  • 11. Data: 2008-06-26 14:43:36
    Temat: Re: Rzeczoznawca vs hipoteczny
    Od: "jb" <a...@o...pl>

    > Witam,
    > będzie u mnie rzeczoznawca i "musi" odpowiednio wycenić dom, bym mógł
    > wziąc
    > satysfakcjonujący mnie kredyt hipo. Szkopuł jest w tym, że ceny w okolicy
    > są
    > porównywalne do wyceny jaka mnie interesuje, ale boję się, że zabraknie mi
    > jakiejś tam kwoty do potrzebnej wyceny. Czy macie jakies doświadczenie w
    > tym
    > względzie? Oprócz słów z banku i mojej intuicji, żebym powiedział na jaką
    > kwotę ma być wycenione, nic do głowy mi nie przychodzi...

    Ja swojemu rzeczoznawcy na wstępie powiedziałem na ile ma wycenić działkę, i
    zapytałem czy się tego podejmie.
    Odpowiedział, że powinno się udać. I do podanej przeze mnie wyceny zabrakło
    tylko 400pln.

    W wielu przypadkach jest w drugą stronę. Klientowi zależy, aby wartość
    takiej nieruchomości była jak najniższa.
    Jest to analiza porównawcza, więc wiele zależy od samego rzeczoznawcy.

    jb

  • 12. Data: 2008-06-29 22:59:23
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Rzeczoznawca banku nie dość że za darmo zamiast 400 zł, wycenił mieszkanie
    > 150 tys. zł drozej, niż ten majatkowy z
    > miasta.

    To pewnie miałeś obowiązkowe ubezpieczenie nieruchomości w cenie raty...
    --
    -------------
    MisiekK

  • 13. Data: 2008-06-30 09:58:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    He he, no prawie, nie wpadłem na to ;-))
    Tym niemniej miło, jeśli bank wycenia Twoje mieszkanko więcej, niż sie spodziewałeś.
    Ale po zastanowieniu się nad twoim postem to faktycznie wynajduje przypadki, że
    bankowi było "warto" wycenić drożej -
    np. zapis o spadku wartości zabezpieczenia o 30% i jednostronnej zmianie warunków
    umowy kredytowej.....
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-06-30 12:26:08
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

> [...]
    > przypadki, że bankowi było "warto" wycenić drożej -
    > np. zapis o spadku wartości zabezpieczenia o 30% i jednostronnej zmianie

    Siedzę właśnie nad refinansem (to mój czwarty kredyt konsolidujący 3
    pozostałe (;-)), i wyciągam prosty wniosek:
    bank zawsze wygrywa...niestety.
    --
    MisiekK