    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozdzielczosc czasowa przy naliczaniu odsetek
    Date: Sun, 18 Dec 2005 19:37:59 +0100

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:t3laq1ped2dohobd8e28lr00mao1kuv2h9@4ax.com...

    > No, jest to jednak jakies przyblizenie. Tzn mam na mysli np liniowe
    > traktowanie w obrebie np miesiaca. Przy dzisiejszych stopach moze
    > pomijalnie male, ale jeszcze pare lat temu nie bardzo.

    Ale w jakim sensie liniowe. Przeciez trzeba liniowo w ramach okresu
    kapitalizacji. Jesli rozdzielczosc czasowa ustawiamy na "dobe" to
    mamyto co mamy, gdybysmy rozdzielczosc czasowa ustawili na "minute" to
    bysmy mieli zamiast dzielenia przez 30 czy tam 31 dzielenie przez
    ilosc minut w miesiacu, ale nadal byla by to zaleznosc liniowa. Nie
    widze tutaj wplywu wysokosci stopy procentowaj, okres kapitalizacji
    nie jest nieskonczenie maly.

    > A policzenie ustawowego EFR wymaga logarytmow.

    Niestety nie wiem co to EFR. Ale jak mi wytlumaczysz albo odeslesz do
    definicji, to zobaczymy czy trzeba czy nie trzeba. :)

    marekz