  • 11. Data: 2004-02-18 16:17:48
    Temat: Re: Rośnie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c102a7$109$1@topaz.icpnet.pl...
    > c100eq$pq4$...@n...onet.pl,

    > Moze trzeba zrestartowac przegladarke zeby wesslala nowe zapisy z hosts

    W połatanym via Windows Update IE ten problem nie występuje...
    A jesli ktoś używa do połaczeń ze stronami transakcyjnymi banku "dziurawego"
    IE, to juz jego ryzyko...
    Windows Update przede wszystkim...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 12. Data: 2004-02-18 17:17:26
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c0vulj$eli$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Widze mBank ;) A co powinienm byl widziec?

    Google powinienes widziec.

    Z tym ze lokalizacja pliku hosts moze byc rozna. Generalnie jest to:
    - Win95, Win98, WinMe: C:\Windows\
    - WinNT, Win2000: c:\winnt\system32\drivers\etc\
    - WinXP: c:\windows\system32\drivers\etc\
    W miejscu windows, winnt moze byc dowolna inna nazwa, jesli zostala
    zmieniona w trakcie instalacji. Tudziez dysk moze byc inny nic c.

    W niektorych systemach plik oryginalnie ma rozszerzenie .sam (i przy
    ukrytych rozszerzeniach znanych typow plikow nawet tego z pozoru nie widac)
    i wtedy nie funkcjonuje.

    Daniel

  • 13. Data: 2004-02-18 19:21:17
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W połatanym via Windows Update IE ten problem nie występuje...
    > A jesli ktoś używa do połaczeń ze stronami transakcyjnymi banku

    I problem sie rozwiazal. Łatalem ile sie dalo ;) A tak z ciekawosci, co
    mialo sie otworzyc??

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 14. Data: 2004-02-18 19:25:37
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c10dvv$l42$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości
    > "dziurawego"
    >
    > I problem sie rozwiazal. Łatalem ile sie dalo ;) A tak z ciekawosci, co
    > mialo sie otworzyc??

    W sumie też jestem ciekaw, bo _nie_ja_ jestem autorem posta z numetem IP i
    mBank.pl
    Więc...?!?

  • 15. Data: 2004-02-18 19:27:07
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    > W sumie też jestem ciekaw, bo _nie_ja_ jestem autorem posta z numetem IP i
    > mBank.pl
    > Więc...?!?

    Dodam tylko, że się domyslam, iż chodziło o przekierowanie na "piracką"
    witrynę lub serwer zamiast na stronę transakcyjną mBanku...

  • 16. Data: 2004-02-18 19:28:10
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Artur7" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy: "podmieniać adresy stron zapisanych przez użytkowników w
    > przeglądarce" - czy np. w mojej liście ulubionych można zmienić linka tak
    by
    > kierował mnie gdzie indziej, a wyglądał jakby nadal łączył mnie z np.
    bankiem?.
    > Czy podmiena jest możliwa również np. przy wprowadzaniu z ręki adresu
    banku -
    > np. uaktywniając jakiś program zmieniający adres strony z jaką mam się
    połączyć
    > gdy np. wpiszę mbank.pl?

    Wydaje mi sie, ze takie cos jest mozliwe, gdy ktos dokona odpowiednich
    wpisow w DNS z jakiego korzystamy. Wtedy po wklepaniu www.mbank.pl moze nam
    sie pokazac zupelnie inna strona. Dlatego najlepiej korzystac z zaufanych
    DNS (czyli domyslne DNS operatora sieci).

    Leszek Kowalski

  • 17. Data: 2004-02-18 19:34:57
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Artur7" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > sie pokazac zupelnie inna strona. Dlatego najlepiej korzystac z zaufanych
    > DNS (czyli domyslne DNS operatora sieci).

    Tak... Oczywiscie...
    Ale "adresacja" serwera mBanku jest dokonywana przez NASK...
    Nie sądzę, aby NASK dopuścił się takich "kombinacji"...

  • 18. Data: 2004-02-18 19:41:11
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    kovalek <k...@o...pl> napisał(a):

    > Wydaje mi sie, ze takie cos jest mozliwe, gdy ktos dokona odpowiednich
    > wpisow w DNS z jakiego korzystamy.

    Tak dobrze to na szczescie nie ma... Owszem byly proby zdezorganizowania
    internetu przez ataki na duze serwery DNS ale poki co sie nie specjalnie
    powiodly. Co wcale nie oznacza ze nie znajdzie sie jakis spryciarz ktory
    pewnego razu nie namiesza i nie zrobi np. subdomeny :)

    --
    Franz

  • 19. Data: 2004-02-18 19:45:05
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c102q9$svb$...@s...interia.pl,
    Chmielu <j...@A...pccom.info>:

    > W połatanym via Windows Update IE ten problem nie występuje...

    Jaki problem?

    Plik hosts nie dziala? to dopiero jest problem!

    --
    Robert

  • 20. Data: 2004-02-18 19:54:55
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Problem fałszywych stron internetowych staje się prawdziwą plagą na całym
    > świecie. Celem ataków stają się również użytkownicy polskich banków. W
    > ostatnim czasie problemy z takimi atakami zanotowały Citibank, Inteligo oraz
    > mBank. Wzbudziło to dość duże poruszenie i popłoch wśród bankowców, którzy
    > do tej pory uważali, że problem tzw. phishingu, czyli przechwytywania danych
    > osobowych klientów ich instytucji, nie istnieje.

    Pare miesiecy temu napisalem na Twoim forum w Gazeta.pl ze zabezpieczenia
    polskich e-bankow sa niewiele lepsze a czasem gorsze niz zabezpieczenia
    niektorych darmowych serwisow pocztowych, o serwisach typu Pecunix juz nie
    wspominajac. Roznym 'Security Officerom' brakuje tez elementarnej wyobrazni
    jesli chodzi o to w jak prosty sposob mozna komus zrobic ku-ku...
    Zastanawiam sie np. kiedy Inteligo zarezerwuje domene www.inteiigo.pl aby
    wykluczyc stary numer wykorzystany przez Rosjan w PayPal-scam.
    Citi tez moglby sie postarac o przejecie domeny citybank.pl bo nigdy nie
    wiadomo co jakiemus spryciarzowi z Pragi wpadnie do glowy...

    Trzeba myslec - to nie boli :)

    --
    Franz