  • 1. Data: 2002-03-12 19:44:28
    Temat: Spłata kredytu - pomocy !
    Od: "tomekxl" <t...@w...pl>

    Mam następujący kłopot : w PKO BP wziąłem kredyt samochodowy w czasach kiedy
    odsetki były wyższe niż teraz. Samochód jest przedmiotem zastawu bankowego.
    Chciałbym w innym banku wziąć kredyt z korzystniejszym oprocentowaniem (np.
    walutowy), spłacić jednorazowo aktualny kredyt i spłacać ten nowy. Jak to
    zrobić - jeżeli ma to jakiś sens oczywiście.

    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-13 06:44:55
    Temat: Re: Spłata kredytu - pomocy !
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "tomekxl" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > walutowy), spłacić jednorazowo aktualny kredyt i spłacać ten nowy. Jak to
    > zrobić - jeżeli ma to jakiś sens oczywiście.
    Jeżeli w nowym banku weżmiesz kredyt pod inne zabezpieczenie a nie ten
    samochód to wtedy no problem. Spłacasz w PKO BP stary wykreślasz zastaw i po
    sprawie, Ale jeśli będziesz chciał w innym banku jako zabezpieczenie dać
    tenże samochód no to będziesz miał problem.

    Amehat

  • 3. Data: 2002-03-13 08:57:55
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Amehat <a...@a...net.pl> wrote:
> [...]
    > sprawie, Ale jeśli będziesz chciał w innym banku jako zabezpieczenie dać
    > tenże samochód no to będziesz miał problem.

    Ależ skąd - tylko trzeba bankowi powiedziec jasno, że taką operację che
    się zrobić. Bank wówczas udzieli kredytu z zastrzeżeniem, że kasa leci
    na konto banku udzielającego poprzedni kredyt.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 4. Data: 2002-03-13 09:40:52
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    > Ależ skąd - tylko trzeba bankowi powiedziec jasno, że taką operację che
    > się zrobić. Bank wówczas udzieli kredytu z zastrzeżeniem, że kasa leci
    > na konto banku udzielającego poprzedni kredyt.

    A co z zabezpieczeniem. Czy nowy bank udzieli kredytu gdy zastaw jest na
    inny bank a chyba zmiana zastawu trwa trochę czasu. Do momentu ustanowienia
    zastawu na nowy bank trzeba jakoś chyba kredyt zabezpieczyć. I czy nowy bank
    pójdzie na to żeby udzielić kredytu bez zabezpieczenia. Może banki w takich
    wypadkach działają inaczej ale nie wydaje mi się.

    Amehat

  • 5. Data: 2002-03-13 18:53:06
    Od: "tomekxl" <t...@w...pl>

    > Ależ skąd - tylko trzeba bankowi powiedziec jasno, że taką operację che
    > się zrobić. Bank wówczas udzieli kredytu z zastrzeżeniem, że kasa leci
    > na konto banku udzielającego poprzedni kredyt.
    >

    > --
    > ___________ (R)
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    > _______/ /_ IRC: _555, http://mike.oldfield.org.pl/
    > ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

    Dzięki. To jest rzeczywiście możliwe?

  • 6. Data: 2002-03-14 08:43:06
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    tomekxl <t...@w...pl> wrote:

    > Dzięki. To jest rzeczywiście możliwe?

    To juz zależy od banku.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-03-14 08:45:38
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Amehat <a...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    > pójdzie na to żeby udzielić kredytu bez zabezpieczenia. Może banki w takich
    > wypadkach działają inaczej ale nie wydaje mi się.

    Mylisz się. Klasycznym przykładem sąkredyty mieszkaniowe. Bank udziela
    przecież kredytu na zakup mieszkania, które jeszcze nie może być
    zabezpieczeniem, bonie jest Twoje. Tak wioęc najpierw dostajesz kredyt,
    potem kupujesz mieszkanie, następnie przepisujesz go, potem dostajesz
    wpis na hipotekę, apotem dopiero ustanawia się go zabezpieczeniem
    roszczeń banku.

    Dlatego istnieje cos takiego jak ubezpieczenie transakcji.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-03-14 20:59:49
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam
    1. realny i 'zgodny z prawem' jest tylko sposob z innym (niz samochod)
    zabezpieczeniem. Umowa oraz kodeks cywilny zabraniaja Ci (bez zgody banku)
    obciaania samochodu dodatkowymi zastawami.
    2. sens - trudno powiedziec cos o sensie, gdy nie podajesz szczegolow - tzn.
    aktualnego oprocentowania kr. samochod. i ew. oprocent. kedytu w innym
    banku.
    pozdrawiam
    Konrad