  • 61. Data: 2021-09-11 14:07:05
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-11, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Jak jest kilka konstrukcji i każda z innymi cyferkami,
    > to jednak trzeba umieć sobie przeliczyć.
    > Czyli znać konstrukcje i cyferki.
    > Szkoda, że o sposobie opodatkowania nie można
    > decydować na koniec roku jak już będzie wiadomo
    > co wyszłoby najkorzystniej.

    Jak nie można? Masz czas do 20 lutego, nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 62. Data: 2021-09-11 14:15:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 22:55:50 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 10 Sep 2021 11:23:04 -0700 (PDT), w
    > <c...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Dali mi obie za free.
    > MC leży nieaktywny. Może sobie zaktywuję, tylko nie wiem po co.

    A, no tak, to ten magiczny rachunek KK, podobno jeden - a można mieć do niego podobno
    i visę i mc.
    Ale chyba się wyjaśniło - MC jednal nieaktywny.
    Lepiej więc tego mc nie aktywuj, bo obstawiam, że visa wtedy przestanie działać.

    Bo w citku też można zmieniać z visy na mc i na odwrót, a nawet potrafią sami
    zamienić visę na mc przy odnawianiu - i jeszcze bezczelnie napisać, że jak się nadal
    chce visę to można sobie zmienić z powrotem - tylko że będzie już inny numer.
    I do tego taka wymieniona visa jest zastrzegana przez bank po miesiącu - bez słowa
    ostrzeżenia, dowiedziałem się w sklepie! - a nie dopiero po upływie ważności (nowe
    karty przysyłają ok. 3 miesięcy wcześniej).
    Ale na raz działać może tylko jedna.
    I śmieszne jest, że zanim aktywujesz kartę nowej organizacji, to płacisz np. visą, w
    ST widzisz już MC, a zaksięgowanie wymaga dwóch nocnych przetwarzań, a nie jednego ;>

    Hmm, a jak jeszcze miałeś naklejkę to była visy czy mc? I czy wtedy też miałeś dwa
    plastiki różnych organizacji - i aktywny plastik visy?

  • 63. Data: 2021-09-11 14:38:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    nienawidzi, jeden bank mu już zajumali.
    > Ale jeszcze polskiego biznesmena, a nie patridiotów rządowych.

    To już może być niedługo.
    Albo LCz przestanie być _polskim_ biznesmenem albo getout przestanie być jego
    bankiem.

    więc może i na takiej KK bank zarobi, a przynajmniej nie straci.
    > Czyli są 0,08% do przodu. I git :)

    Może nawet więcej.
    Bo wibor jest w stosunku rocznym, a 0,3% IF to bank może dostać i 12 razy w ciągu
    roku, jeśli cały limit w miesiąc wydajesz i spłacasz.
    Nawet jak wydajesz 1/10 limitu to też dla banku dobrze.

    Zastanawiałem się zawsze, jak duże pokrycie musi mieć bank dla udzielonego limitu w
    KK - i nie znalazłem odpowiedzi.

    > Na ROR mam nieustające zero.

    No to przecież nie pjsałem, że z Twojej pensji ten kredyt finansowany, tylko z pensji
    tych, co tam trzymają kasę.

  • 64. Data: 2021-09-11 15:34:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2021-09-11, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak nie można? Masz czas do 20 lutego, nie?

    No ale decydujesz na rok przyszły a nie ten,
    który się skończył.

  • 65. Data: 2021-09-11 15:41:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-09-11 o 15:34, cef pisze:

    > No ale decydujesz na rok przyszły a nie ten,
    > który się skończył.

    Tzn nie dokładnie przyszły, ale ten bieżący.
    Czyli tak w 5/6 przyszły :-)

  • 66. Data: 2021-09-11 15:58:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 11 września 2021 o 15:41:41 UTC+2 cef napisał(a):

    > Tzn nie dokładnie przyszły, ale ten bieżący.
    > Czyli tak w 5/6 przyszły :-)

    A pinokio bez większego wahania - bo przed wyborami - zmienił stawki w 3/4 roku. I
    co? I nic.
    Co prawda obniżył, a nawet bankom wolno obniżać opłaty bez uprzedzenia - na 2
    miesiące wcześniej muszą informować tylko o podwyżkach - ale to tylko kwestia czasu,
    kiedy zrobi następny krok...

  • 67. Data: 2021-09-11 16:32:51
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    miesiące wcześniej muszą informować tylko o podwyżkach - ale to tylko kwestia czasu,

    Nie wiem kto im wymyśla te kroki, ale się połapali, że
    zdrowotną bez problemu ominą Ci, którzy wg tego planu
    mieli ją płacić a w dupę dostaną maluczcy.
    W sumie jak bardzo źle jest policzony plan
    świadczy zmiana z 9% na 4,9% - czyli zróbmy
    podatek 20% albo 40% a jak będzie trzeba to i 60%.

  • 68. Data: 2021-09-11 18:39:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-11, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > No ale decydujesz na rok przyszły a nie ten,
    > który się skończył.

    Ach o to chodzi. :)
    No fakt, ale tak to chyba nigdzie nie ma. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 69. Data: 2021-09-12 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ale działalność na skali też ma 9%.

    > Do progu X 300 zł, powyżej 500 zł, a potem 3-ci próg - 900 zł.

    Jeszcze niedawno miało byc 1/3 ryczałtu.

    Widze ze pierwsze x to 60 tysiecy.
    Jak to bedzie działac? Dopoki nie przekrocze 60 tysiecy to płace 300 a
    jak przekrocze to 500?

    > Nic, to są rozdzielne źródła dochodów, płatne osobno.

    No ale prowadzac DG razem z UoP dotychczas płaciło sie tylko składke
    zdrowotna z DG.
    Cos sie zmieni w tym zakresie?

    > I ja to ogarniam.

    > Jak zawsze przy zmianach PIT.

    O, odwazna teza. Oczywiście nieprawdziwa.

    > No nie. Klu to konstrukcje, nie cyferki.

    > Ogarnie za Ciebie co dla Ciebie najlepsze.
    > Ja dostaję kompilację na bieżąco.

    Nie rozumiesz.
    Skoro nie ma jeszcze uchwalonych przepisów to nic nie ogarniesz bo to
    tylko worzenie.
    2 tygodnie temu była inna wersja, dzis jest inna.
    Skad wiesz co bedzie w dzienniku ustaw?

    XP trzymałem sie bardzo dlugo.
    A 10? Jeszcze nie przeskoczyłem z 7
    ;-DDD

  • 70. Data: 2021-09-13 13:40:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No ale prowadzac DG razem z UoP dotychczas płaciło sie tylko składke
    > zdrowotna z DG.

    Jesteś pewny? Ale absolutnie pewny?

    --
    Wojciech Bańcer