  • 41. Data: 2004-02-19 12:57:21
    Temat: Re: Ro?nie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Artur Czeczko wrote:

    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz dostęp do kodu źródłowego, to możesz tak go
    > zmodyfikować, żeby przeglądarka nie wyświetlała ostrzeżenia,
    > gdy certyfikat będzie podpisany przez "nasze" CA.
    Chwila. Tak sobie uświadomiłem. Do IE _też_ możesz dodać nowe "Root
    CA". Niech mnie ktoś poprawi, ale to nie jest trzymane w kodzie (chyba)
    A następnie tak spreparowany IE wystwaić. Zwracam uwagę że niedawno tu
    był przedstawiony link kierjący niepołatany IE na "strone MS" z "nowszą
    wersją" IE. Ta nowsza wersja to była Mozilla 1.6 :-)
    Więc jakoś nie widze wiekszej trudności z podmianą IE. I dalej nie widzę
    dlaczego open source w tym kontekście miałoby być mniej bezpieczne.
    KJ
    PS. Pomijam to, że na razie więcej błędów wykrywa sie w IE, bo to może
    mieć związek z np. popularnoscią.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 42. Data: 2004-02-21 11:10:17
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Michał Witkowski" <m...@N...pl> wrote in message
    > I problem sie rozwiazal. Łatalem ile sie dalo ;) A tak z ciekawosci, co
    > mialo sie otworzyc??

    Wklej to IP do paska adresu i zobaczysz google :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 43. Data: 2004-02-22 23:44:36
    Od: marek jedlinski <c...@p...com>

    On 18 Feb 2004 13:45:11 +0100, "Artur7" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Co to znaczy: "podmieniać adresy stron zapisanych przez użytkowników w
    >przeglądarce" - czy np. w mojej liście ulubionych można zmienić linka tak by
    >kierował mnie gdzie indziej, a wyglądał jakby nadal łączył mnie z np. bankiem?.

    Z góry przyznaję, że nie przeczytałem jeszcze artykułu, ale parę dni temu
    tłumaczyłem biuletyn MS na podobny temat. IE ma wadę, która pozwala
    skierować przeglądarkę pod adres inny niż jest wyświetlony w pasku adresu
    na górze (i oczywiście inny niż wyświetlony link, ale to dziecinada).
    być na zupełnie innej stronie. Gdzieś w innym miejscu MS radzi, że aby
    uniknąć niebezpieczeństw z tym związanych, najlepiej nie klikać łączy na
    stronie a ręcznie wklepywać adres. Nie żartuję.

    >Czy podmiena jest możliwa również np. przy wprowadzaniu z ręki adresu banku -

    Nie, na pewno nie (poza sztuczkami z DNS-em, ma się rozumieć).

    .marek

    --
    No ads, no nags freeware: http://www.tranglos.com
    (KeyNote, PhoneDeck, KookieJar, Oubliette)