  • 371. Data: 2016-12-11 18:00:50
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Ale ja sądzę. Albo rozmawiamy rzeczowo, albo sprowadzamy rozmowę
    > do pejoratywnych określeń. Ty nadużywasz swoich (oszuści), to ja
    > swoich (cwaniaczki) i jest flame.

    nie ma tutaj równosci moim zdaniem bo porównujesz sprawy nieporównywalne
    ale zostawmy to. Tutaj konsensusu nie osiągniemy.

    > No i banki już swoje koszty z tego tytułu poniosły:
    > - zostały zmuszone do akceptowania obcej waluty oraz (ostatnio)
    > - do wyrównania niekorzystnych spreadów

    O wyrównaniu nic nie wiem zeby się dokonało. to jest juz fakt?

    > zostały też zmuszone przez nadzór do stworzenia odpowiednich rezerw,
    > ergo nie wypłacają zysków akcjonariuszom.
    > Było też szereg innych czynności przez lata, które były efektem zbyt
    > luźnego podejścia do zagadnienia przez banki.

    Prosze cię, powiedz ze zartujesz?
    Ty mowisz o tym, ze w przyszłosci musieli zaczac działać troche inaczej, ze
    akcjonariusze ucierplieli, ja mowie o tym, ze pozostaje kwestai wyrównania
    strat dla KLIENTOW a nie dla włascicieli. Mowimy o dwóch róznych rzeczach.

    > Co jeszcze byś chciał? Doprowadzić do upadku banków, "w imię
    > zasad skurwysynu"?

    Naprawde zauwazyłes u mnie taka chec?
    Banki maja spore zyski, jeżeli uznamy ze zrobiły coś nieuczciwego to nei
    widze powodu dlaczego nie miałyby zapłacic z tych zysków i zadoścuczynic?
    Możemy się spierac czy sa winne, w jakim procencie sa winne, ale jeżeli
    uznamy ze sa to argument ze nie moga naprawic szkód bo mogłyby upasc jest
    jakis taki niesprawiedliwy.

    To tak jakby tłumaczyc, ze paser nie moze oddac samochodu bo nie bedzie
    miał na pensje dla pracowników ktorzy auto pocieli na czesci...

    Powtarzam - jeżeli uznajemy ze banki sa winne, bo tu jest głowny spór
    miedzy nami, jak sadze.

    > Czy jaki efekt Cię interesuje? Bo czegoś takiego
    > jak "przewalutowanie po kursie sprawiedliwym" nie da się przeprowadzić
    > bo nie da się owego ustalić. A "przewalutowanie po kursie z dnia
    > zawarcia umowy", unieważnienie umów i zwrot świadczeń jest
    > niesprawiedliwe w stosunku do kredytobiorców w PLN i generuje koszty
    > wobec banków, które te przerzucą na podatników (i słusznie, bo umowy
    > były zawarte z zachowaniem prawa ustanowionego w 2004-2007 i zmiana
    > warunków teraz spowoduje możliwość dochodzenia roszczeń od skarbu
    > państwa).

    Chcialbym zeby w imie sprawiedliwości (takze na przyszłosc) banki przejeły
    na siebie czesc kosztów.
    Nie ma dla mnie znaczenia jak to bedzie policzone, niech to sie odbedzie w
    ramach kompromisu miedzy bankami a frankowiczami.

    Jasne jest dla mnie to, ze skoro ktos powiedzmy pozyczał 200kpln i bank
    przekonywał, ze nie ma sie co przejmowac kursem franka bo nawet jak raz
    skoczy to za drugim razem spadnie a wahaniem raty o 100 zł nei ma się co
    przejmowac i klient dostawał wyliczenie (harmonogram) z ktorego wynika ze
    spłacając przez 30 lat zapłaci z tych 200 razem 300kpln.
    to jak teraz wychodzi ze zpałaci 400 to coś z tymi 100 tysiacami trzeba
    zrobic.

    > Nie przypominam sobie, żebym akurat ja użył tych argumentów (o
    > apartamentach). Możliwe że ktoś w tym wątku, ale ja z tego co kojarzę
    > nie pisałem nic takiego.

    Jeżeli nie Ty to przepraszam, ktos pisał.

    > 1. była mowa o przedziale 50-70. _70_ metrów to duże mieszkanie.

    Jakie to obiektywne ze z całego przedziału wziałes sobie najwieksze i z
    tego wyciągasz wnioski.

    To moze napisze inaczej, mam kilku znajomych co maja mieszkania we franku
    ok 50 metrów, jedni maja mniejsze niz 50, jedni maja 70metrów - to srednio
    bedzie powiedzmy 52 metry...

    > 2. Znam mieszkania w cenie po 12-15 tys. za metr, więc sam metraż
    > wyznacznikiem wcale nie jest.

    Ja nie znam ani takich mieszkan ani takich ludzi :)

    > Teraz się okazuje że manipulujesz parametrami i świadomie oszukujesz,
    > żeby zmienić kontekst mojej wypowiedzi. Wg własnych kryteriów byłbyś
    > świetnym sprzedawcą bankowym.

    > Sprostowanie: Zachęcano, pomijając niewygodne informacje.
    > Sam przyznałeś, że nikt Cię nie okłamał, tylko bagatelizował
    > i uzywał zwrotów "prawie".

    > Pomijanie niewygodnych aspektów? Tak, to jest marketing.

    Pomijanie a nachalne zapewnianie to dwie rózne rzeczy.

    > To akurat jest "udowadnialne" i często było (np. poliso-lokaty), więc
    > tym bardziej udowadnia to że w przypadku kredytów walutowych, mam
    > rację.

    Możesz dokładniej?
    Byłem na dwóch spotkaniach a propos poliso-lokat w home brokerze bodaj...
    Pytasz czy kłamano na tych spotkaniach? Oczywiście... ale nie zgłębiałem
    tematu bo smierdziało mi to na odległość.
    W kazdym razie były tylko pokazywane tylko i wyłącznie warianty
    optymistyczne, jak ciągnałem temat podobnie do ciebie z tymi 3zł to szybko
    sprzedawca zaczynał się niecierpliwić :)

    > Słyszałem. Ale jak widać nikt tego nie potwierdził w przypadku k.hip.
    > więc tutaj to jest tylko Twoje wrażenie nie poparte faktami.

    Dokładnie, prawnicy frankowiczów uznali widocznie ze łatwiej ugryźć temat z
    innej strony.
    Różnica miedzy sytuacjami o ktorych pisałem a sprawa kredytów we frankach
    polega na tym ze tam kłamstwa czy nieuczciwości były w reklamach,
    ogłoszeniach a tutaj pojawiały się dopiero przy spotkaniu face to face.

    > Zdanie bez Twojej manipulacji powinno brzmieć:
    > "[...] sprzedawanie produktu finansowego [ Twoja manipulacja ]
    > przedstawiajac go jako [ Twoja manipulacja ] kredyt mieszkaniowy."
    >
    > To co wyciąłem to Twoja manipulacja faktami.
    > I nie, nie jest to nieuczciwe, ani nie jest niezgodne z prawem.

    Przyznaje ze zaczyna mnie nudzic wymienianie tych samych argumentów.
    Kazdy z nas był obiektem takiego samego zachowania sprzedawców.
    Ty uznałes to za zwykłe marketingowe wciskanie kitów, ja uznaje takie
    zachowania za nieetyczne - pozostanmy przy swoich zdaniach.

    > Ty się skupiasz na celu i manipulujesz nie gorzej niż sprawny polityk,
    > by ten cel osiągnąć wbrew weryfikowalnym faktom, bazując na tzw.
    > "mi się wydaje".

    > Są.

    > "Oszukują" wg Twojej definicji? WSZYSTKIE. Literalnie wszystkie.
    > I wszyscy. Włącznie z Tobą.

    > Jak wyliczyłeś te setki tysięcy? Poproszę o wyliczenie konkretnych
    > parametrów dla konkretnych przykładów i wyliczenie strat, w stosunku
    > do analigicznego kredytu w PLN, a nie w stosunku do "z dupy wziąłem
    > liczbę, broń się hahaha".

    Dlaczego chcesz porównywac do kredytu w PLN?
    Porównuj do obietnic jakie składał bank...

    > Aha. A tu mi jedzie rudy i strzela. :)

    I mysle ze tutaj jest moment w ktorym powinnismy zakonczyc dyskusje.
    Możemy sie ze soba nie zgadzac, mozemy zupełnie inaczej oceniac pewne
    zjawiska ale w momoncie kiedy zarzucamy sobie kłamstwo to dalsza dyskusja
    nie ma sensu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 372. Data: 2016-12-11 18:32:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-11, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > I mysle ze tutaj jest moment w ktorym powinnismy zakonczyc dyskusje.

    Tu nie zarzucałem Ci kłamstwa, ale uśmiałem się z tego stwierdzenia

    "umiem ocenic ktory sprzedawca przedstawia oferte
    uczciwie a ktory od samego poczatku tak kluczy zeby nie powiedziec
    uczciwie co ma na mysli i co chce sprzedac."

    Wierzę, że mówisz szczerze, ale po prostu nie wierzę że to naprawdę
    umiesz, bo nikt tego nie potrafi w 100%. Dlatego właśnie uważam, że
    najlepiej wszystko opierać o fakty, a nie o to co ktoś potrafi
    powiedzieć gładko (i jak gładko).

    > Możemy sie ze soba nie zgadzac, mozemy zupełnie inaczej oceniac pewne
    > zjawiska ale w momoncie kiedy zarzucamy sobie kłamstwo to dalsza dyskusja
    > nie ma sensu.

    Myślę że dalsza dyskusja faktycznie nie ma sensu, bo swoje stanowiska
    znamy i raczej z nich nie zrezygnujemy, a powtarzalność argumentów
    już jest niemal 100%. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 373. Data: 2016-12-11 18:51:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Robią i robiły dokładnie tyle, tylko tyle i aż tyle ile robi NADAL znakomita
    > większość (jak nie wszystkie) firmy z odpowiednim budżetem na marketing.
    > Literalnie wszystkie, począwszy od reklam Cudownych Proszków Na Wszystkie
    > Troski, poprzez Magiczne Samochody Powiększajace Donga, a na ubezpieczeniach
    > i bankach skończywszy.

    Moim zdaniem, kredyty hipoteczne (zarówno w CHF, jak i np. w PLN) były
    przedstawiane dużo bardziej obiektywnie i uczciwie niż reklamy proszków
    itp. Przecież obecne reklamy to jest jedno wielkie oszustwo, nic tam nie
    jest prawdą. Podobnie wygląda wiele (jeśli nie większość) tzw. produktów
    inwestycyjnych (np. struktury i inne "polisy"). Także kredyty
    "konsumenckie" (ucywilizowane nieco jakiś czas temu).

    Natomiast kredyty hipoteczne (i np. inwestycyjne oraz obrotowe) są
    kierowane do kogoś innego, do kogoś, kogo z dużym prawdopodobieństwem
    stać na prawników, kto rozumie pojęcie procentów składanych (żeby już
    nie pisać o tym ryzyku kursowym) itd.
    Ponadto mam wrażenie, że kiedyś (np. 10 lat temu) banki nie "oferowały"
    takich śmieci jak obecnie, ale może to było dawniej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 375. Data: 2016-12-11 22:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Tu nie zarzucałem Ci kłamstwa, ale uśmiałem się z tego stwierdzenia

    Chyba ze tak :)

> [...]
    > umiesz, bo nikt tego nie potrafi w 100%. Dlatego właśnie uważam, że
    > najlepiej wszystko opierać o fakty, a nie o to co ktoś potrafi

    Nie twierdze ze w 100%.
    Ale wielu smierdzi kłamstwem na odległosc i naprawde jest wiele zachowań po
    ktorych mozna od razu rozpoznać ze ukrywaja prawde.
    Ja zreszta njaczesciej mowie im to prosto w oczy jak juz sie wystrzelają
    wyuczonymi regułkami.

    > Myślę że dalsza dyskusja faktycznie nie ma sensu, bo swoje stanowiska
    > znamy i raczej z nich nie zrezygnujemy, a powtarzalność argumentów
    > już jest niemal 100%. :)

    :)
    Miło było i zycze Wojtku zawsze takiej czujnosci jak przy rozmowie ze
    sprzedawca o kursie 3zł, zebys kiedys nie znalazł się w sytuacji
    frankowiczów. Wspolczuje jednoczesnie ludziom starszym i troche mniej
    obeznanym - oni sa w kontakcie z marketoidami czesto bezbronni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 374. Data: 2016-12-11 22:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

> [...]
    > tzw. produktów inwestycyjnych (np. struktury i inne "polisy"). Także
    > kredyty "konsumenckie" (ucywilizowane nieco jakiś czas temu).

    Nie wiem dlaczego duzo bardziej obiektywnie ale zgodziłbym sie ze równie
    nieuczciwie.
    I masz racje - te wszystkie proszki ktore w kolejnym wydaniu sa znowu o 50%
    skuteczniejsze etc - one powinny usuwać brud juz z samego faktu znajdowania
    sie z brudna odzieza w jednym pokoju.
    I Wojtek ma racje, ze przywyklismy do tego, ze sie nas robi debili i nikt
    juz przeciwko temu nie protestuje. Gorzej jeżeli ludzie wierza w te
    bzdety...
    Te wzystkie paliwa na ktorych dojedza sie DO 5% dalej, te szampony od
    ktorych włosy staja deba bo sa o 70% mocniejsze, kremy od ktorych skóra
    jest 50% młodsza... bzdety, bzdety, bzdety...
    Pytanie czy to dobrze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 376. Data: 2016-12-12 02:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2016 14:22:02 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Tak naprawdę, kurs w momencie brania kredytu nie ma żadnego znaczenia
    > (poza tzw. "niesprzedawalnością").
    > Jeśli wcześniej kurs spadł, to kredytobiorcy zarobili na kredycie.
    > Nie różni się to niczym od tego, gdyby zarobili na czymś innym, albo
    > gdyby nie zarobili.
    > Ważny jest aktualny moment straty (lub zysku - oraz oczywiście
    > przyszłość, jeśli ktoś potrafi ją określić). Historia jest tu
    > nieistotna.

    No owszem, ale to trzeba prorokiem byc, zeby przewidziec przy kursie
    2.00, co bedzie w przyszlosci, i czy oplaca sie przewalutowac czy nie.

    Psychologicznie, a i ekonomicznie chyba tez, bedzie jednak mialo
    znaczenie, czy sie ten kredyt bralo po 2zl, czy wlasnie po 2.50.

    Mialo buc " nie przerazic".

    > No tak, ale nie wiadomo który kurs jest niski, a który wysoki. Za chwilę
    > może się okazać, że 4.00 to był kurs bardzo wysoki, albo bardzo niski.

    Owszem, ale takie 2.87 w stosunku do poczatkowych 2.50, to ot - drobna
    fluktuacja, z ktora nalezalo sie liczyc.

    J.

  • 377. Data: 2016-12-13 13:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Moim zdaniem, kredyty hipoteczne (zarówno w CHF, jak i np. w PLN)
    >były
    >przedstawiane dużo bardziej obiektywnie i uczciwie niż reklamy
    >proszków

    Ale byl tez AutoSystem, tam to dobrzy bajkomowcy siedzieli i naciagali
    klientow...

> [...]
    >inwestycyjnych (np. struktury i inne "polisy"). Także kredyty
    >"konsumenckie" (ucywilizowane nieco jakiś czas temu).

    Widac sytuacja wymagala ucywilizowania :-)

    >Natomiast kredyty hipoteczne (i np. inwestycyjne oraz obrotowe) są
    >kierowane do kogoś innego, do kogoś, kogo z dużym prawdopodobieństwem
    >stać na prawników, kto rozumie pojęcie procentów składanych

    Nie przesadzalbym z tym rozumieniem.
    No ale procent skladany chyba w programie szkoly jest.

    >Ponadto mam wrażenie, że kiedyś (np. 10 lat temu) banki nie
    >"oferowały"
    >takich śmieci jak obecnie, ale może to było dawniej.

    Ale jakich smieci ?
    IMO - w bankach to sie wiele nie zmienilo, od lat rosnie tylko ilosc
    "produktow inwestorskich".
    Teraz to raczej rozne fundusze potracily na wartosci ... ale jeszcze
    wroca, jak wibor bedzie niski ...

    J.

  • 378. Data: 2016-12-13 23:43:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale jakich smieci ?
    > IMO - w bankach to sie wiele nie zmienilo, od lat rosnie tylko ilosc
    > "produktow inwestorskich".

    Właśnie np. takich. Struktury (gdzie od razu widać, że szansa na zysk
    jest znikoma, a ew. wysokość tego zysku bardzo ograniczona). "Polisy".
    Kredyty konsumenckie (kiedyś praktycznie nierealne). Rozmaite
    "rozkładania zakupów np. supermarketowych na raty". Przecież to porażka
    jest, obecnie sensownym zachowaniem jest mówienie "nie" z góry na każdą
    "propozycję", w ogóle bez żadnego zastanawiania się.
    Banki generalnie dociągnęły do standardu, wcześniej stworzonego przez
    sprzedawców cudownych garnków, kołder z wełny jakiejśtam z NZ, bio-lamp
    i suplementów diety. Kiedyś tego jednak nie było.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 379. Data: 2016-12-14 00:07:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-13 o 23:43, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > sprzedawców cudownych garnków, kołder z wełny jakiejśtam z NZ, bio-lamp
    > i suplementów diety. Kiedyś tego jednak nie było.

    Tyle, że kiedyś:
    prowadzenie konta - 10pln/mies
    karta - 5pln/mies
    przelew - 3pln/szt
    zlecenie stałe - 1,5/szt
    intercharge 2,5%

    itp itd

    Jak się ma ww za 0, to na czymś bank musi zarabiać

    --
    Pete

  • 380. Data: 2016-12-14 10:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Właśnie np. takich. Struktury (gdzie od razu widać, że szansa na zysk
    >jest znikoma, a ew. wysokość tego zysku bardzo ograniczona).

    Czy tak od razu widac ... poza tym czas sie przyzwyczaic - wibor
    spadl, lokaty beda kiepsko oprocentowane, kto chce zarobic musi
    zaryzykowac na inwestycji.

    To juz bylo i wczesniej ... ale przyszedl rok 2008 i inwestycje
    zbankrutowaly, a najlepsza lokata okazaly sie obligacje panstwowe.

    >"Polisy".

    Polisy, czy jakies polisolokaty ?
    Polisy moga byc naturalnym kierunkiem rozwoju banku - no ale kiedys
    tego nie bylo.
    Choc mbank mial od dosc dawna polisy samochodowe.

    >Kredyty konsumenckie (kiedyś praktycznie nierealne).

    Trudno to nazwac smieciem - wszak podstawa dzialalnosci banku.
    Z tym ze kiedys to te kredyty tez bywaly.
    Tzn - byly lata 90te, klient przyszedl do banku po kredyt drobny, to
    go wypedzili.
    Ale jakas "Agencja Ratalna" mu ten kredyt w banku zalatwila.
    Tzn niby sama dawala, ale pieniadze brala z banku i w umowie bank sie
    poniewieral.

    Dalej - mogles sobie zalatwic limit debetowy na koncie.
    Od pewnego czasu ruszyly tez prawdziwe karty kredytowe.
    Byly tez kredyty samochodowe.

> [...]
    >bio-lamp
    >i suplementów diety. Kiedyś tego jednak nie było.

    No nie wiem. Bank co kredytow nie daje, kon by sie usmial.
    Moze jednak tamte czasy byly smieciowymi ?

    Czy smieciowosc oceniasz po wielkosci kredytow ? Lepiej pozyczyc 10mln
    raz, niz p* sie z 10 tys klientow po 1000 zl ...

    W pewnym momencie sie chyba polepszyla sciagalnosc/prawo zmienilo, bo
    faktycznie te drobne kredyty ruszyly ... "bez zaswiadczen, na dowod, w
    1 dzien"

    J.