  • 31. Data: 2005-11-19 20:16:58
    Temat: Re: [RATUNKU] Prowizja za prowadzenie konta osobistego
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-19 20:52, osobnik podający się za witek, śmiał stwierdzić, iż:

    > Nie nie mylę. Źle mnie zrozumiałeś.

    OK :-)

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 32. Data: 2005-11-19 22:10:29
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 18 Nov 2005 19:03:49 -0600, witek napisał(a):

    > socjalizm juz się skończył, czas otworzyć oczy.

    Nie bardzo dostrzegam związek pomiędzy moim pytaniem, a Twoją
    odpowiedzią.
    Czy mam rozumieć, ze pojecie instytucji zaufania publicznego było ściśle
    związane z socjalizmem i tylko tam występowało?

    --
    Krzysztof

  • 33. Data: 2005-11-19 22:30:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Chris wrote:

    > Nie bardzo dostrzegam związek pomiędzy moim pytaniem, a Twoją
    > odpowiedzią.
    > Czy mam rozumieć, ze pojecie instytucji zaufania publicznego było ściśle
    > związane z socjalizmem i tylko tam występowało?

    Nie. Odwrotnie.
    Bank jest instytucją komercyjną i ma za zadanie osiągnąć maksymalny zysk.
    Wszystkie chwyty dozwolone byle zgodnie z regulaminem.

  • 34. Data: 2005-11-19 23:54:51
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 19 Nov 2005 16:30:40 -0600, witek napisał(a):

    > Bank jest instytucją komercyjną i ma za zadanie osiągnąć maksymalny zysk.

    Odnoszę wrażenie, że pomiędzy zadaniami instytucji zaufania publicznego,
    a instytucji komercyjnej występuje zasadnicza sprzeczność, której nie da
    sie pogodzić i stąd moje pytanie, czy takie pojęcie wciąż jeszcze
    formalnie istnieje.

    --
    Krzysztof

  • 35. Data: 2005-11-20 03:35:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Chris wrote:

> [...]
    > a instytucji komercyjnej występuje zasadnicza sprzeczność, której nie da
    > sie pogodzić i stąd moje pytanie, czy takie pojęcie wciąż jeszcze

    Tak. Istnieje. Np. notariusz, lekarz, sędzia,
    nie wiem co by tu jeszcze upchnąć. Napewno nie bank.

  • 36. Data: 2005-11-20 05:57:33
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Chris wrote:

> [...]
    > sprzeczność, której nie da sie pogodzić i stąd moje pytanie, czy
    > takie pojęcie wciąż jeszcze formalnie istnieje.

    Kiedyś póbowałem dojść do pochodzenia zwrotu ""instytucja zaufania
    publicznego".
    Ktoś podał mi linka do dokumentów Związku Banków Polskich, który jest de
    facto nieobowiązkowym klubem ;-).
    Postawiłbym tezę, że to pojęcie formalnie nigdy nie istniało - po prostu
    banki lubią jak je tak nazywać.

    Bogdan B.

  • 37. Data: 2005-11-20 06:49:07
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś póbowałem dojść do pochodzenia zwrotu ""instytucja zaufania
    > publicznego".

    Dom publiczny ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 38. Data: 2005-11-20 10:43:04
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Dom publiczny ?

    Nie wiem - czy tam personel też miewa kłopoty ze znajomością procedur?

  • 39. Data: 2005-11-21 09:06:58
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jedynym sposobem jest napisanie listu z prośba o umorzenie należności.

    Wtedy pisemnie uzna wierzytelność. Bank bez trudu w sądzie wygra i odzyska
    takie pieniądze przez komornika.

    --
    pozdrawiam
    P.