  • 101. Data: 2009-03-15 19:14:29
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gpjicc$rp6$1@news.onet.pl...

    > "Problem" w tym, że w Polsce, w odróżnieniu do USA, nie były udzielane
    > kredyty subprime, na 110% wartości nieruchomości ludziom "z ulicy", bez
    > żadnego zabezpieczenia i niemalże "na gębę". Ale jeśli chcesz w to
    > wierzyć, to ... trudno.

    Jesteś pewien?

    Udzielono kredytu w CHF na 100% wartości. Frank poszedł np 50% w górę. W tym
    momencie mamy kredyt na na 150% wartości nieruchomości.

    Jest znacznie gorzej niż w USA.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 102. Data: 2009-03-15 19:15:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > I takim ludziom warto dać kredyt.

    Takim ludziom przede wszystkim nie opłaca się brać kredytu.

  • 103. Data: 2009-03-15 19:16:13
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    % <k...@p...waw.pl> had the courage to write:
    /.../
    > Niestety system jest pomyslany tak, by ludzie dostawali tylko resztki,
    > i by jeszcze cieszyli sie z tego, nie zdajac sobie sprawy ze tak
    > naprawde to jest inny, bardziej efektywny rodzaj niewolnictwa.

    10/10.

    k.

  • 104. Data: 2009-03-15 19:17:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ja z kolei mógłbym spytać - a jaki ma sens żądanie banku, żeby klient
    > spłacił kredyt w ciągu jednego dnia (która to kwestia pojawiła się w
    > wątku), skoro może takiego klienta "doić" przez paręnaście lat i zarabiać

    Bo prawo tego wymaga!
    Bank nie ma prawa kontynuować kredytowania pod zastaw mający większą wartość
    niż kretyt i MUSI postawić kredyt w stan natychmiastowej wymagalności.

  • 105. Data: 2009-03-15 19:19:03
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpgsh6$bii$3@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tak... Weź mi policz ilość kapitału i odsetek dla kredytu w złotówkach,
    > albo ryzyko kursowe przy walutach. Po prostu nie zrozumiesz.

    Ja rozumiem. Natomiast Ty kompletnie nie zrozumiałeś tego, co ja napisałem.
    Kredytu się nie bierze, żeby było taniej, tylko, żeby było łatwiej.

    > Ależ ja właśnie kończę spłacać kolejny kredycik. Czteroletni.

    Na mieszkanie? No miszczu, zaimponowałeś mi ;-)

    > Wcale nie musiałem go brać.

    Ale wziąłeś, bo lubisz sobie odsetki płacić dla czystej przyjemności, tak?

  • 106. Data: 2009-03-15 19:19:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

    > No można. Ale ja brałem na całość :)

    Chodziło mi tylko o to, że sformułowanie:
    "ja płacę ileś tam za dom ileś tam metrów"
    nie niesie żadnej informacji.
    Czy to nie na tej grupie ktos zapodał "domy" po 50 tys jako
    coś w rodzaju inwestycji w nieruchomości? :-)

    Cała ta dyskusja sprowadza się do traktowania kredytu
    z kilku różnych pozycji. Począwszy od osób, które mają spore dochody i biorą
    ten kredyt częściowo jako lokatę w nieruchomosci- mając możliwość
    nawet wcześniejszej spłaty, a częściowo traktując nieruchomość jako
    kolejny etap realizacji własnych potrzeb mieszkaniowych - czyli ogólnie bez
    ryzyka,
    bo nawet jeśli coś, to jest drugie mieszkanie, które się sprzeda;
    a skończywszy na osobach średniozarabiających, dla których jest to
    często jedyny sposób na własne lokum - z dużym ryzykiem, gdzie
    rata jest na pograniczu normalnej egzystencji.

    I teraz można sobie podyskutować na jakie kwoty był
    kredyt (a nie na jakie nieruchomości) i ile stanowi rata w dochodzie
    rodziny.
    I co to jest normalna egzystencja. Jednym wystarcza ciepła strawa,
    a inni wydają kilka tysięcy miesięcznie na skromne bytowanie i wtedy
    można sobie odpowiedzieć na pytanie o sens kredytu.

  • 107. Data: 2009-03-15 19:21:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Na mieszkanie? No miszczu, zaimponowałeś mi ;-)

    Inwestycyjny na samochód do firmy.

    Branie kredytów Ci imponuje??? Jesteś pewien?

  • 108. Data: 2009-03-15 19:24:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Po każdym miesiącu masz zabezpieczony jeden miesiąc.
    > Po dwóch latach spłaty, w razie wpadki, masz dwa lata zabezpieczone i
    > czas na szukanie innej pracy.

    Ja robię identycznie. W obecnej chwili, w postaci zablokowanej kwoty na
    koncie, mam zabezpieczoną spłatę kredytu na 2 lata (myślę, że wystarczająco
    dużo na znalezienie nowej roboty ;-), a sukcesywnie odkładam na kolejne
    zabezpieczenie. I oprócz tego spłacam kredyt. A jak roboty nie stracę, to
    po prostu spłacę część kredytu szybciej.

  • 109. Data: 2009-03-15 19:26:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Ponieważ koszt wynajęcia mieszkania jest znacznie niższy niż koszt zakupu
    > mieszkania.

    Mithos, a co w sytuacji, gdy ktoś kupuje mieszkanie pod wynajem?
    Rata 2500 zł, czynsz, inne pierdoły. Też wynajmie komuś za 1600 zł?

  • 110. Data: 2009-03-15 19:29:26
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Jak byś pytał o możliwość zakupu Ferrari w sytuacji, kiedy nie ma się
    > wkładu własnego i możliwości spłaty kredytu za kilka lat, to też bym
    > twierdził to samo.

    Czyli rozumiem, że nie masz żadnego pomysłu w takiej sytuacji?
    A można wiedzieć, w jaki sposób Ty kupiłeś swoje mieszkanie?

    > A gdzie kredytobiorcy biorący kredyt na 30-50 lat żyli wcześniej? Pod
    > mostem?

    Nie, żyli ze swoimi rodzicami, w akademikach, na stancjach, w wynajmowanych
    mieszkaniach.
    I wiesz, tak po prostu, po ludzku, postanowili założyć własne rodziny i
    zamieszkać "na swoim".