    From: "XYZ" <x...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozdzielczosc czasowa przy naliczaniu odsetek
    Date: Thu, 15 Dec 2005 23:32:39 GMT

    Użytkownik "Paweł" <h...@u...salbis.net> napisał w wiadomości
    news:dns1di$ho8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak sie wlasnie zastanawiam - jezeli mam kredyt, splacilem wczoraj jedna
    > rate, a za 5 dni o godz. 10:36:27 prezes banku wymysli sobie podwyzke
    > oprocentowania, to jak beda liczone odsetki w przypadku nastepnej raty,
    > tej za miesiac? Z dokladnoscia do dni, godzin? Tzn. jaki bedzie efektywny
    > okres obowiazywania oprocentowania przed podwyzka/po podwyzce.

    Powinienes miec w umowie z jaka data beda liczone odsetki wzgledem nowej
    stopy.
    Zazwyczaj jest to w dniu platnosci raty na nastepna platnosc. Tak wiec
    dostaniesz pismo z banku iz zmienila sie stopa oprocentowania i bedziesz
    mial najblizsza platnosc liczona wg nowej stopy.
    Zawsze wg mnie zmiana bedzie obowiazywac o nastepnej platnosci po ktorej
    nastapila chyba ze bank zdecyduje inaczej w regulaminie.

    XYZ