  • 1. Data: 2003-07-17 08:31:34
    Temat: Ranking kart płatniczych w rzepie
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    7/pieniadze_a_5.html

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2003-07-17 08:55:23
    Temat: Re: Ranking kart płatniczych w rzepie
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Thu, 17 Jul 2003 10:31:34 +0200 "JaKi" <j...@g...pl> wrote:

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    7/pieniadze_a_5.html

    Kapitula rankingu! :-)
    MEGA ROTFL!!!

  • 3. Data: 2003-07-17 09:10:50
    Od: r...@e...pl

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    7/pieniadze_a_5.html

    Ranking jest dostępny zarówno na papierze jak i w internecie. Proponuję jednak
    zajrzeć na internet i przyjrzeć się ocenom wystawionym w 4 kategoriach kartom
    PeKaO SA Maestro i mBank Visa Electron (te dwie akurat znam dobrze).
    Szczególnie koszty związne z wydaniem i użytkowaniem karty (he he) oraz limit
    na transakcje gotówkowe.

    Ciekawe jak wygląda ocena kart innych banków bo jak dla mnie to ten ranking
    należałoby poddać weryfikacji.

    --
    RAdek

  • 4. Data: 2003-07-17 09:11:02
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    spojrzcie na tabelke:

    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/pieniadze_030717
    /pieniadze_a_5-14.F.jpg

    chyba cos im sie powalilo powaznie ?!?!

    MAd Hat
    ter

  • 5. Data: 2003-07-17 10:17:25
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Ciekawe jak wygląda ocena kart innych banków bo jak dla mnie to ten ranking
    > należałoby poddać weryfikacji.

    MAsz racje. Np. wg
    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/pieniadze_030717
    /pieniadze_a_5-11.F.jpg

    Dla kart prestizowych:
    Visa Gold z mbanku ma 50,40 pkt za koszty wydania i uzytkowania, a Visa
    GOLD z Millennium tylko 3,73 (Prestige) lub 4,12 (Prestige GOLD).
    Koszty roczne to w obu bankach 250zl, zastrzezenie 0zl, transakcje
    bezgotowkowe bez prowizji,

    Roznice: duplikat w mille 10zl, w mbanku 0zl, przekroczenie limitu w mille
    40, a w mbanku 30 zl, ale za to awaryjne dostarczenie gotowki za granica w
    mille 120 zl, a w mbanku 175 USD, czyli teraz ok. 700zl, podobnie wydanie
    karty zastepczej za granica w mille 120zl, a w mbanku 250 USD (czyli. ok.
    1000zl).

    To tylko jeden przyklad :-)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 6. Data: 2003-07-17 10:28:29
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > chyba cos im sie powalilo powaznie ?!?!

    Jak byś został ekspertem,to pewnie także by cię przygniotło.

  • 7. Data: 2003-07-17 11:32:55
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Coz - koledzy sie napracowali ale ja prawde mowiac nie widzie jakiegos
    sensownego uzasadnienia tego rankingu a zwlaszcza sposobu przydzielania
    punktow... Bo jak wytlumaczyc koszty zwiazane z wydaniem i uzytkowaniem karty
    ocenione na 100pkt w przypadku VE VW a na 53pkt za VE mBanku ?
    Albo jak oceniano oplaty za korzystanie z bankomatow ? Rozumiem 100pkt za VE
    Fortisa ale skad 96pkt dla BOS (a nie 100?) A poza tym kto w miare normalny
    czesto wyplaca w obcych bankomatach ? Po to sa listy bezplatnych bankomatow
    zeby korzystac z tych co sa bezplatne... Ta kategoria dla mnie np. w ogole
    jest bez znaczenia. Nie rozumiem tez dlaczego karta Cyfra+ dostala 100pkt za
    oplaty podczas gdy tansza od niej VC Pekao 72 czy VC Lucas 76. W ogole caly
    ten ranking posypal sie edycyjnie i mozna sie z niego dowiedziec np. ze ING
    wydaje karte Pekao/LOT a Lucas Karte z Lwica... Dziwne jest tez umieszczenie
    VC Pekao w rankingu kart kredytowych - pewnie ze mozna to zrobic i dac 0pkt
    za okres bezplatnego kredytu ale czy o to chodzi ? (chyba ze tu tez zaszla
    jakas pomylka w edycji). Na przyszlosc radzilbym rozdzielic karty wypukle od
    plaskich - wrzucanie do jednego worka np. wypuklej VC Pekao i VE mbanku nie
    doprowadzi do niczego sensownego.

    D.

  • 8. Data: 2003-07-17 12:10:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dave wrote:
    > rozdzielic karty wypukle od plaskich - wrzucanie do jednego worka
    np.
    > wypuklej VC Pekao i VE mbanku nie doprowadzi do niczego sensownego.

    Hmmm - nie bronie Rzepy - ale moze malkontenci pokusza sie o
    stworzenie swojego - konkurencyjnego rankingu :) Mysle, ze taki
    ranking z otwartymi ramionami przyjalby Expander albo Bankier... :)

  • 9. Data: 2003-07-18 07:19:45
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > stworzenie swojego - konkurencyjnego rankingu :) Mysle, ze taki
    > ranking z otwartymi ramionami przyjalby Expander albo Bankier... :)

    W rankingach lubuja sie portale i gazety ale dla mnie nie maja one zadnego
    znaczenia. To ze konto w PKOBP bylo przez lata na 1 miejscu ma znaczyc ze
    jest dobre i powinienem tam sobie konto zalozyc ? Bzdura. Po prostu spelnia
    ono oczekiwania najwiekszej grupy ludzi ktorzy maja latwy dostep do
    bankomatow czy oddzial co kroku gdzie moga postac w kolejce i zalatwic cos
    (bo nie chca albo nie umieja inaczej zalatwiac spraw). Podobnie jest z
    kartami. Nie da sie zrobic rankingu dla kazdego bo taki ranking bylby
    indywidualny dla kazdego - jednen chce wyplacac z obcych bankomatow inny nie,
    jeden chce korzystac z kredytu na KK inny nie itd. Tu widze pole do popisu
    dla portali - dac mozliwosc tworzenia interaktywnego rankingu gdzie to gosc
    portalu klasyfikuje wage czynnikow i na tej podstawie tworzony jest
    indywidualny ranking specjalnie dla niego. Tego w gazecie nie da sie zrobic.
    W gazecie jesli juz to zamiast rankingu wolalbym prezentacje najciekawszych
    ofert na zasadzie "picking cherries" czyli "wylawiania wisienek" z w sumie
    jednolitej oferty bankow. Bo dla mnie jako klienta tak naprawde interesujace
    sa tylko "wisienki" a ranking jest potrzebny glownie bankom po to by ocenic
    swoje produkty z konkurencja.

    D.

  • 10. Data: 2003-07-18 08:21:50
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    7/pieniadze_a_5.html

    Tak sie zastanawiam jak podchodzic do tego tematu. Np. z jednej strony
    Rzeczpospolita krzyczy, ze karta VE Fortis Banku jest najlepsza do
    wyplacania gotowki - wszedzie, w kraju i za granica bez prowizji. Z drugiej
    strony wielu grupowiczow juz wykazalo, ze przy wyplatach powyzej 100Euro lub
    100$ VE Millennium ze swoja prowizja 3,5PLN niezaleznie od kwoty, wypada o
    wiele lepiej ze wzgledu na przeliczane kursy.

    Wyzej wymienione media nawet sie nie zajaknely, ze Fortis odbija sobie brak
    prowizji za granica za pomoca wyzszych kursow po jakim przelicza waluty.
    Wiec jak mozna traktowac rzetelnie pozostale elementy tego rankingu?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia