  • 41. Data: 2005-12-14 12:26:59
    Temat: Re: Pytanie o karte kredytowa w Citibank Handlowy
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tomek" <b...@o...pl> writes:

    > To ubezpieczenie, które zwalnia twoja rodzine od splacania karty jak ty
    > wykitujesz.

    Fajn. Wiesz, ile mnie to będzie obchodziło? Poza tym, owszem, spłata
    np. kredytu mieszkaniowego to może być obciążenie dla ewentualnych
    spadkobierców, ale tych parę groszy na karcie kredytowej? Gimme a
    break.

    MJ

  • 42. Data: 2005-12-14 12:48:21
    Od: k...@p...onet.pl

    > Mam inne doświadczenia.

    Kazdy ma inne - po prostu... Ja slyszalem o przypadku gdy w PekaoSA na
    kredytowce odrzucili reklamacje ewidentnego skimmingu z Azji. Po prostu granda w
    bialy dzien. To sa wlasnie te przyklady, gdzie sie czlowiek kusi na niskie ceny
    (choc PekaoSA nie ma taniego kredytu na kartach), a potem moze niezle poplynac
    na nieuznanej reklamacji...

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 43. Data: 2005-12-14 12:56:00
    Od: k...@p...onet.pl

    > Sa chwile w zyciu, kiedy czlowiek ma wylaczona komorke (np. na urlopie, bo
    > jak jest wlaczona komorka to urlopu nie ma).

    No to wteedy juz jest tylko nieszczesliwy zbieg okolicznosci. Ale zawsze lepiej
    dac szanse bankowi sie dodzwonic, niz sie potem bujac z reklamacjami, np. w
    takim PKO BP (ktory o ile wiem w ogole nie dzwoni w takich sytuacjach).

    > To jest zupelnie co innego. Doceniam fakt, ze ja moge zastrzec karte. Mi sie
    > nie podoba to, ze karta jest zastrzegana bez mojej wiedzy, co stawia mnie w
    > niezrecznej sytuacji przy probie dokonania platnosci.

    Ale pamietaj, ze Citek moze jest i troche nadwrazliwy, ale przynajmniej
    minimalizuje mozliwosc przestepczego uzycia karty. Czyli np. jak masz portfel i
    ginie Ci pare kart, to nomenomen dzowniacy Citek moze Ci wszystkie karty i konta
    uratowac. No bo z PKO BP nie zadzwonia... :)

    > Ano wlasnie o to chodzi. Nie chce kupowac fury waluty i chce miec pewnosc,
    > ze karta zadziala. Znowu - nikt rozsadny nie porusza sie tylko z jedna
    > karta, wiec w rzeczonej sytuacji zaplacilem inna.

    No i o to chodzi. Pare kart w portfelu jeszcze nikomu nie zaszkodzilo. A co do
    telefonu w tej konkretnej sytuacji z kelnerem, to moze byla to jakas mocno
    nietypowa knajpa... ;)

    > Mimo wszystko uwazam, ze nikt rozsadny nie korzysta z karty do zaciagania
    > kredytow na okres dluzszy niz grace period. Placac karta wiem, ze mam
    > pokrycie wydatku w swoich aktywach. W tej sytuacji credit shield staje sie
    > ubezpieczeniem czegos, czego nie mam, czyli jest tylko bezsensownym
    > wydatkiem.

    Co do CreditShield w sytuacji opisanej przez Ciebie to zgoda. Ale juz co do
    nowego Pakietu Bezpieczenstwa z nowymi trzema ubezpieczeniami to juz nie
    koniecznie. Takie ubezpieczenie potencjalnie moze sie przydac zarowno osobie
    korzystajacej z kredytu jak i nie. Oczywiscie jezeli ktos korzysta z ubezpieczen
    z zasady.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 44. Data: 2005-12-14 12:59:22
    Od: k...@p...onet.pl

    > To ubezpieczenie, które zwalnia twoja rodzine od splacania karty jak ty
    > wykitujesz.
    >
    > Nikt nie wspomina o ciekawej funkcji karty - 30 dniowe ubezpieczenie
    > zakupów.
    >
    > Tomek

    Wspomina - to wlasnie ubezpieczenie Bezpieczne Zakupy i Tanie (czy tez Tansze)
    Zakupy, o ktorych byla mowa w tym watku.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 45. Data: 2005-12-14 13:30:31
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > No to wteedy juz jest tylko nieszczesliwy zbieg okolicznosci.

    Ja nie traktuje urlopu jako nieszczesliwego zbiegu okolicznosci.

    > Ale zawsze lepiej
    > dac szanse bankowi sie dodzwonic, niz sie potem bujac z reklamacjami, np.
    > takim PKO BP (ktory o ile wiem w ogole nie dzwoni w takich sytuacjach).

    Ja nie mam nic przeciwko temu, ze by bank do mnie dzwonil i sie dopytal. Mam
    natomiast cos przeciwko temu, ze jak sie nie dodzwoni, to automatycznie
    blokuje karte.

    > A co do
    > telefonu w tej konkretnej sytuacji z kelnerem, to moze byla to jakas mocno
    > nietypowa knajpa... ;)

    Ja wiem czy nietypowa? Moze z polskiego punktu widzenia, bo bylo bardzo
    smaczne zarcie. Ale karte zablokowali przed moim pojsciem do knajpy, bo im
    sie wydalo dziwne uzycie tejze karty w Avis na lotnisku w Reykiaviku. Zeby
    byla jasnosc - czesto wyjezdzam w rozne dziwne miejsca, uzywalem karty
    Citibanku na wszystkich kontynentach (oprocz Antarktydy) - i nikomu to nie
    przeszkadzalo. Nie wiem dlaczego akurat Islandia wydala sie dziwna -
    infolinia zaslonila sie tajemnica firmowa. Zeby bylo ciekawiej - w owym
    czasie podalem do Citi jako telefon kontaktowy warszawski telefon
    stacjonarny i dla kazdej osoby dysponujacej dwoma szarymi komorkami bylo
    oczywiste, ze jezeli wlasnie dokonalem transakcji w Islandii, to nie bardzo
    mam jak odebrac telefonu w Warszawie.

> [...]
    > osobie
    > korzystajacej z kredytu jak i nie. Oczywiscie jezeli ktos korzysta z

    Koledze, ktory rozpoczal watek, sugerowalem tylko rezygnacje z CitiShield.
    Reszta to temat na oddzielna dyskusje.

  • 46. Data: 2005-12-14 13:44:56
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005 13:04:24 +0100, yayco
    <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> wrote:

    >Choćby dlatego, że ze znanych sobie powodów nie tylko nie odrzuciła
    >spadku, ale też i nie przyjęła go "z dobrodziejstwem inwentarza". Wtedy
    >spadkobiercy dziedziczą także długi spadkowe, ne c'est pas?

    No jak rodzina jest taka nierozsądna, to cóż... Niech się rodzina
    ubezpieczy...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 47. Data: 2005-12-14 14:19:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Trzypion <t...@o...org.pl> writes:

    > No jak rodzina jest taka nierozsądna, to cóż... Niech się rodzina
    > ubezpieczy...

    Przede wszystkim - ewentualne dlugi na mojej karcie kredytowej nigdy
    nie maja szans przekroczyc drobnego ulamka mojego majatku.

    MJ

  • 48. Data: 2005-12-14 15:12:46
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/14/2005 2:44 PM, Trzypion wrote:

    > No jak rodzina jest taka nierozsądna, to cóż... Niech się rodzina
    > ubezpieczy...

    Rodzina nie musi być nierozsądna.
    Pewien pan wziął na "słupa" (prezesa zarządu) babcię.
    Pan narobił bigosu w spółce.
    Babcia zmarła.
    Babcia miała wnuczkę.
    Wnuczka w "międzyczasie" stała sie pełnoletnia.
    Wnuczka przyjęła spadek - najzwyczajniej go nie odrzuciła - w chwili
    śmierci babci nie była pełnoletnia, to raz, drugi - nie była na tyle
    kumata, by biegać do rejestru i sprawdzać, czy babcia nie jest prezesem
    jakiejś spółki. Babcia nie chwaliła się prezesostwem - bo nie bardzo
    sobie z tego zdawała sprawę.
    adwokacka celebra
    Wnuczka "wyskoczyła" zmieszkania.

    Pzdr: Witek

  • 49. Data: 2005-12-14 18:17:51
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-12-14 14:44- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Trzypion, gdy pisał(a):

    > No jak rodzina jest taka nierozsądna, to cóż... Niech się rodzina
    > ubezpieczy...

    Dlaczego nierozsądna? Być może reszta spadku jest wystarczająco dużo
    warta...

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 50. Data: 2005-12-14 18:51:30
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 14 Dec 2005 13:48:21 +0100, k...@p...onet.pl
    wrote:

> [...]
    >(choc PekaoSA nie ma taniego kredytu na kartach), a potem moze niezle poplynac

    Nieuznana reklamacja pekao to nie prawomocny wyrok sądu :)* (a jeszcze
    arbitra po drodze można zaliczyć)

    PG

    *banki mają BTE, to może faktycznie dać im jeszcze decyzje z mocą
    prawomocnego wyroku :)))