  • 11. Data: 2010-07-29 16:58:42
    Temat: Re: Śmierć współmałżonka a tajemnica bankowa
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Thu, 29 Jul 2010 07:36:08 -0500, w <i2rsjv$280$8@inews.gazeta.pl>, witek
    > <w...@g...pl.invalid> napisa=B3(-a):

    > Ka=BFdy spadkobierca mo=BFe mie=E6 wgl=B1d w histori=EA konta?
    > A jaki=B6 przepis?

    Woli ścisłości: gdzie Szanowny Pan widział słowo o >historii< konta?
    Spadkobierca - na podstawie prawomocnego postanowienia sądu lub - to nowość w
    sumie - na podstawie notarialnego poświadczenia nabycia spadku - poznać może
    stan kont na dzień śmierci. Bez wnikania w historię.

    W kwestii historii konta, to nawet pełnomocnik powinien mieć pewne
    ograniczenia w dostępie. Np. konto otworzone w 2004 -> pełnomonictwo udzielone
    w 2006 -> wygląd do historii konta przez pełnomonnika od dnia ustanowienia a
    nie od otwarcia konta.

    Bank nie udzieli żonie informacji o koncie zmarłego męża, jeżeli nie miał
    informacji, że konto to było objęte wspolnotą majątkową.
    W praktyce tylko konta wspólne powinny mieć 'automatyczny' dostęp żony do
    połowy środków z takiego konta (zapisane w regulaminie)

  • 12. Data: 2010-07-29 17:04:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Jul 2010 16:58:42 +0000 (UTC), w <i2sc02$d4t$1@inews.gazeta.pl>, " "
    <n...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    > sumie - na podstawie notarialnego poświadczenia nabycia spadku - poznać może
    > stan kont na dzień śmierci. Bez wnikania w historię.

    No własnie -- a co w przypadku, gdy pojawia się pismo od szanownego kruka, że
    nie dostali jakiejś tam należności? Co wtedy z wglądem w historię? Spadkobierca
    ma płacić "w ciemno"?

  • 13. Data: 2010-07-29 18:05:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > A połowa nie jest jej jako majątek wspólny?

    jak bylby wspolny to nie musialaby pytac w banku ile tam jest.

  • 14. Data: 2010-07-29 18:06:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Ale dalej nie wiem czy bank udostepni zonie dane z konta zmarłego mężą.

    Nie.

  • 15. Data: 2010-07-29 18:07:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@k...pl wrote:

    > Każdy spadkobierca może mieć wgląd w historię konta?
    > A jakiś przepis?

    a ktoś tu pytał o historię konta?

  • 16. Data: 2010-07-29 19:51:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    n...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > w 2006 -> wygląd do historii konta przez pełnomonnika od dnia ustanowienia a

    A to już raczej powinno zależeć od woli udzielającego pełnomocnictwo... :-)

    --
    MiCHA

  • 17. Data: 2010-07-29 20:32:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jak bylby wspolny to nie musialaby pytac w banku ile tam jest.

    Majatek wspolny a rachunek wspolny to troszeczke co innego...

    Czy dysponowania swoja polowa majatku wspolnego po smierci malzonka
    trzeba przeprowadzic postepowanie spadkowe?

    MJ

  • 18. Data: 2010-07-29 22:55:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Majatek wspolny a rachunek wspolny to troszeczke co innego...
    >
    > Czy dysponowania swoja polowa majatku wspolnego po smierci malzonka
    > trzeba przeprowadzic postepowanie spadkowe?

    No to wykaż, że pieniądze zgromadzone na koncie indywidualnym zmarlego
    naleza do majtku wspolnego.
    Chyba tylko z wyrokiem sądu coś załatwisz.

  • 19. Data: 2010-07-30 08:14:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:38:45 +0200, Kris napisał(a):
    > Wtedy tak to oczywiste.
    > Ale bardziej chodzi mi czy powinni podac jakies informacje żonie przed
    > nabyciem spadku.

    To jeszcze pikuś. Problem to dopiero jest, gdy np. małżonek trafia do
    szpitala w stanie wegetatywnym. Dla "ułatwienia" może być też głównym
    żywicielem rodziny, zajmować się wszystkimi finansami, być jedyną osobą
    która wie jakie są kredyty, karty kredytowe, hasła do kont...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2010-07-30 09:11:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > No to wykaż, że pieniądze zgromadzone na koncie indywidualnym zmarlego
    > naleza do majtku wspolnego.
    > Chyba tylko z wyrokiem sądu coś załatwisz.

    A jak to sie odbywa w praktyce? Przeciez takie sytuacje sa bardzo
    czeste, ze malzonkowie maja odrebne konta, a majatek wylacznie
    wspolny...

    MJ