  • Data: 2016-06-08 18:08:11
    Temat: Re: S?dy og3osi3y upad3o?a SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/09/2016 12:31 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > Czy mam rozumiec, ze p. Ewa najpierw publicznie popiera objecie SKOKow
    > nadzorem KNF, a potem dostaje posade u Stefczyka ?
    >
    > No to cos tu nie gra w tezie :-)

    Może krecią robotę robiła :)

    A publicznie poparł ktoś z zarządu.

    > Nie, ze w KNF pracuje np byly Dyrektor z Banku ... i kto wie, czy w
    > przyszlosci z KNF nie wroci znow do banku, byc moze innego.

    Wtedy nie jest to bezpośredni konflikt interesów. To nie jest tak, że
    rano jest szefem w KNF, po południu dyrektorem w jednym banku, a
    wieczorem dyrektorem w innym banku.

    W Kasie Krajowej i SKOKach był ten konflikt interesów, bo tak system
    SKOK zaprojektowali jego twórcy. Rano nadzorowali samych siebie z
    popołudnia. Jaka może być skuteczność takiej kontroli?

    > O, a brat np nadal jest w zarzadzie banku, bo to takie rodzinne hobby ...

    Ale teoretyzujesz, czy rzucisz jakimś faktem?

    > Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby wtedy pol rodziny w bankach pracowalo
    > ... czy raczej piastowalo :-)

    W SKOKach to normalne.

    W razie czego - proszę o kilka przykładów, gdzie ktoś z KNF jest
    jednocześnie prezesem / w zarządzie banku.

    > A nie ma tak ... w praktyce ?

    Nie, nie ma tak w praktyce. Zarząd banku oczywiście może sobie wybrać
    "ulotki drukujemy w firmie X, a obsługę prawniczą w firmie Y", ale nie
    jest tak, że KNF mówi: "drogie banki - od dzisiaj wszyscy drukujemy
    ulotki w drukarni szefa KNF".

    > Pamietasz, jak KNF przezesa wybierala w jakims banku ?

    Nie pamiętam? I zdołali wsadzić na stanowisko prezesa banku, spółki
    giełdowej, jednego z wicedyrektorów KNF, właściciela firmy drukującej
    materiały reklamowe dla wszystkich banków i posła zarazem?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com