  • 51. Data: 2021-09-10 13:30:39
    Temat: Re: Rezygnacja z karty kredytowej
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 12:08:06 +0200, w <1...@4...net>,
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I myslisz, ze to gwarantuje, ze przez kolejnych kilkanascie lat nic
    > sie nie zmieni?

    Nie. I co z tego? Co za bzdura logika.

    > Przez kilkanascie lat to nie bylo powodu zmieniac, a teraz powod jest,
    > a nawet dwa :-)

    Jakie?

  • 52. Data: 2021-09-10 18:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > A nie mam pojęcia.
    > Ale jakbyś chciał ten pakiet, to zważ, że nie można instniejących
    > kont przekształcić, ten pakiet można wziąć tylko jako nowe konta.

    Zdziwiłbyś mnie gdybys powiedział ze jest inaczej ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 53. Data: 2021-09-10 20:23:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 września 2021 o 19:40:23 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > Ja tam doktoryzować się z oferty kartowej nie mam zamiaru.

    Niestety sensowny wybór coraz mniejszy :(

    > Dostałem w Getinie pierwszą lepszą KK i kursy Visy są bez żadnego narzutu.

    Toś potrójnie dziecko szczęścia, że dali Ci visę, a nie MC, skoro brałeś pierwszą
    lepszą.

  • 54. Data: 2021-09-10 20:29:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 września 2021 o 19:46:12 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > Ale co tam może się zepsuć? Nawet plastik mi za darmo wymienili.

    Oj, jakue cuda ludzie kiedyś opisywali.
    Ale może przez 10 lat naprawili.

    > Ale gwoli sprawiedliwości dodam, że kiedyś odmówili mi autoryzacji na stacji,
    > bo system wykrył że nie powinno mnie tam być :)

    Przeteleportowałeś się i musiałeś zatankować tachiony? ;>

    > Eee?

    Obecna "patriotyczna" władzuchna szczerze LCz za aferę z barankiem w KNF nienawidzi,
    jeden bank mu już zajumali.
    Więc pytam, który patriotyzm masz na myśli...
    A KK spłacana w GP to dla banku raczej strata - a tu jeszcze za listy z wyciągami
    płacą.
    Bo co, zarobią 0,3% Twoich wydatków.
    Opłat nie ma, odsetek też nie, na kursie nie rżną.
    A z czegoś tego kredytu trzeba udzielić.
    Choć teraz może nie jest tak źle - wibor 0,22%, na ROR 0% kasa z pensji leży - więc
    może i na takiej KK bank zarobi, a przynajmniej nie straci.

  • 55. Data: 2021-09-10 21:08:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 11:29:24 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Obecna "patriotyczna" władzuchna szczerze LCz za aferę z barankiem w
    > KNF nienawidzi, jeden bank mu już zajumali.
    > Więc pytam, który patriotyzm masz na myśli...

    No ale zajumali dla panstwa, czyli nadal jest patriotycznie :-)

    Tak nawiasem mowiac ... cala wladza sie z LCz za jedna afere
    nienawidzi? Dziwne troche, jak na PiS, przeciez tam rozne frakcje.
    Mial wspolny fundusz wyborczy zasilic czy co?

    A druga strona medalu jest taka, ze Idea byla na krawedzi bankructwa,
    a kreatywna ksiegowosc na pewno pozycji nie umacniala.

    > A KK spłacana w GP to dla banku raczej strata - a tu jeszcze za listy z wyciągami
    płacą.
    > Bo co, zarobią 0,3% Twoich wydatków.

    Zawsze to jakis zarobek.
    Na papierowy list moze i nie wystarczy, ale czy na utrzymanie
    komputerow tez nie ?

> [...]
    > Choć teraz może nie jest tak źle - wibor 0,22%, na ROR 0% kasa z pensji leży - więc
    może i na takiej KK bank zarobi, a przynajmniej nie straci.

    Na rynku ogolnie jest nadmiar pieniedzy.
    Ale Getin ma ciagle promocje na 0.5%, wiec moze i faktycznie traci na
    KK :-)

    J.

  • 56. Data: 2021-09-10 22:42:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 11:23:04 -0700 (PDT), w
    <c9de2cb8-edf8-40ef-b6da-434f30a5bb39n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Niestety sensowny wybór coraz mniejszy :(

    > Toś potrójnie dziecko szczęścia, że dali Ci visę, a nie MC, skoro brałeś pierwszą
    lepszą.

    Dali mi obie za free.
    MC leży nieaktywny. Może sobie zaktywuję, tylko nie wiem po co.

    Za to luje zabrali naklejkę.

  • 57. Data: 2021-09-10 22:44:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 11:29:24 -0700 (PDT), w
    <8fe80958-2120-4403-9fbf-6051adeafc15n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Oj, jakue cuda ludzie kiedyś opisywali.
    > Ale może przez 10 lat naprawili.

    Nie wiem, nie znam się, nie było mnie przy tym.

    > Obecna "patriotyczna" władzuchna szczerze LCz za aferę z barankiem w KNF
    nienawidzi, jeden bank mu już zajumali.
    > Więc pytam, który patriotyzm masz na myśli...

    Ale jeszcze polskiego biznesmena, a nie patridiotów rządowych.

    Czyli są 0,08% do przodu. I git :)
    Na ROR mam nieustające zero.

  • 58. Data: 2021-09-10 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nadal osoby na UoP, czy skali - będą płacić 9%.

    uop to uop. Te osoby musza przyjac co zastane.

    > Na liniówce ma być 4,9%.

    A na ryczałcie ile?
    A co z osobami które prowadza dg i jednoczesnie maja uop?
    azdroszcze tego waskiego widzenia swiata pt "mnie nie dotyczy wiec o co
    kaman" ale zauwaz ze wariantów jest jednak duzo wiecej.
    A z tego co słysze rzad planuje dac przedsiebiorcom AZ CAŁY MIESIAC na
    ewentualne dostosowanie sie. Pieknie.

    > Tak, jest to nieistotna zmiana. Zmieniają się tylko
    > cyferki w szablonie, a nie cały mechanizm. Przeliczenie
    > tego wg nowych parametrów zajmuje chwilkę.
    > Nadal zdrowotna jest nieodliczalna. Nadal ryczałt jest
    > bardziej opłacalny.

    Przy podatkach te cyferki to klu problemu.

    > W formie projektu ustawy oczywiście.
    > O tu masz:
    > https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/Projekty/9-020
    -649-2021/$file
    > /9-020-649-2021.pdf ~686 stron lektury do poduszki :)
    >
    > Co mogę proponować? Ogarnij sobie dobrego doradcę jak sam nie
    > chcesz ogarniać. :)

    A doradca co? Wywróży to co sejm uchwali w listopadzie?

    > I wiedziałeś od pierwszego dnia używania tego Wzorowego Żółto
    > Niebieskiego interfejsu? Czy po prostu wyuczyłeś się, albo po
    > prostu... nie było tych możliwości w ogóle?

    Nie wiem, po prostu wszystko było tam gdzie trzeba.
    A moze to tylko wspomnienia z młodosci?

    > W starych systemach było tak samo.
    > Po prostu się go nauczyłeś.

    > A ja nie. Był kompletnie np. niedostosowany do osób
    > niepełnosprawnych.

    Z oczywistych wzgledów nie zzauwazyłem.

    > Człowiek nie rodzi się z funkcją wyszukowania w formularzach, czy
    > historii. To co nazywasz intuicją to przyzwyczajenie i
    > wytrenowanie w konkretny sposób. Pokolenie po Tobie ma zupełnie
    > inne przyzwyczajenia i "intuicję". :)

    Oczywiste.
    No i co? Cos to zmienia w moich odczuciach? Nowego interfejsu uzywamy
    od ilu lat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 59. Data: 2021-09-10 23:31:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-10, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > uop to uop. Te osoby musza przyjac co zastane.

    Ale działalność na skali też ma 9%.

    > A na ryczałcie ile?

    Do progu X 300 zł, powyżej 500 zł, a potem 3-ci próg - 900 zł.

    > A co z osobami które prowadza dg i jednoczesnie maja uop?

    Nic, to są rozdzielne źródła dochodów, płatne osobno.

    > azdroszcze tego waskiego widzenia swiata pt "mnie nie
    > dotyczy wiec o co kaman" ale zauwaz ze wariantów jest
    > jednak duzo wiecej.

    I ja to ogarniam.

    > A z tego co słysze rzad planuje dac przedsiebiorcom AZ CAŁY MIESIAC na
    > ewentualne dostosowanie sie. Pieknie.

    Jak zawsze przy zmianach PIT.

    > Przy podatkach te cyferki to klu problemu.

    No nie. Klu to konstrukcje, nie cyferki.

    -649-2021/$file

    > A doradca co? Wywróży to co sejm uchwali w listopadzie?

    Ogarnie za Ciebie co dla Ciebie najlepsze.
    Ja dostaję kompilację na bieżąco.

    > Nie wiem, po prostu wszystko było tam gdzie trzeba.
    > A moze to tylko wspomnienia z młodosci?

    Przede wszystkim to "wszystko" to było 5% tego co jest teraz (w sumie
    były tylko rachunki/oszczędności na poczatek). Po drugie to byłą nowość,
    więc nie było wzorców, z których miałeś przyzwyczajenia. Nie było
    większości "samoobsługi" (załawiało się to przez telefon). Nie było
    wtedy jeszcze smartfonów, tabletów, ekrany i rozdzielczość były inne.

    Dla mnie DOS też ma swój urok, bo się go nauczyłem, zjadłem zęby
    i potrafiłem zrobić coś mega szybko bo "pamiętałem" skróty itp. Ale to
    nie jest żadna intuicyjność, tylko wytrenowanie. :)

    > Oczywiste.
    > No i co? Cos to zmienia w moich odczuciach? Nowego interfejsu uzywamy
    > od ilu lat?

    A Windowsa XP też się trzymałeś długo, bo 10 be? :)
    A wcześniej Windows 98? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 60. Data: 2021-09-11 14:00:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No nie. Klu to konstrukcje, nie cyferki.

    Jak jest kilka konstrukcji i każda z innymi cyferkami,
    to jednak trzeba umieć sobie przeliczyć.
    Czyli znać konstrukcje i cyferki.
    Szkoda, że o sposobie opodatkowania nie można
    decydować na koniec roku jak już będzie wiadomo
    co wyszłoby najkorzystniej.