  • Data: 2005-07-06 19:45:42
    Temat: Re: Rozmaitosci karciane i klopot
    Od: d...@w...sobie.to szukaj wiadomości tego autora

    MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL> wrote:

    > A tak w ogóle to wcale nie jestem pewien, że Twoja poprzednia karta
    > zostałaby zaakceptowana. Powód? Znak ec na kartach Pekao pojawił się z
    > tego powodu, że karta Maestro była jednocześnie "kartą gwarancyjną do
    > euroczeków": wystawiając euroczek mogłeś zostać poproszony o jego
    > "potwierdzenie" - wówczas powinieneś okazać tę kartę ze znakiem. Ale
    > teraz euroczeki już nieistnieją. I ktoś już chyba pisał, że to
    > "historyczny przypadek", że niemieckie karty mają ten sam znak, co
    > euroczeki...

    > Zaznaczam - nie jestem na 100% pewien wszystkiego, co napisałem.

    A ja w koncu zapytalem w banku :)
    Najpierw szukali kogos, kto wie, a jak oddzwonili, to wyjasnili:

    1. Karty Maestro moga dzialac w dwoch sieciach - EC i Cirrus
    2. Pekao mialo umowe z EC i Cirrusem, ale z EC rozwiazalo
    3. Teraz karty pekao dzialaja wylacznie w sieci Cirrus
    4. a w EC dzialaja karty bankow majacych umowe z EC.

    I tyle. Czyli ich zdaniem Maestro to Maestro, ale moze dzialac
    w obu lub w jednej z dwoch sieci.

    D.

    ps. ale nie wiem czy wiedzieli co mowia :)

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    42. Call your roommate "Clyde" by accident. Start doing so every so