  • 11. Data: 2002-01-08 12:34:04
    Temat: Re: Rekordowy popyt na papiery skarbowe
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie wiem czy wiesz AMRA, ze 60% budzetu panstwa to wydatki socjalne
    > wiec sobie tylko policz ile statystycznie przypada kasy na wydatki
    > socjalne w kwocie deficytu budzetowego. 40 mld PLN * 0.6 = 24 mld PLN
    > To jest kupa KASY !!!! A na dodatek PRZEJADANA !!!!

    Alez ja to wiem!
    Tylko zobacz jakabyla awantura a to o zmniejszenie ulgi za bilety a to o
    pensje dla nauczycieli.
    Dawali, dawali lekka raczka i teraz nie ma jak zabierac.

    Oczywiscie - mogliby obnizyc podatki - ale wtedy za diabla nie byloby z
    czego finansowac tego calego socjalu.
    Ja w zyciu nie moge zrozumiec dlaczego daje sie gornikom takie odprawy
    zamiast zagonic do roboty np. w budowaniu drog-.
    Mamy pelno takich swietych krow.

    My sobie tutaj gadu, gadu - jakie zlote konto i tak dalej - ale nie widzimy
    ze wiekszosc ludzi w Polsce ledwo wiaze koniec z koncem.
    Stopien ubankowienia spoleczenstwa takze jest kiepski...

    Za cos trzeba dziure budzetowa zalatac - powiec mi - jesli nei za kase z
    obligacji, nie z wyzszych podatkow, nie z wyprzedazy resztek majatku
    narodowego *(teraz bylaby to wyprzedaz a nie prywatyzacja), to za co???

    No???

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 12. Data: 2002-01-08 12:53:17
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tak, to prawda. Zarówno poprzednia jak i obecna
    > ekipa w ogóle sie temu nie przeciwstawia. Poparcie
    > wyborców ponad wszystko. Za to mamy tanie gesty
    > jak przenoszenie obrad RM do mniejszego
    > pomieszcenia.

    Juz Platon zauwazyl chlopaki:

    "faktycznie zas nie troszcza sie (mowa o politykach) o prawdziwe dobro
    kraju, lecz schlebiaja obywatelom przez zwiekszanie ich zamoznosci, wygody,
    potegi panstwowej. Perykles, Cyon (...) - czy uczynili Atenczykow lepszymi?
    Nie, oni tylko wzbogacili Ateny ii rozszerzyli ich granice; samo
    doswiadczyli niesprawiedliuwosci i zlosci Atenczykow (...)"

    No coz - od ponad 2400 lat to samo :)))) Taki urok demokracji...

    Chyba ze jak we Francji w pierwszych republikach wprowadzimy cezure
    majatkowa lub wyksztalcenia.
    glos profesora = 80 glosow bab z bazaru...;)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 13. Data: 2002-01-08 13:34:28
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > Alez ja to wiem!
    Nie, jestem pewien, czy to wiesz. ale jestem pewien, ze powinienes ;-)
    (vide Twoja strona WWW)

    > Tylko zobacz jakabyla awantura a to o zmniejszenie ulgi za bilety a to o
    > pensje dla nauczycieli.
    Przeciez to sa tematy zastepcze, chocby po to aby nie zwracac uwagi, na to
    ze sie pozycza KOSZMARNE pieniadze, niestety nie od naszych ale
    od zachodnich spekulatow (jak to nazywa p. Belka)

    > Dawali, dawali lekka raczka i teraz nie ma jak zabierac.
    Jest wlasnie ku temu okazja, aby zabrac, bo niestety pozyczanie pieniedzy
    na bierzace potrzeby w takich kwotach, niestety nie powinno miec miejsca.

> [...]
    > Ja w zyciu nie moge zrozumiec dlaczego daje sie gornikom takie odprawy
    > zamiast zagonic do roboty np. w budowaniu drog-.
    Nie, tu nie chodzi o podwyzszanie ani tez obnizanie podatkow, chodzi o
    efektywne gospodarowanie/zarzadzanie kasa jaka sie ma. A niestety
    tak nie jest.

    > My sobie tutaj gadu, gadu - jakie zlote konto i tak dalej - ale nie widzimy
    > ze wiekszosc ludzi w Polsce ledwo wiaze koniec z koncem.
    > Stopien ubankowienia spoleczenstwa takze jest kiepski...
    Ale czy to jest moja wina ? Malo tego jesli jeszcze tego nie wiesz, to
    podwyzszaniem podatkow, pozyczaniem duzych kwot w postaci
    obligacji i bonow skarbowych tez tej sytuacji nie poprawisz, malo tego
    pogorszysz.

    > Za cos trzeba dziure budzetowa zalatac - powiec mi - jesli nei za kase z
    > obligacji, nie z wyzszych podatkow, nie z wyprzedazy resztek majatku
    > narodowego *(teraz bylaby to wyprzedaz a nie prywatyzacja), to za co???
    To juz jest demagogia, brzmiaca tak po PSL'owsku, SLD'owsku, AWS'owsku
    etc. Tez powinienes wiedziec, ze towar jest tyle wart ile ktos jest w stanie za
    niego zaplacic, a nie tyle ile chcialoby sie za niego wziac.

    > No???
    Co???

    Pozdrawiam Dracor.

  • 14. Data: 2002-01-08 13:49:07
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Co???

    Nie dogadamy sie. :)
    Mam stety/niestety skrzywienie na lewo (w realiach polskich of course ;)

    Oczywiscie mozna zadac sprawniejszego dzialania panstwa, ale...
    no wlasnie - jako, ze to wszystko to jest system naczyn polaczonych - nie da
    zrobic sie tego na zasadzie ciach pach.

    1) Polityka - i zlodzieje politycy - nie dadza - trzeba miec w koncu
    poparcie w sejmie
    2) Bunt spoleczny - patrz co sie dzieje w Argentynie
    3) Zobowiazania miedzynarodowe.

    Oczywiscie, ze kupe kasy sie marnuje, kupe nie sciaga i tak dalej i tak
    dalej.

    Sprzedawac - ok mozna - ale jak to w praktyce wyglada Michellin i Debica
    moze byc przykrym przykladem (i nie sadze ze jedynym).

    Popatrzmy na bankowosc 3/4 w rekach kapitalu zachodniego/miedzynarodowego.
    A ile zainwestowal (przez dokapitalizowanie) on w te nasze banki??

    Poza kupnem akcji od panstwa - niewiele...

    Know-how mozna kupic, to samo systemy informatyczne i tak dalej.
    My sprzedalimsy taki Pekoa SA i teraz narzekamy - ze to przez rzad sa tak
    wysokie kredyty.

    Oczywisce, ze sa....

    To, ze duza czesc pieniedzy sie marnuje - nie znaczy, ze caly system jest do
    d...
    Pomagac ludziom przez panstweo trzeba - w taki cyz innsy sposob (ja jestem
    za innym).

    Pewnie - mozna sie spierac czy rzad robi to w dobrym tempie czy nie.

    Ale - dobrze ze cokolwiek robi - anie tylko dryfuje.

    Krzyczec moze kazdy - ale krzyczec pamietajac o realnych uwarynkowaniach -
    to juz inna sprawa.
    Pamietaj - mamy PSL w rzadzi (a jaka to jest partia kazdy wie), mamy takiego
    Leppera, mamy rosnace bezrobocie i tak dalej....

    Poza tym odpowiedz sobie uczciwe - czy w chwili gdy dziura w budzecie jest -
    mzna te kase uzyskac w jakis inny sposob??? No powiedz??

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 15. Data: 2002-01-08 14:03:59
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > Nie dogadamy sie. :)
    > Mam stety/niestety skrzywienie na lewo (w realiach polskich of course ;)
    Tutaj sie zgodze nie dogadamy sie, a Ty musisz jeszcze sie troche pouczyc.

    <CIACH>
    Brednie, jesli dzieki dzialaniom np. naszego obecnego rzadu zapanuje dobrobyt
    dluzszy niz 10 lat, to Millerowi kupie kwiatki, sam zapisze sie wreszcie do
    partii
    (oczywiscie SLD) i zostane w kraju do konca moich dni.
    Poki co, wole myslec o ewentualnym wyjezdzie do innego normalniejszego
    kraju, bo przywolana przez Ciebie (tez) Argentyna, zbliza sie wielkimi krokami.

    > Poza tym odpowiedz sobie uczciwe - czy w chwili gdy dziura w budzecie jest -
    > mzna te kase uzyskac w jakis inny sposob??? No powiedz??
    Jezu, na poczatku napisalem, ze jeszcze musisz sie pouczyc troche, aby
    dowiedziec
    sie i zrozumiec,ze sie da w inny sposob.

    Dla mnie EOT.

    Zycze wiecej czasu na nauke i mniej na bzdetne filozofowanie.
    Bo jak dla mnie to takich filozofow/pseudo-expertow etc. mamy dosyc
    patrz, aktualny rzad, czy poprzedni.

    Pozdrawiam Dracor.

  • 16. Data: 2002-01-08 14:16:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tutaj sie zgodze nie dogadamy sie, a Ty musisz jeszcze sie troche pouczyc.

    Jesli tak sadzisz... ;D
    A ja bezpartyjny jestem - gdyby co!

> [...]
    > Poki co, wole myslec o ewentualnym wyjezdzie do innego normalniejszego
    > kraju, bo przywolana przez Ciebie (tez) Argentyna, zbliza sie wielkimi

    Nikt przeciez Cie tutaj nie trzyma? Paszport masz - wiec droga wolna.
    Zapewne glosowales na PO (bo na kogoz by innego???) - i zobacz coz za
    "opozycja".
    Jesli mamy juz wybierac miedzy dzuma a syfilisem - trzeba sie pogodzic z
    tym...
    bo inaczej co zrobisz? zmusisz kogos, zeby nie gloswal na Leppera?

    > Jezu, na poczatku napisalem, ze jeszcze musisz sie pouczyc troche, aby
    > dowiedziec
    > sie i zrozumiec,ze sie da w inny sposob.
    >
    > Dla mnie EOT.

    taaaaaa pewnie ;)
    Niech i tak bedzie - widze ze ze mna sie nie chcesz podzielic - ale z
    Millerem albo Belka moglbys...

    > Zycze wiecej czasu na nauke i mniej na bzdetne filozofowanie.
    > Bo jak dla mnie to takich filozofow/pseudo-expertow etc. mamy dosyc
    > patrz, aktualny rzad, czy poprzedni.

    Ja sie do wladzy nie pcham.
    Maja Polacy taki rzad na jaki zasluzyli.
    Przeciez to oni sami wybrali nikt za nich nie wybral.
    Ty tez glosowales - dlatego mozesz miec tylok pretensje do innych ze nie
    glosowali tak jak potrzeba.
    A jak rozumie Ty wiedze posiadles, ale sam siedzisz na szczycie gory i
    smiejesz sie na maluczkich ;)
    A sposoby - pewnie ze sa - sam moglbym Ci pare wymienic - jest tylko jedno
    pytanie - kto mialby te sposoby wprowadzic - i czy ktokolwiek pozwoliby mu.

    Ot i co - wiedze nawet jesli ja masz- mozesz sobie ja na scianie wyrysowac
    jesli nie masz mozliwosci jej wdrozenia.

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.amra.pl ;)

  • 17. Data: 2002-01-08 16:10:08
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > http://em.bankier.pl/news/article.html?article_id=17
    4117
    > a w kontekście wcześniejszej informacji J. Maliszewkiego
    > to chyba dobra informacja :-) ?

    Dobra i nie dobra.
    Miejmy nadzieję, ze stopy szybko pójdą w dół, wtedy popyt zmaleje na mniej
    rentowane papiery i rząd zacznie oszczędzać.

    -As-

  • 18. Data: 2002-01-08 16:20:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Miejmy nadzieję, ze stopy szybko pójdą w dół,
    wtedy popyt zmaleje na mniej
    > rentowane papiery i rząd zacznie oszczędzać.

    Obawiam sie że jednak nie zacznie. Będzie się
    obawiał odmówić populistyczno-soacjalnym
    żądaniom/oczekiwaniom.

    Sark

  • 19. Data: 2002-01-08 16:32:37
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Obawiam sie że jednak nie zacznie. Będzie się
    > obawiał odmówić populistyczno-soacjalnym
    > żądaniom/oczekiwaniom.

    Sam z siebie nie zacznie.
    Miełem na myśli, że zostanie zmuszony, bo nisko-oprocentowanych papierów na
    ryzykownym rynku nikt nie kupi.

    Pozdrawiam
    -As-

  • 20. Data: 2002-01-08 16:33:24
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Obawiam sie że jednak nie zacznie. Będzie się
    > obawiał odmówić populistyczno-soacjalnym
    > żądaniom/oczekiwaniom.

    no dobrze - ale po co chce jednoczenise obnizenia stop procentowych nawet o
    4% za jednym cieciem???
    Wtedy przeciez nie znalazloby sie chetnych na kupnto papierow - a zatem?