  • 11. Data: 2020-04-13 10:19:04
    Temat: Re: Stopy procentowe znowu w dół
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    USA?

    -----
    > Jest jakieś państwo w miarę cywilizowane w którym stopy procentowe tak się
    rozjechały z inflacją jak w Polsce?

  • 12. Data: 2020-04-13 14:40:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 23:32:30 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > No chyba na 8%. Skąd wziąłeś te 4%?

    Są dwa ograniczenia - takie info dostaję od banków - chyba że tak jest tylko w citi
    (może to zapis umowny, a nie ustawowy).
    Dla umów sprzed 30.11.2018 max to 4*lombardowa - dostałem już wyciąg z citi, że 6%
    (od 18 marca), teraz powinno być 4%.
    Dla umów po tej dacie jest 2*referencyjna+7% - zapisują też 2*(referencyjna+3,5%) -
    czyli na ostatnim wyciagu info że 9%, teraz będzie 8%.

    Musże sprawdzić, czy santander mnie nie chce naciąć - mam KK z listopada 2017 oraz
    teraz promocyjną z lutego 2020 - i obie pokazują 8%.

    > Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
    > WIBOR3M + marża 1.2%. :)

    Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn. jeszcze nie jest).

  • 13. Data: 2020-04-14 12:06:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Bancer napisał:

> [...]

    >Musże sprawdzić, czy santander mnie nie chce naciąć - mam KK z
    >listopada 2017 oraz teraz promocyjną z lutego 2020 - i obie pokazują

    Santander zmienial regulaminy.

    >Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn.
    >jeszcze nie jest).

    moze troche byc, jak NBP uruchomi tanie kredyty dla bankow ...

    J.

  • 14. Data: 2020-04-14 13:01:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-04-13, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Zleci albo nie - wibor jednak nie jest ustalany przez NBP (tzn. jeszcze nie jest).

    Ale jest silnie skorelowany ze wskaźnikami NBP :)
    O tu masz schodki:
    https://www.bankier.pl/mieszkaniowe/stopy-procentowe
    /wibor

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2020-04-14 16:42:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ja tam się cieszę bo hipoteczny mi zleci niedługo.
    > WIBOR3M + marża 1.2%. :)

    Ja mam WIBOR3M + marża 0.99%.
    Się zastanawiam, czy występować o 3 miesiące przerwy.
    P.G.

  • 16. Data: 2020-04-15 10:45:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5e934913$0$556$6...@n...neostrada.pl

    > Nawet nie o uwolnienie rezerwy chodzi ale o zasadę. Przy 0%
    > banki teoretycznie mogą wygenerować nieskończony kredyt.

    Kiedyś na tej grupie każden ;) człek to rozumiał -- nawet
    były instruktażowe filmy prawiące o kreatorstwie mamony,
    zwanej długiem...

    > W praktyce NBP lub KNF będzie trzymał łapę.

    W praktyce (jak zazwyczaj w wypadku wojny) na pandemii
    najbogatsi zarobią majątki; najbiedniejsi stracą życie;
    ogólnie -- im człek bogatszy, tym więcej zyska a im
    biedniejszy, tym więcej straci... (każdy coś zyska
    i coś straci -- ale bilanse będą różne u różnych osób)

    Rzecz jasna bywają odstępstwa -- czy RAchmetow wiele
    (poza sławą) zyskał na wojnie w Donbasie i Krymie? ;)

    W praktyce (jak zazwyczaj w wypadku wojny) gospodarka
    ulegnie ,,przebudowie'' -- jak budynki czy budowle...
    Coś zostanie wyburzone, coś zbudowane kosztem społecznym...

    -=-

    Na razie pandemia w Polsce wygasa.
    Od jutra nosimy burki i kominiarki...

    Szkoda, że wcześniej nie zastosowano tych:
    - przymusowa izolacja przyjezdnych (choćby
    w luksusowych hotelach itp. miejscach)
    - masowe mierzenie temperatury ciała
    (jak to pogodzić z burkami?)
    i przymusowe (lecz nieinwazyjne)
    badanie gorączkujących złapanych
    w miejscach publicznych
    - przymusowa izolacja chorych
    - zakaz wałęsania się
    - zalecenie mycia rąk czy ciała w ogóle
    - informacja (w miejsce dezinformacji typu:
    bardzo wysoka gorączka, odkrztuszanie, ból
    gardła, zawroty dupy...)
    metod...

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2

    Teraz liczba zarażonych podwaja się co 10 dni.
    Jeśli nadal będzie coraz lepiej -- TA pandemia
    rozpłynie się bez rujnowania polskiej gospodarki.
    Ale niechybnie będą kolejne pandemie.

    Przybędą z Azji i Afryki -- tam są największe skupiska ludzkie.

    Trzeba (IMO) zbudować tymczasowe szpitale na wzór chińskich
    i ćwiczyć personel -- aby w razie czego móc znienacka te
    szpitale postawić w stosownych miejscach...

    Od dawna ludzkość rezygnuje z prowadzenia militarnych wojen.
    (Szewdzi czy Szwajcarzy wcześniej -- inni później...
    Polacy 'first to figth' -- o ile dobrze przestawiłem literki)
    Gdzieś ;) trzeba ulokować instynktownie budzone potrzeby walki... ;)

    Miast żołnierzy strzelających do siebie nawzajem -- można
    tworzyć naukowców ,,strzelających'' do przeróżnych zagrożeń...

    Ale to raczej ;) nie będą ,,naukowcy'' prezentowani przeze mnie:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/
    Ci biegli zbyt daleko nie zabiegną... Ludzki sędzia może ich wspierać,
    chronić, opłacać, usprawiedliwiać, ale Boski -- niekoniecznie...

    Łajdactwo, chamstwo, ignorancja, pustogłowie -- w praktyce te wszystkie
    ,,atuty naukowe'' mogą okazać się niezbyt przydatne... Towarzystwa Wzajemnej
    Adoracji mogą kwitnąć, pobierać pieniądze z kasy państwowej czy innych
    publicznych kas, ale życie może je zweryfikować boleśnie...

    -=-

    Na razie Chiny są mocne w zwalczaniu obecnej pandemii...

    -=-

    Rosja chyba też. ;)

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    65317,koronawirus-w-rosji-chcial-zrobic-selfie-wypad
    l-z-okna-dostal.html

    Dostał mandat za wychodzenie z domu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2020-04-15 13:04:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 10:45:56 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Na razie Chiny są mocne w zwalczaniu obecnej pandemii...

    Raczej w kłamaniu o sukcesach. A co, sprawdzisz ich?
    Oni są wszyscy do siebie podobni.

    Taka sama prawda jak z tym, że Anem-226 miało przylecieć 640 ton zaopatrzenia, potem
    400 ton (a to jest jego masa użyteczna - z max. ładunkiem i full paliwa) - i w końcu
    przyleciało 80 ton - samolotem, który potrafi zabrać prawie 250 ton...
    A główne pytanie jest takie - ile było na fakturze?

    Czesi jak kupowali w styczniu w Chinach, to zaczęli popędzać, że czemu jeszcze nie
    wysyłają - a jeszcze się pieniądze nie zaksięgowały, jakiś wyjątkowo długi ten SWIFT
    (może wzięli "normal", czyli D+2). I to aż tak, że politycy czescy zaczęli na
    chińczyków najeżdżać, że ich okradli.
    Chińczyki poczuli się obrażeni i nie wysyłali, nawet jak się kasa zaksięgowała, bo
    już oprócz kasy chcieli też przeprosin. Cóż było robić - pepiki przeprosili i samolot
    przyleciał.
    Więc skończą się już czasy majfriendów i szantaży negatywami na ali. I to będzie
    lepszy novus ordo seclorum niż się komukolwiek mogło wydawać :(

    > Rosja chyba też. ;)
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    65317,koronawirus-w-rosji-chcial-zrobic-selfie-wypad
    l-z-okna-dostal.html

    > Dostał mandat za wychodzenie z domu...

    Ale nie dlatego, że wypadł z okna, tylko dlatego, że wypadł z okna z mieszkania
    swojej dziewczyny, do której nie wolno mu było poleźć - czyli właściwie nie dlatego,
    że wypadł z okna (bo to go tylko zdradziło) tylko dlatego, że polazł do dziewczyny.

  • 18. Data: 2020-04-15 14:35:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak wypadłem z dwupasmówki (lot równie długi i podobny do ostatniego zdobywcy rond
    tyle że kościoła nie było a kartoflisko) i
    zastanawiałem się w którym niebie jestem, podjechała nasza dzielna patrol i Pan
    Policjant ubłociwszy w rozmiękłych kartoflach buty
    zaczął rozmowę od "Panie kierowco będzie 200 zł za przekroczenie linii ciągłej".
    W tym momencie zrozumiałem, że jednak żyję.

    -----
    > Ale nie dlatego, że wypadł z okna, tylko dlatego, że wypadł z okna z mieszkania
    swojej dziewczyny, do której nie wolno mu było
    > poleźć - czyli właściwie nie dlatego, że wypadł z okna tylko dlatego, że polazł do
    dziewczyny.

  • 19. Data: 2020-04-15 16:06:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Taka sama prawda jak z tym, że Anem-226 miało przylecieć 640 ton
    > zaopatrzenia, potem 400 ton (a to jest jego masa użyteczna - z max.
    > ładunkiem i full paliwa)

    An-225.

    Za wikipedią:
    Empty weight: 285,000 kg (628,317 lb)
    Max takeoff weight: 640,000 kg (1,410,958 lb)

    Tyle że jak zatankuje "pod korek":
    Fuel capacity: more than 300,000 kg (661,000 lb)[55]
    to łatwo policzyć ile mniej-więcej payloadu może wtedy zabrać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2020-04-15 17:02:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 16:07:34 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > An-225.

    "Więc co z tym 125?"
    "No 126 panie władzo..." (126 czy co innego powiedział? czy to był paragraf KK lub
    KW?)

> [...]
    > Fuel capacity: more than 300,000 kg (661,000 lb)[55]
    > to łatwo policzyć ile mniej-więcej payloadu może wtedy zabrać.

    Polska wiki bardziej zaokrągla - masa własna 200t, użyteczna (to pomyliłem, to nie
    jest MTOW, tylko masa załogi - w tym wypadku raczej pomijalna, nawet jak chłopy na
    schwał ;) - plus paliwa plus ładunku) 400t.
    Więc w angielskiej wersji nieco zgrubiał - i choć MTOW większa, to użyteczna tylo
    355t.

    Zasięg podają 15400km z max. paliwa - do Chin dalej jest?
    A przecież miał międzylądowanie z tankowaniem.
    Z 200t ładunku podają 4000km.

    Coś te liczby się dobrze zgadzają z różnymi wersjami opowieści.
    A może on miał zabrać 460m^3 ładunku - a komuś się pomyliło, że m^3 zawsze waży tonę
    (może przypomniał mu się ten dziecinny kawał - co jest cięższe, kilogram ołowiu czy
    kilogram pierza?) - a że to maseczki i kombinezony, to wyszło tylko 80t?