    From: RobertS <r...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy a czas księgowania
    Date: Tue, 19 Dec 2006 23:26:50 +0100

    > Skad pewnosc ze wyslales transakcje I sesja ? Zleciles ja okolo 7 ?
    > Pierwsza sesja "zamyka sie okolo 8:30 (zaleznie od czasu jaki
    > potrzebuje bank na swoje procesy). Nie slyszalem aby w jakims banku
    > ktokolwiek odpowiedzialny zagwarantowal sesje, co najwyzej powiedza ci
    > " przelew wyjdzie od nas dzisiaj" co oznacza cos okolo 16....a w banku
    > beneficjenta jest po 17, no a tam juz poszli do domu :)))

    z ING tak niestety jest, nie dalej jak w pon. mialem taka sytuacje:

    wykonalem przelew z Multi (ok. 1.00 w nocy) na konto kk w ING czyli
    powinien wyjsc pierwsza sesja

    jednak w ING zawsze jest tak, ze data wplywu nie jest rowna dacie
    ksiegowania, ta druga jest zawsze dzien pozniej, ale dla banku liczy sie
    na szczescie ta pierwsza, inaczej juz nie raz zaplacilbym kare za
    nieterminowa splate karty...

    tym razem chodzilo o cos wiecej, chcialem zamknac rachunek karty i
    oczywiscie kobita w oddziale nie chciale tego zrobic, bo karta nie jest
    splacona, wydruk z Multi ja nie interesuje, ona moze zamknac karte
    dopiero jak saldo bedzie ZERO i ONI w Katowicach nie beda widziec
    zadnych blokad, bo ona za to odpowiada....

    sytuacja zakonczyla sie malym spieciem w oddziale, opowiesc o
    autoryzacjach offline zupelnie do niej nie dotarla (nie wiedziala o co
    mi chodzi)

    na pytanie czy jak mi zamknie rachunek karty (saldo 0,00) i splyna
    jeszce jakies obciazenia to czy nie bede musial za nie placic nie
    potrafila mi odpowiedziec

    najwazniejsi byli ONI w Katowicach, bo ONI nie kazali jej zamykac karty,
    bo ONI widza wszystkie wykonane transakcje

    ciekawe czy to jacys jasnowidze? jak dokonuje platnosci w zelazku w taxi
    to czesto obciazenie jest dopiero po 2-3 tygodniach, ale ONI na pewno
    widze rowniez i to

    sprawa w toku, o ile kk ING jest b.dobra to obsluga fatalna, totalna
    ignorancja i brak znajomosci procesow zachodzacych w bankach

    pozdr.
    RobertS