  • 1. Data: 2005-01-17 09:39:48
    Temat: Refinansowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Biker" <b...@d...pl>

    Witam !!!

    Pytanie pewnie juz bylo na grupie wiele razy - wybaczcie.

    Mam kredyt okolo 70000 PLN w PKO BP, odsetki rujnuja mnie niesamowicie,
    chcialbym zmienic walute i jednoczesnie przeniesc kredyt do takiego banku
    gdzie ew. przewalutowanie wynosi 0%.
    Interesowalem sie tym tematem juz pod koniec 2004 roku, myslalem zeby
    przewalutowac w PKO ale kazdorazowo kosztowalo by mnie to okolo 0,8%.
    Ostatecznie stwierdzilem ze moze koniec roku to zly okres na takie zmiany i

    Co byscie polecili ?

    Za ew. info. wielkie dzieki.

    Pozdrawiam Grzegorz Sieraczynski

  • 2. Data: 2005-01-17 12:30:11
    Temat: Re: Refinansowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Biker" <b...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewalutowac w PKO ale kazdorazowo kosztowalo by mnie to okolo 0,8%.
    > Ostatecznie stwierdzilem ze moze koniec roku to zly okres na takie zmiany

    To jakie są to odsetki skoro "rujnują ciebie niesamowicie"? Ja właśnie
    poważnie zastanawiam się nad ofertą PKO BP i wydaje mi się, że
    oprocentowanie u nich jest ok.

    Przemek

  • 3. Data: 2005-01-17 13:26:18
    Od: "Biker" <b...@d...pl>

    > To jakie są to odsetki skoro "rujnują ciebie niesamowicie"? Ja właśnie
    > poważnie zastanawiam się nad ofertą PKO BP i wydaje mi się, że
    > oprocentowanie u nich jest ok.
    >
    > Przemek

    W PLN-ach ostatnio pazdziernik-listopad-grudzien mialem ponad 9%.
    Co dawalo okolo 600 PLN-ow odsetek i okolo 120 PLN kapitalu.

    Byc moze z nowyn rokiem cos nowego wypuscili.
    Znasz moze wiecej szczegolow ?

  • 4. Data: 2005-01-17 20:24:07
    Od: "Milutka" <e...@s...neostrada.pl>

    Do przewalutowania trzeba podejść ostrożnie, ponieważ teraz złoty jest
    bardzo mocny a waluty stoją nisko. Przy walutach oprócz oprocentowania
    ponosi sie ryzyko zmiany kursu waluty. No ale to juz tak jest.
    Ponadto przy przewalutowaniu co prawda zapłaci sie 0,8%, ale nie następuje
    nowy wpis do hipoteki tylko zmiana starego (a to kwota 30zł a nie 0,4%-0,8%
    przy zmianie wpisu). Byc moze tez w twoim przypadku bedzie korzystniejsze
    wzięcie nowego kredytu na spłate starego też w PKO BP ze względu na lepszą
    siatke marż.
    Trzeba poznać zatem wszystkie koszty związane ze wszystkimi sytuacjami:
    - przy przewalutowaniu (0,8% kwoty kredytu),
    - przy nowym kredycie - nowe wpisy hipotek (za wykreślenie też można ponieść
    opłaty w sądzie), ponowne prowizje za udzielenie kredytu, i tona
    papierologii.
    Mozna też napisać podanie o obniżenie już przyznanej marży (jeśli jesteś
    rzetelnym klientem, spłacasz terminowo, masz na przykład złote konto itd).
    Wynegocjowanie niższej marży byłoby też dość korzystnym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam
    Ewa