  • 1. Data: 2002-01-24 08:02:41
    Temat: Rzepa- malkontentom ku przestrodze.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/dodatki/pieniadz
    e_020124/pieniadze_a_1.html
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-01-24 08:33:33
    Temat: Re: Rzepa- malkontentom ku przestrodze.
    Od: "marek" <h...@p...fm>

    zadziwił mnie fakt, że sprawdzenie limitu karty przy autoryzowaniu
    transakcji odbywa się losowo i głównie przy wysokich kwotach, czy to jest
    reguła?

  • 3. Data: 2002-01-24 08:46:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/dodatki/pienia
    dze_020124/pieniadze_a_1.html

    ////Zdarza się, że transakcja dokonana kartą
    elektroniczną Visa Electron w sklepie, który
    posługuje się elektronicznym terminalem POS,
    zostaje zaksięgowana na naszym rachunku po upływie
    kilku dni roboczych. W tym czasie klient,
    świadomie lub nie, może przekroczyć przyznany
    limit wydatków./////

    Nie wiem jak jest w innych bankach ale w mbanku
    jest to chyba niemożliwe, stosowna kwota zostaje
    od razu zablokowana i dostępne saldo jest
    pomniejszone o kwote dokonanej transakcji ? i co
    to znaczy ///zdarza się/// ?

    Sark

  • 4. Data: 2002-01-24 08:50:24
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" <h...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zadziwił mnie fakt, że sprawdzenie limitu karty przy autoryzowaniu
    > transakcji odbywa się losowo i głównie przy wysokich kwotach, czy to jest
    > reguła?

    Losowo przy malych kwotach (np.: do 300 PLN), przy duzych kwotach zawsze. Ja
    tak zrozumialem ten tekst.

    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_020124/pieniadze_
    a_1.html :
    "Autoryzacja kontrolująca, czy przypadkiem nie został przekroczony limit
    wydatków - jak dowiedzieliśmy się w centrum rozliczeniowym - odbywa się
    losowo oraz wtedy, gdy klient płaci dużą kwotę."

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-01-24 09:32:45
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest to chyba niemożliwe, stosowna kwota zostaje
    > od razu zablokowana i dostępne saldo jest
    > pomniejszone o kwote dokonanej transakcji ? i co

    Co to znaczy?
    Moze ponizsza wypowiedz cos wyjasni /albo nie wyjasni/ ;-)

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=104
    11&t=9409

    "Autor: Wojciech Bolanowski, mBank (Intranet ...)
    Data: 01-10-17 12:05

    Witam,
    niestety niektóre punkty, wbrew zasadom, autoryzują Visa Electron bez
    połączenia on-line z bankiem.
    "
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-01-24 10:05:03
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bwwald" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Co to znaczy?
    > Moze ponizsza wypowiedz cos wyjasni /albo nie
> [...]
    ...)
    > Data: 01-10-17 12:05
    >
    > Witam,
    > niestety niektóre punkty, wbrew zasadom,
    autoryzują Visa Electron bez
    > połączenia on-line z bankiem.

    Dzięki za linka ... po przecztaniu całego wątku
    mam jednak pomroczność jasną :-))

    Zwlaszcza że na dalszych wątpliwośći klientów
    mbanku
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
    1157&t=9409

    oraz

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
    1166&t=9409

    nie rozwiewa wypowiedź Wojteka Bolanowskiego:

    ////mBank zawsze autoryzuje swoje karty on-line.
    natomiast sporadyczne błędne zachowania punktów
    akceptujacych karty płatnicze nie leżą w naszej
    kompetencji////

    chyba ze należy to rozumieć takze tak "za
    autoryzację dokonaną w sposób inny niż on-line w
    całości odpowiada punkt akceptujący"

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-24 18:27:35
    Od: "Mariusz A. Jasinski" <m...@p...onet.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-is o/dodatki/pieniadze_020124/pieniadz e_a_1.html

    >Grzegorz

    bez sensu, aby takiego goscia dziennikarz bronil,
    o tym, ze po kradziezy karty nalezy ja zastrzec,
    juz wszystkie banki mowia,

    jesli facet nawet raz na dzien nie sprawdza czy
    karty sa ok, to sam jest sobie winien !

    czy gdyby mu ukradli gotowke i zauwazylby to po tygodniu,
    tez by mial pretensje do NBP ?

    MJ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-01-25 08:05:10
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > jesli facet nawet raz na dzien nie sprawdza czy
    > karty sa ok, to sam jest sobie winien !
    >
    > czy gdyby mu ukradli gotowke i zauwazylby to po tygodniu,

    Ja nie odniosłem wrażenia, że oni bronią klientów tylko takie, że głupota i
    niechlujność w obchodzeniu się z pieniędzmi nie popłaca.
    Grzegorz
    PS
    Nie wyobrażam sobie jak można w ciągu kilku godzin nie zorientować się, że
    ukradziono kartę.
    Nie mieści się to w mojej głowie.