    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 23 Aug 2017 03:29:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: SEPA do UniCredit Bank Austria AG
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 23:05:54 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

    > To chyba było inaczej sformułowane - przelew w EUR między krajami
    > UE nie więcej niż za krajowy w EUR. Co sprowadzałó by się do tego,
    > że w strefie euro (chyba powinno być ze strefy euro do UE) nie więcej
    > niż za krajowe.

    Jeśli w końcu dobrze doczytałem, to nie tylko między krajami UE, ale między krajami
    SEPA (nadzbiór UE). Tyle że ograniczenie opłat dotyczy tylko banków w krajach UE (bo
    to wprowadził Parlament Europejski, a nie jest to zapis w umowie SEPA) - czyli np.
    przy przelewie z Niemiec do Szwajcarii niemiecki bank nie może wziąć więcej niż za
    przelew do Niemiec, ale szwajcarski może sobie policzyć opłatę niezależną od opłat za
    przelewy lokalne.

    > Zaraz po wejściu tego miałem dostać dosłownie kilka zł z Niemiec. Na
    > konto złotówkowe w ING (przyjęcie OUR i SHA bez opłat). Przelew był
    > w EUR, po przewalutowaniu trochę więcej niż oczekiwałem. Dlaczego?
    > Odpowiedzieli mi, że EUR do UE mają za darmo (ale jest kwota
    > minimalna przelewu) a gdyby chcieli wysłać mi te kilka zł "normalnym"
    > (cokolwiek to oznaczało) przelewem to prowizja - po przeliczeniu po
    > ówczenym kursie ok. 120 zł!

    To "trochę więcej" to znaczy, że trochę więcej zapłaciłeś?
    Czy trochę więcej złotówek pojawiło się na koncie - a to z tego powodu, że niemiecki
    bank wysłał większą sumę, żeby dorównać do tej kwoty minimalnej (to też sobie
    wymyślili)?
    A że za "normalny" SWIFT prowizja byłaby w tej wysokości to nic dziwnego, SWIFTem nie
    płaci się za waciki tylko za tankowce ;>