  • 1. Data: 2022-10-28 11:26:15
    Temat: Re: Rzeź niewiniątek na Ukrainie...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 20:06:37 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > https://defence24.pl/sily-zbrojne/rzez-alligatorow-n
    a-ukrainie-czy-ka-52-grozi-wyginiecie-komentarz

    > Zbrodniczy reżim strzela do bezbronnych istot jak do kaczek na
    > polowaniu! Zagrożony wyginięciem jest cały ekosystem!!!

    Ty pomysl o czolgach.
    Czy im nie grozi wyginiecie, jesli czlowiek z rurą posyla czolg na ch.

    J.

  • 2. Data: 2022-10-28 13:46:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 paź 2022 o 11:26, J.F pisze:

    a-ukrainie-czy-ka-52-grozi-wyginiecie-komentarz

    > Ty pomysl o czolgach.
    > Czy im nie grozi wyginiecie, jesli czlowiek z rurą posyla czolg na ch.

    Wg mnie czołgom (także najcięższym Abramsom) także 314...dziec. :)
    Z czołgami jest znacznie gorzej: spalają setki (nawet ponad tysiąc)
    literków paliwa na setkę; skutecznie strzelają krócej niż snajper ze
    strzelby; ;) bywają gorące; są niezbyt przytulne załodze; kosztują
    niewiele (ze dwa razy?) mniej niż helikoptery...

    Rura zdejmująca Tcosia kosztuje chyba tyle, ile kosztuje rura
    zdejmująca Krokodyla... I jest znacznie trafniejsza -- mniej
    trzeba rur na zdechnięcie jednego Tcosia niż na spadek jednego
    gada...

    Pole walki zmienia się: haubice celnie strzelają do celów oddalonych
    o dziesiątki kilometrów; pojawiły się drony; pojawią się autonomiczne
    (woda jest słabym medium elemagnetyczności) okręty podwodne; robokopy
    stają się rzeczywistością; proch ustąpi miejsca elektryczności, choćby
    tylko na okrętach; satelity (nie tylko GNSS) pokazują pozycję i fotki;
    skuteczna łączność realizowana jest wieloma drogami...

    Wojna to: wywiad, intryga i podstęp...

    Rakiety (głównie hipersoniczne) będą bardzo ważnym elementem.
    Opancerzone pojazdy IMO będą zawsze wartościowe, ale niekoniecznie
    im cięższe, tym lepsze...

    -=-

    Przed nami:
    Swatowe-Kreminna
    Melitopol-Berdiańsk-Mariupol
    Chersoń
    Krym

    -=-

    Koreańskie czołgi tak sobie wpisują się w polski krajobraz;
    niełatwo ustawią się na wąskiej Formozie; dobrze będą
    prezentowały się właśnie w Korei...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2022-10-28 16:01:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Oct 2022 13:46:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > niewiele (ze dwa razy?) mniej niż helikoptery...
    >
    > Rura zdejmująca Tcosia kosztuje chyba tyle, ile kosztuje rura

    Jakos tak - podobny rząd.

    Sa jeszcze granatniki ppanc znacznie tansze, ale tez chyba znacznie
    gorsze.

    > I jest znacznie trafniejsza -- mniej
    > trzeba rur na zdechnięcie jednego Tcosia niż na spadek jednego
    > gada...

    A to nie wiem. Moze podobnie, albo zalezy od typu.

    > Pole walki zmienia się: haubice celnie strzelają do celów oddalonych
    > o dziesiątki kilometrów; pojawiły się drony; pojawią się autonomiczne

    Ale to dziala w dwie strony.
    Chyba, ze jedna ze stron jest takim "papierowym tygrysem" jak Rosja
    :-)

> [...]
    >
    > Rakiety (głównie hipersoniczne) będą bardzo ważnym elementem.
    > Opancerzone pojazdy IMO będą zawsze wartościowe, ale niekoniecznie

    Cos bedą musieli z tym zrobic.
    Albo czolgi wyginą, albo najpierw trzeba im wyczyscic przedpole.
    Dronem z termowizorem?

    Ewentualnie - znajdą jakis trik na poszczegolne typy rakiet ...

    J.

  • 4. Data: 2022-10-29 00:28:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 paź 2022 o 13:46, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przed nami:
    >    Swatowe-Kreminna

    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/kluczowa-arteria-po
    d-kontrola-ukrainy-relacja-na-zywo/k7tymwx

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.w

  • 5. Data: 2022-10-29 00:36:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 paź 2022 o 16:01, J.F pisze:

    > Jakos tak - podobny rząd.

    Przykładowo 80 kUSD za strzał.

    > Sa jeszcze granatniki ppanc znacznie tansze, ale tez chyba znacznie
    > gorsze.

    Znacznie -- jak hulajnoga jest gorsza od Ferrari?... ;)

    > Ale to dziala w dwie strony.

    Owszem -- to ogólna zasada wojny.

    > Albo czolgi wyginą, albo najpierw trzeba im wyczyscic przedpole.

    Wyczyścić. Ciężki czołg może przegrać ,,zwrotnością'' ;) z lżejszym,
    lecz dobrze uzbrojonym w wieści z sensorów różnej maści...

    > Dronem z termowizorem?

    > Ewentualnie - znajdą jakis trik na poszczegolne typy rakiet ...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...