  • 11. Data: 2009-07-01 18:50:02
    Temat: Re: Samodzielne pozyskanie CHF
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl>

    On 2009-07-01 18:44, Paweł wrote:
    > Paweł wrote:
    > w sensie, czy mille podniesie koszty odbioru, czy zmniejszy spread...

    Mille się chwilowo zabezpieczył kosztem zmiany 500 PLN. Poza tym można
    wpłacać bez problemu w kasie. Propozycja DB jest jednak o tyle dobra, że
    wszystko jest do załatwienia za pomoca myszki.

    W.

  • 12. Data: 2009-07-01 18:54:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paweł wrote:

    > a to juz w polsce sobie nie wolno pozyczac pieniedzy?
    > oczywiscie na procent, zeby sie US nie czepial,
    > no ale ilez to odsetek bedzie, za 2-3 dniowa pozyczke :)

    Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynności cywilno prawnych) dla
    kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

    Natomiast bardziej bym się martwił tym, że taka działalność IMHO
    wyczerpuje znamiona DG (zorganizowanie, częstotliwość, etc.).

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-07-01 19:07:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-01, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynności cywilno prawnych) dla
    > kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

    AFAIK to od jakiegoś czasu "do 5 tyś." w skali iluś tam lat.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-07-01 19:07:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 01.07.09 20:54, Piotrek pisze:

    > Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynności cywilno prawnych) dla
    > kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

    E-e. PCC ciąży na obu stronach "czynności".
    Oczywiście, w umowie można zawrzeć, kto płaci PCC, ale w przypadku, gdy
    ta strona nie zapłaci - US może zwrócić się do drugiej strony o
    uregulowanie PCC.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-07-01 19:16:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> writes:

    > Owszem wolno. Kosztuje to 2% (podatek od czynności cywilno prawnych)
    > dla kwot >1000 pln. Płaci pożyczkobiorca.

    Można weksel wystawić. Bez żadnych odsetek i nie sądzę, żeby się ktoś
    przyczepił, chociaż do naszych urzędów/sądów to wszystko podobne...

    MJ

  • 16. Data: 2009-07-01 19:17:33
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > E-e. PCC ciąży na obu stronach "czynności".

    [...]

    Art 4.

    7) przy umowie pożyczki i umowie depozytu nieprawidłowego - na biorącym pożyczkę lub
    przechowawcy;
    [...]
    Chyba przegapiłeś nowelizację.

    KJ (który też się nabrał)

    --
    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 17. Data: 2009-07-01 19:24:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-01, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > E-e. PCC ciąży na obu stronach "czynności".
    > Oczywiście, w umowie można zawrzeć, kto płaci PCC, ale w przypadku, gdy
    > ta strona nie zapłaci - US może zwrócić się do drugiej strony o
    > uregulowanie PCC.

    A jak to co mówisz ma się do Art. 4 pkt 7)?

    "Art. 4. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, ciąży:

    [...]

  • 18. Data: 2009-07-01 19:27:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-01, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Można weksel wystawić. Bez żadnych odsetek i nie sądzę, żeby się ktoś
    > przyczepił, chociaż do naszych urzędów/sądów to wszystko podobne...

    Ale nie każdy weksel chyba. Taki który jest zabezpieczeniem transakcji
    się nie nadaje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2009-07-01 19:39:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 01.07.09 21:17, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    >
    > Art 4.
    >
    > 7) przy umowie pożyczki i umowie depozytu nieprawidłowego - na biorącym pożyczkę

    Właśnie doczytałem, że od 2007 roku jest ta zmiana.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2009-07-01 19:41:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Ale nie każdy weksel chyba. Taki który jest zabezpieczeniem transakcji
    > się nie nadaje.

    Nie, zwykły weksel własny. Nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko
    ZAMIAST pożyczki.

    MJ