    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przewalutowanie było Noble straszy kredytobiorców
    Date: Wed, 25 Feb 2009 20:20:38 +0100
    <gnk5e2$6q5$1@news.onet.pl> <gnkdk8$rb3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnkg9j$6m0$1@news.onet.pl> <1w56ahc9llcn2$.hqiszw6k5bdh.dlg@40tude.net>
    <gnko71$rlp$1@news.onet.pl>
    <1oj8tdoyhxmav$.1acgpfsm7zxwk$.dlg@40tude.net>
    <gnm11v$eta$1@news.onet.pl> <6...@4...net>
    <gnmbq0$het$1@news.onet.pl> <1o51goxm56pr.rhwzp4td9pe2$.dlg@40tude.net>
    <gnnb4u$ehh$1@news.onet.pl> <1kvrkmi0u5zsq$.1d4v9iypj0bis.dlg@40tude.net>
    <gnp00f$kst$1@news.onet.pl> <dltm1dw59wk0.1o3bauqins0op$.dlg@40tude.net>
    <gnpkoi$bhs$1@news.onet.pl> <y...@4...net>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > A ja uważam, że każdy powinien pilnować swoich pieniędzy, bo nikt za nas
    > tego nie zrobi

    OK, podpiszmy tu protokół rozbieżności, bo dalej to będzie już tylko bicie
    piany :)
    Zresztą jak już tu komuś napisałem - generalnie zgadzam się z Tobą, drażnił
    mnie jedynie sposób postrzegania przez Ciebie pewnych problemów, ale nie
    widzę żadnego sensu, żeby przekonywać Cię do swoich poglądów. Zresztą nie
    na przekonywaniu się nazwajem polega dyskusja, a na wymianie opinii.

    A korzystając z okazji - ponieważ w dużym stopniu zaimponowałeś mi swoją
    wiedzą i logiką w rozumowaniu, chciałbym móc spytać Cię o zdanie odnośnie
    sensu (lub jego braku) przewalutowania kredytu CHF na PLN. Wnioski z
    przeszłości każą wysnuwać wnioski, że w tym momencie nie ma to
    najmniejszego sensu, bo PLN jest niedowartościowany i lada
    dzień/miesiąc/rok zacznie się jego umacnianie względem franka. Natomiast po
    drugiej stronie "wagi" stoi strach, niepewność, brak nadziei na poprawę,
    świadomość, że ten kryzys to jednak coś zupełnie innego, niż dotychczasowe
    recesje czy "klapnięcia" gospodarcze na świecie. Pojawia się więc siłą
    rzeczy parcie na przewalutowanie, żeby nie "utopić" więcej, niż to jest
    konieczne.
    Jaka jest Twoja opinia na ten temat. Ew. gdzie można zasięgnąć
    profesjonalnej opinii, profesjonalnych analityków. W sensie - gdzie ich
    szukać (tychże analityków)?