    From: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania na kredyt a zabezpieczenie
    Date: Thu, 28 Nov 2002 09:16:57 +0100
    Sender: R...@p...onet.pl@www.wil.waw.pl

    Użytkownik "Jarek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:as4i8k$ag$1@news.gazeta.pl...
    > Witam,
    > jutro sprzedaję swoje mieszkanie. Osoba, która je kupuje ma tylko 20%
    swoich
    > pieniędzy, na resztę bierze kredyt. Ale kredytu nie dostanie dopóki nie
    > będzie spisanego aktu notarialnego. Ja z kolei mogę nie podpisać aktu
    > notarialnego nie mając 100% pieniędzy. W jaki bezpieczny sposób można
    wybrnąć
    > z tej sytuacji?
    > Jutro mija termin podpisania aktu wyznaczony umową wstępną. Zobowiązała
    się w
> [...]

    Akt notarialny bezwarunkowo przenosi własność mieszkania na kupującego po
    jego podpisaniu i nie ma znaczenia czy wpłaci pieniądze, czy nie. W akcie
    zapisuje się sposób zapłaty. Np. przy podpisaniu, albo w ratach rozłożonych
    w ciągu np. kilku tygodni. W akcie można też zapisać (chyba) kiedy
    sprzedający wyda mieszkanie, tj. np. po wpłacie ostatniej raty.
    Jeśli jedna strona nie wpłaci albo druga nie wyda, strony mogą udać się do
    sądu.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik