  • 1. Data: 2005-03-04 13:17:10
    Temat: Re: Skutki nie spr. nazwisk przy księgowaniu przelewów
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > W grudniu dostałem na konto w mBanku kasiorkę za coś tam ...
    > ale nie dostałem na tą kasę PITu.
    > Więc zacząłem ścigać nadawcę przelewów, aby dosłał PIT...

    Szczęśliwi, dostający kasiorkę,
    a nie wiedzący od kogo i za co ;-)

    A przeklęci niech będą ci co wymyślili PITy ;-)

    > Pozdrawiam
    > Robert Wicik

    & St.

  • 2. Data: 2005-03-04 13:25:29
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A przeklęci niech będą ci co wymyślili PITy ;-)

    Do siódmego pokolenia włącznie :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-03-04 14:02:47
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    W grudniu dostałem na konto w mBanku kasiorkę za coś tam i jako prawy
    obywatel chciałem się rozliczyć z fiskusem, ale nie dostałem na tą kasę
    PITu. Więc zacząłem ścigać nadawcę przelewów, aby dosłał PIT. Ale zrobił się
    problem. Oni nic nie wiedzą o przelewach do mnie, a ja im wpieram że
    przelewy mam. Po wymienie kilku telefonów, gdy wszedłem w szczegóły
    operacji, okazało się, że odbiorcą tych przelewów nie byłem ja :).
    Kasiorkę zwróciłem, z fiskusem wreszcie mogę się rozliczyć, ale zamieszanie
    niezłe powstało, hehe.
    Sprawdzajcie, czy kasa do Was, jest rzeczywiście do Was, bo banki już tego
    nie robią :)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2005-03-04 14:07:32
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szczęśliwi, dostający kasiorkę,
    > a nie wiedzący od kogo i za co ;-)

    Dokładnie wiedziałem od kogo, ale przecież nie będę tego pisał na forum.
    Domyślałem się też za co, ale okazało się, że nie słusznie :)

  • 5. Data: 2005-03-04 18:06:19
    Od: "ja" <...@m...il>

    > Do siódmego pokolenia włącznie :-)

    Szanowne Panie !
    Czy macie czyste pity ?

  • 6. Data: 2005-03-06 08:33:06
    Od: k...@g...pl

    Witam
    Zainteresowanym wątkiem polecam artykuł:

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

    Pozdrawiam
    Karol

  • 7. Data: 2005-03-06 09:00:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    k...@g...pl napisał(a):
    > Witam
    > Zainteresowanym wątkiem polecam artykuł:
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

    po co polecasz artykuł, którego autor nie ma pojęcia o czym pisze?

  • 8. Data: 2005-03-07 08:09:14
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Zainteresowanym wątkiem polecam artykuł:
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

    Ja tam nie będę się bawił w kotka i myszkę, nie ma czasu. Przelew zwrotny
    już dzisiaj wyszedł.
    Następnym razem jak zmienią osobę w swojej bazie, to będą już pamiętać, aby
    i nr konta zmienić, hehe

  • 9. Data: 2005-03-08 23:36:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    e_id=1254683

    > po co polecasz artykuł, którego autor nie ma pojęcia o czym pisze?

    Nie sprawia na mnie takiego wrazenia. Cos wiecej?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-03-09 05:17:28
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...onet.pl>, k...@g...pl
    says...
    > Witam
    > Zainteresowanym wątkiem polecam artykuł:
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1254683

    No dobra.... tylko jakie rozwiazanie proponujesz? Bo narzekac to kazdy
    moze?
    Porownanie nazwiska nie jest takie proste bo czy przelew dla
    A.Kowalskiego jest dla tej samej osoby co Arturek Kowalski ? i czy jest
    to to samo co Artur Kowalski ?

    Uwazam, ze numer konta z cyfra kontrolna jest stosunkowo bezpieczna
    weryfikacja. O ile sie nie myle to same numery rachunkow /mowie o tym
    wewnetrznym numerze ... bez numeru rozliczeniowego i cyfry kontrolnej/
    sa konstruowane wedlug pewnej reguly (modulo10?) wiec nie ma tak ze sa
    numery rachunkow po kolei, dodatkowo kazdy bank stosuje rozne wartosci.
    Do tego dochodzi numer rozliczeniowy i numer kontrolny. Mala szansa aby
    przecietny kowalski mogl sie pomylic w samym rachunku i zeby faktycznie
    gdzies doszlo.

    Pomylki moga sie zdarzyc glownie w przypadku kiedy ktos korzysta z
    bardzo duzej bazy danych i zamiast Kowalskiemu przeleje piniadze
    Nowakowi. Tylko ze wtedy i tak na przelewie wszystkie dane beda sie
    zgadzac.

    AP