  • 21. Data: 2014-09-11 16:13:10
    Temat: Re: Skończyło się dobre w BS-ach
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Grzecznie proszę nie robić z użytkowników idiotów z IQ na poziomie doniczki
    > i podzielnością uwagi rzędu systemu DOS.

    Preferencja co do wyszukiwania wyników i ich prezentowania (lub nie) w
    trakcie wpisywania kryteriów wyszukiwania ma raczej niewielki związek z IQ
    użytkownika. A nawet jak jest taki związek to w tej dyskusji nie był on
    podany, dowiedziony itd.
    Ja tego nie lubię i mam IQ wyższe od poziomu doniczki (chyba, ze mówimy o
    takiej doniczce palmowej). Podzielność uwagi może mam rzędu systemu DOS.

  • 22. Data: 2014-09-11 16:19:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > użytkownika. A nawet jak jest taki związek to w tej dyskusji nie był on

    Ale wmawianie że wszystko rozprasza to już tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2014-09-11 16:53:51
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale wmawianie że wszystko rozprasza to już tak.

    No ale to po co podnosić taki argument, skoro nikt nie wmawiał, że
    wszystko rozprasza? Ja tylko pisałem, że zmieniająca kontent strona
    podczas wypełniania formularza (a nie wszystko) może rozpraszać, a ja
    dodatkowo tego nie lubię.

  • 24. Data: 2014-09-11 17:21:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wszystko rozprasza? Ja tylko pisałem, że zmieniająca kontent strona
    > podczas wypełniania formularza (a nie wszystko) może rozpraszać, a ja

    Że zacytuję "[...] Jak tego nie oczekuje a obraz na ekranie
    mu skacze i nie może się skupić na wypełnianiu formularza [...]"

    To po pierwsze trzeci rodzaj prawdy (bo nic nie skacze, nic
    nie mruga), po drugie znacznie przyspiesza operacje, po trzecie
    jest to po prostu rozwinięta forma auto complete, która jest
    od lat już znana i powszechna i zaakceptowana.

    Inna sprawa, że interfejs jest zoptymalizowany pod szybkość operacji.
    Wykonanie przelewu własnego pomiędzy 2 rachunkami to kwestia 2 do 4
    klików i wpisania kwoty, bez odświeżania strony, przeładowywania
    list itd.

    Podobnie wygląda kwestia przelewów krajowych, dużo prostsza jest
    kwestia wykonywania przelewów jednorazowych oraz tego, że w trakcie
    wpisywania możemy jednak zechcieć zamienić jednorazowy na stały.

    Przeglądanie historii jest z ajaxem i JS o wiele wygodniejsze
    (brak ciągłego odświeżania strony i szukania "gdzie to się było",
    po powrocie na listę).

    Drukowanie więcej niż 1 potwierdzenia za 1 klikiem również.

    W nowym interfejsie jest dużo fajnych smaczków, tylko trzeba
    go używać, a nie się brandzlować że ktoś smiał wrzucić 300 kb
    obrazków.

    Nie mówię, że interfejs jest idealny. Widać, że miejscami jest
    niedopracowany i cierpi na choroby wieku dziecięcego, ale jest
    to generalnie krok do przodu w stosunku do tego co było.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2014-09-11 19:32:22
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

> [...]

    > jest to po prostu rozwinięta forma auto complete, która jest
    > od lat już znana i powszechna i zaakceptowana.

    Autocomplete można zrobić dobrze albo spasztecić. Przykład dobrego
    autocomplete jest np. w oknie wyszukiwania google'a kiedy fraza jest
    podpowiadana i trzeba np. zjechać strzałką na dół żeby ją zaakceptować.
    Przykład spaszteconego autocomplete jest w pasku adresu chrome'a gdzie
    wystarczy wpisać część frazy a chrome sam ją dopełni po naciśnięciu ENTERa
    i user musi zastosować dodatkową akcję przed naciśnięciem ENTERa żeby
    zostało wysłane jedynie to co wpisał.

    Wyszukiwanie w trakcie wpisywania też na pewno można zrobić lepiej albo
    gorzej, chociaż ja osobiście nie uważam tego za usprawnienie i wolę nie
    mieć tego wcale. Chociażby z tego względu, że czasem coś wklejam do
    formularza ze schowka, a w schowku mam czasem coś innego niż mi się wydaje
    i wolałbym mieć jakąś kontrolę nad tym czy to się wyśle w świat czy nie.

    Jak to jest w mBanku zrobione to nie wiem i się nie wypowiadam. Do nowego
    interfejsu zalogowałem się raz i zaraz się wylogowałem. Z usług bankowych
    korzystam jakieś 2 razy w miesiącu po parę minut więc guzik mnie obchodzą
    ich wątpliwe usprawnienia i pedalski layout, jak mi wyłączą stary
    interfejs to pewnie zmienię bank.

    W mBanku może bym został z tym nowym interfejsem gdyby nie to, że tam na
    każdym kroku próbują mnie wydymać na kilka PLN. Wczoraj np. wysłali mi
    jakiś papierowy wyciąg do karty kredytowej, którego nigdy nie dostawałem i
    nigdy nie zamawiałem i dopiero złożenie reklamacji spowodowało, że
    zwrócili mi te 7.50 PLN, ale trwało to tyle, że pewnie podobną kwotę
    wydałem na komórkę w t-mobile, którzy są takimi samymi złamasami jak
    mBank.

  • 26. Data: 2014-09-13 18:22:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

    > Jak to jest w mBanku zrobione to nie wiem i się nie wypowiadam.

    I to jest właśnie clue wszystkich krytykantów, jak już o konkrety zapytam.

    [...]

> [...]
    > zwrócili mi te 7.50 PLN, ale trwało to tyle, że pewnie podobną kwotę
    > wydałem na komórkę w t-mobile, którzy są takimi samymi złamasami jak

    A to nie ma nic wspólnego z interfejsem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2014-09-13 19:22:54
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 13 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I to jest właśnie clue wszystkich krytykantów, jak już o konkrety zapytam.

    Ale ja nie tyle krytykowałem interfejs mBanku co zastosowane w nim
    rozwiązania, wymienione w dyskusji, które same w sobie jednak są mi
    względnie dobrze znane. O interfejsie mBanku napisałem jedynie, że ma
    pedalski layout (żeby to stwierdzić wystarczy się raz zalogować) i że jest
    do dupy (to dość umiarkowana krytyka).

    > [...]
    >
    > A to nie ma nic wspólnego z interfejsem.

    Ale to kolejny kamyczek do ogródka mBanku, a w moim przypadku pewnie
    gwóźdź do trumny (mojej współpracy z tą firmą).