    From: Marcin F <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Śmierc właściciela rachunku
    Date: Wed, 27 Feb 2002 09:53:00 +0100

    Pawel wrote:

    > Witam,
    > Chciałbym się dowiedzieć co dzieje się ze środkami zgromadzonymi w banku
    > (RORy i lokaty) w przypadku śmierci właściciela.
    > Przyjmijmy, że ktoś ma ROR i lokaty w banku, nie składał dyspozycji na
    > wypadek śmierci, rachunki nie mają pełnomocnika ani współwłaściciela.
    > Właściciel umiera posiadając normalnych spadkobierców (rodzinę).
    > 1. Kto dostaje pieniądze?
    > 2. Kiedy pieniądze są dostępne?
    > 3. Czy trzeba płacić jakieś opłaty, podatki?
    > 4. Jak zmienia sytuację ustanowienie pełnomocnika do rachunku?
> [...]

    z tego co sie orientuje (ale moze byc inaczej) to:

    1. spadkobiercy, ale to troche trwa (wyplacaja od razu chyba tylko
    koszty pogrzebu)
    2. zalezy jak dlugo trwa postepowanie spadkowe
    3. bank pobiera na pewno jakies oplaty, sa okreslone w tabeli oplat i
    prowizji banku, co do podatkow to nie wiem
    4. pelnomocnictwo wygasa w momencie smierci wlasciciela (nie jestem
    pewien czy w niektorych bankach jest to moment uzyskania przez bank
    wiarygodnej informacji o smierci walsciciela), gdy pelnomocnik wyplaci
    kase a okaze sie ze jego pelnomocnictwo bylo juz niewazne to bank
    moze go scigac.
    5. nie ma watpliwosci co zrobic z kasa, postepowanie trwa krocej

    najlepiej poczytac dokladnie te czesc regulaminu banku, ktory Cie
    interesuje