  • Data: 2003-08-29 23:15:35
    Temat: Re: Pytanie praktyczne o kredyt hipoteczny
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Darek" <g...@p...fm> writes:

    > A moze nie miales zadnych doswiadczen z developerem i wspolnota i twierdzisz
    > ze spoldzielnia jest lepsza bo tylko spoldzielnie znasz.

    Ja znam obydwa twory.

    > Z ciekawosci: jak duza jest ta spoldzielnia?

    Im wieksza tym gorsza. Zwlaszcza jesli siedza tam na stolkach stare
    komuchy z czasow PZPR.

    > Z doswiadczenia swojego i moich znajomych wiem ze czynsze w spoldzielniach
    > sa sporo wyzsze niz we wspolnotach.

    Fakt. I o ile we wspolnocie mozna latwo dowiedziec sie co sie z tymi
    pieniedzmi dzieje, w spoldzielni nie ma takiej mozliwosci (zwlaszcza
    w duzej).

    > Poza tym w spoldzielniach moze sie
    > wydarzyc wiele niespodzianek i bedziesz placil kase za ich przekrety i
    > niekompetencje.

    We wspolnocie tez, ale pole manewru maja mniejsze i ew. szkody tez beda
    mniejsze.

    Z drugiej jednak strony kupowanie mieszkania, ktore dopiero bedzie
    budowane przez developera wiaze sie z wiekszym ryzykiem, ze developer
    upadnie. Jesli mieszkanie mialoby jednak byc juz gotowe, to spoldzielnia
    jest gorsza pod prawie kazdym wzgledem (jedynie wiekszy w niej pozorny
    porzadek).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH