    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Różnice w rozliczaniu transakcji kartami (czas)
    Date: Wed, 8 Apr 2009 05:41:23 +0200
    Sender: a...@i...eranet.pl

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m34ox057i9.fsf@intrepid.localdomain...

    > Gdzie Ty widziales rozliczenia online? Moze we wlasnych bankomatach, bez
    > udzialu organizacji.

    Nie ma znaczenia czy sa wlasne bankomaty czy nie. Wystarczy bezpisredni link
    do agenta rozliczeniowego.

    > Czym?

    Elixir to taki system do rozliczen miedzy bankami, ktorym smigaja sobie
    dokumenty obciazeniowe (i uznaniowe, ale w tym przypadku nie o tych mowimy).
    Taki np. Polcard nie jest bankiem a jest uczestnikiem Elixiru, po to wlasnie
    zeby rozliczac transakcje karciane.

    > Praktycznie zawsze rachunek klienta jest obciazany w chwili rozliczenia
    > transakcji. Jak wyobrazasz sobie wczesniejsze rozliczenie?

    Miales przeciez przypadek BRE, w niedziele rozliczenia miedzy bankami sie
    nie odbywaja, a rachunki klientow sa obciazane.

    > A to akurat prawda, ale to wynika po prostu ze zwyklych opoznien miedzy
    > nimi. Rownie dobrze mogloby takich opoznien nie byc, to nie jest cos
    > obowiazkowego - to tylko kwestia konkretnego rozwiazania.
    > --

    Jak i cala reszta. Mogloby takze nie byc autoryzacji offline, ale co z tego?
    Jedna z moich obecnych kart jest wydana przez bank, ale obslugiwana w
    outsourcingu i nie zdarza sie aby transakcja zostala rozliczona wczesniej
    niz po 4 dniach. W innych przypadkach MC/VISA dzieje sie to nastepnego dnia
    roboczego, DC/AMEX 2 dni robocze. Oczywiscie takich kart obslugiwanych w
    outsourcingu mialem wiecej i zawsze wygladalo to tak samo, moze dlatego, ze
    zawsze byly obslugiwane przez Polcard. Nie wiem jak to wygladalo np. przy
    Lukasie obslugiwanym przez BZWBK.

    MK