  • 21. Data: 2004-02-18 20:13:53
    Temat: Re: Rośnie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    IP i

    > Dodam tylko, że się domyslam, iż chodziło o przekierowanie na "piracką"
    > witrynę lub serwer zamiast na stronę transakcyjną mBanku...

    A po co się domyślać, jak można sprawdzić? ;-)
    http://216.239.39.99/

    Pix

  • 22. Data: 2004-02-18 20:37:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    http://216.239.39.99 -- nawet posiadacze IE nie mają się czego bać :>

  • 23. Data: 2004-02-18 21:51:54
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    http://lowicz.com/link.html
    jak stronki sie otwieraja z "efektem"-tzn w pasku cus innego a w oknie trez
    cus innego to misiek jest dziurawy, jesli wywala sie blad strony to jest OK
    zaznaczam ze pod tym adresikiem nie ma nic "zlego" ;)

    > Plik hosts nie dziala? to dopiero jest problem!

    znajac zycie 3ba przeladowac system i wtedy host oraz services dzialaja ze
    zmianami ;]

    Jean

  • 24. Data: 2004-02-18 22:25:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Franz <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Pare miesiecy temu napisalem na Twoim forum w Gazeta.pl ze
    > zabezpieczenia polskich e-bankow sa niewiele lepsze a czasem gorsze
    > niz zabezpieczenia niektorych darmowych serwisow pocztowych, o
    > serwisach typu Pecunix juz nie wspominajac. Roznym 'Security

    Ale widzisz jest jedna zasadnicza roznica - systemy bankowe badz co badz sa
    "obserwowane" caly czas i jak cos sie dzieje, to bank reaguje. Nie sadze,
    zeby systemy pocztowe takie zabezpieczenia mialy - dlatego tez te tokeny
    itp - sa wlasnie w celu zminimalizowania takich numerow.
    Bezpieczenstwo zalezy rowniez w coraz wiekszym stopniu od samych userow... i
    tutaj nic nie poradzisz..

  • 25. Data: 2004-02-18 22:56:12
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeby systemy pocztowe takie zabezpieczenia mialy - dlatego tez te tokeny
    > itp - sa wlasnie w celu zminimalizowania takich numerow.

    Tyle ze w przypadku przechwycenia kombinacji login/haslo nawet dokladny
    monitoring serwisu nic nie da. Serwisy ktorym sie przypatrywalem stosuja
    dziecinnie proste ale przydatne dla samego usera modyfikacje - Moneybookers
    informuje np. o tym ze wczesniejsze logowanie nastapilo z innego IP niz
    obecne. Niby nic wielkiego ale potrafi zwrocic uwage usera na to ze cos jest
    nie tak z jego kontem. Zwykle serwisy pocztowe Interii i Gazety oferuja w
    statystykach konta tą samą, bezuzyteczna z pozoru możliwość.
    Wiec czemu nie banki?
    Wirtualne klawiatury potrafia w duzym stopniu utrudnic zycie "hiakerom"
    bazujacym na podkladaniu trojanow albo podgladaniu sieci lokalnej.
    To sa bardzo proste srodki, wymagajace paru dni pracy programistow ktore
    oczywiscie nie uniemozliwia wlamu na konto ale to przynajmniej pokomplikuja.

    > Bezpieczenstwo zalezy rowniez w coraz wiekszym stopniu od samych userow... i
    > tutaj nic nie poradzisz..
    To niestety prawda... Czesc jak dostanie kolejny mail z "ostrzezeniem" albo
    prosba o "weryfikacje" to i tak kliknie gdzie nie potrzeba...

    --
    Franz

  • 26. Data: 2004-02-19 07:39:39
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > IP i

    > A po co się domyślać, jak można sprawdzić? ;-)
    > http://216.239.39.99/

    Już się nie domyślam... :-)
    "Znalazłem google..." :-)
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 27. Data: 2004-02-19 07:46:13
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > http://216.239.39.99 -- nawet posiadacze IE nie mają się czego bać :>

    Słuszna racja...
    Tylko teraz zastanawiam się nad tym, co chiał pokazać autor tego
    "wodotrysku" z wpisaniem powyższego IP i mBank.pl do któregoś (nie pamiętam
    dokładnie którego) pliku z ulubionych... (skrót myślowy)
    Zmiana konfiguracji mająca skierować na google.pl i automatycznie wyszukać
    linki do mBanku??!!??
    A jakie to zagrożenie przekierować wyszukiwarką na zwykłe http?!?
    Strony transakcyjne są zabezpieczone 128bitowym kluczem z _wiarygodnym_
    certyfikatem...
    I nie jest to zwykły "http" lecz z zasady bezpieczny "https"...

  • 28. Data: 2004-02-19 07:49:27
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c10fc8$gdk$1@topaz.icpnet.pl...
    > c102q9$svb$...@s...interia.pl,

    > Jaki problem?

    Problem możliwości ingerencji "z internetu" w pliki konfiguracyjne IE oraz
    pliki cookies... (na przykład)...
    I inne takie...

  • 29. Data: 2004-02-19 07:58:46
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    OK
    > zaznaczam ze pod tym adresikiem nie ma nic "zlego" ;)

    Nie... Dlaczego?
    To, co podałeś w powyższym linku wyświetla 3 inne adresy...
    Po kliknięciu na każdy z nich przeglądarka powinna wyświetlić:
    a) całe białe nic (puste okno)...
    b) błąd nieprawidłowej składni...

    Ale Ty nie włamałeś się komuś do komputera z internetu i nie zmodyfikowałeś
    konfiguracji...
    Ty użyłeś "trików" HTMLowym (powiedzmy...)
    Oto Twój twór:
    /a>
    gsm.pl</a>
    href="http://www.telekomunikacja.pl%0...@w...netia.pl
    ">www.telekomunikacja.pl
    </a>

    Zagrożenie żadne...

  • 30. Data: 2004-02-19 10:35:49
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

> [...]
    > dokładnie którego) pliku z ulubionych... (skrót myślowy)
    > Zmiana konfiguracji mająca skierować na google.pl i automatycznie wyszukać

    Jeśli można było wpisać numer IP googla, to można tam też wpisać
    dowolny inny IP, np. serwera zawierającego lewą stronę logowania
> [...]

    > certyfikatem...
    > I nie jest to zwykły "http" lecz z zasady bezpieczny "https"...

    http czy https - to nie ma znaczenia. Powyższe zadziała również dla https.
    Certyfikat owszem, bedzie niewiarygodny, ale czy tego też nie da się
    ominąć... Przeglądarce chyba da się jakoś powiedzieć, które CA ma uznawać
    za wiarygodne. Może trudniej byłoby to powiedzieć takiej przeglądarce
    jak IE, ale przeglądarkom open source - pewnie bez żadnego
    problemu. Wystarczyłby taki sprytny robak, który by to i owo podmienił
    w systemie...

    Pozdrawiam,
    Artur