    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rzepa idzie w zaparte ;-)
    Date: 20 Mar 2003 16:18:16 +0100
    Sender: marcink@cauchy

    "olo" <n...@d...pl> writes:

    > to oczywiście była śmieszna zabawa, wiesz o tym Ty, wiem o tym ja, wiedzą o
    > tym również ludzie którzy czytają tą grupę a także zdecydowana większosć
    > klientów mBanku którzy mają jakiekolwiek pojęcie o internecie

    A o tym, że to nie jest śmieszna zabawa, wiedzą Ci, którzy mają
    pojęcie nieco większe niż jakiekolwiek.

    Qrza twarz: prymitywny przykład, który już przecież dawałem. Dostajesz
    maila o treści:

    Koszystając z nowo wprowadzonej usługi MBank-Money znajomy
    przesyła Ci 45 złotych. Aby odebrać tą kwotę kliknij

    https://www.mbank.com.pl/RAWERAWRAWERAWERA34234q234q
    234

    (przykłady że w zepsutym linku nie musi być widać słowa error rzucał
    np. pjo)

    Klikniesz? Sądzę że tak, przecież to strona w mbanku. Po kliknięciu
    zobaczysz stronę logowania do mbanku. Zalogujesz się? Pewnie
    też. Dostaniesz potem może stronę z tekstem typu "MBank-Money zostało
    wycofane przez nadawcę z komentarzem 'Poprawa pomyłki, zły
    odbiorca'". Nabierzesz natychmiastowych podejrzeń? Też niekoniecznie.

    A że tak naprawdę Twoje login i hasło pójdą na inny niż mbankowy
    serwer i zostaną przez kogoś zapisane, cóż...

    Cały powyższy scenariusz był całkowicie realizowalny przy pomocy owej
    'śmiesznej zabawy'.