna kwote.

    Dodatkowo - bardziej uniwersalne "porady" ktore czytalem, doradzaja 20%
    lokowac w zloto lokacyjne.

  • 3. Data: 2008-06-29 09:47:56
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    krzysztofsf pisze:

    > W mBanku wystarczaja nizsze kwoty na nabycie pierwszych jednostek danego
    > funduszu, a dokupywac mozesz praktycznie wplacajac dowolna kwote.

    ja wplacam 100 zl miesiecznie od 4 miesiecy wlasnie poprzez mbank

    > Dodatkowo - bardziej uniwersalne "porady" ktore czytalem, doradzaja 20%
    > lokowac w zloto lokacyjne.

    w jaki sposob mozna to zrobic?

  • 4. Data: 2008-06-29 09:58:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Sarpedon pisze:

    > w jaki sposob mozna to zrobic?

    Kupwac male sztabki i monety bulionowe.
    Pogooglaj te hasla.

  • 5. Data: 2008-06-29 19:49:16
    Od: "root" <r...@v...pl>

> [...]
    > pln/fundusz).
    >
    > A ja chciałbym co miesiąć wpłacać kilka stówek.

    Wiekszosc funduszy otwartych nie ma takich ograniczen. Wystarczy 100-1000zl.
    Nim zaczniesz jednak cokolwiek robic poczytaj dokladniej, bo przy takiej
    wiedzy dasz sie nabrac na najgorsze rozwiazania (bez obrazy). Najprostszy
    jest oczywiscie mbank z opcja supermarket funduszy. Wtedy bedziesz mial
    mozliwosc nabywania i umarzania jednostek bez prowizji.

  • 6. Data: 2008-06-30 13:49:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO zabijające (czasem dosłownie) koszty przechowywania.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-06-30 16:30:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    666 napisał(a):
    > IMHO zabijające (czasem dosłownie) koszty przechowywania.

    Czy ja wiem ? Kiedys kupilem okreslona ilosc monetek 2 zl (takie z
    Wilkiem, Canis Lupus). Placilem za nie po 2.5 zl, a obecnie jesli kogos
    ciekawi ile sa warte to niech zerknie na Allegro :) W kazdym razie w
    momencie gdy byly po 30 zl, kupilem juz 3 razy tyle (czyli duzo) innych
    monetek z pewnym zwierzem, ktore teraz sa warte po kilkanascie PLN za
    sztuke (ok 15 zl, a kupowalem po 2,3 zl ZTCP). Czysty zysk, zerowe
    ryzyko (najwyzej nic nie zarobimy, stracic sie nie da). Jesli ktos chce
    w dodatku inwestowac to moze kupowac nominaly po 20 zl lub tez jakies
    odmiany sreberne itp. Jedyne ryzyko to takie, ze ktos moze to ukrasc.

    Ja na tych monetach mam chyba kilka tys % zysku.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-06-30 18:23:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jasne, wystaw je wszystkie naraz na rynek.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-06-30 19:34:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-30, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Ja na tych monetach mam chyba kilka tys % zysku.

    To teraz spróbuj to sprzedać tak, by nie podpaść pod prowadzenie DG. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-09-22 05:32:29
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    aceJacek pisze:
> [...]
    > mam oszczędności na minimalne zakupy (zwykle jest to próg 5000 pln/fundusz).
    >
    > A ja chciałbym co miesiąć wpłacać kilka stówek.

    Co ty opowiadasz sa fundusze z wplata 50zł (poza pierwsza)
    a tych z wplata 100zł jest cale mnostwo.

    Polecam przeczytac
    http://www.inwestowanie.org.pl/wp/?p=36

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/