  • 1. Data: 2004-07-14 12:48:51
    Temat: Przelew z zagranicy - jaki wariant wybrać?
    Od: "quapouh" <q...@s...pl>

    Witam wszystkich!

    Może mi ktoś doradzi coś sensownego:
    Spodziewam się otrzymać przelew z zagranicy - w koronach szwedzkich.
    Pieniądze gdy wejdą na konto zostaną przewalutowane na PLN po kursie kupna.
    Niestety dla mnie, zlotówka była uprzejma się fatalnie umocnić ostatnio i w
    stosunku do ustalonej kiedyś kwoty w koronach dostanę zdrowo po tyłku.
    Wiem wiem, należało się zabezpieczyć i sprzedać złotówkę przeciw koronie
    odpowiednio wcześniej, no ale w tym momencie to mądry Polak po szkodzie...
    :/
    Pomysł uroddził mi się następujący: założyc sobie konto walutowe (w
    Multibanku bezpłatne) poprosić kontrahenta o przelew w EUR albo USD by
    uniknąć podwójnego przewalutowania i poczekać aż PLN się łaskawie osłabi...
    Ma to sens? nic nie wskazuje w najbliższym czasie na jakieś osłabienie
    PLN...
    Malin? Jest jakaś na to szansa?
    Moze macie jakiś inny sposób na możliwie korzystne przyjęcie tego przelewu ?
    korzystne dla mnie a nie dla banków ofkors :)

    --
    pozdry
    quapouh

  • 2. Data: 2004-07-14 15:50:34
    Temat: Re: Przelew z zagranicy - jaki wariant wybrać?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    quapouh wrote:
    > Spodziewam się otrzymać przelew z zagranicy - w koronach szwedzkich.

    > Moze macie jakiś inny sposób na możliwie korzystne przyjęcie tego
    > przelewu ? korzystne dla mnie a nie dla banków ofkors :)

    mozesz za friko zalozyc nawet w SEK - w Nordea Banku
    a kiedys trend sie zmieni i bedziesz mogl zamienic na PLN po lepszym kursie niz
    teraz - bo teraz to sie walute oplaca wplasnie kupic i troche potrzymac
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-07-14 17:11:35
    Od: "quapouh" <q...@s...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kursie niz
    > teraz - bo teraz to sie walute oplaca wplasnie kupic i troche potrzymac

    dzięki piękne :)
    dokładnie o to mi chodziło, jutro lecę do Nordei,
    szkoda tylko, ze dla kazdej z walut trzeba miec oddzielne rachunki a
    transfer pomiedzy nimi jest crossowy przez złotówkę, czyli kompletnie
    nieopłacalny :/

    --
    pozdry
    quapouh

  • 4. Data: 2004-07-15 17:03:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    quapouh wrote:
> [...]
    > szkoda tylko, ze dla kazdej z walut trzeba miec oddzielne rachunki a
    > transfer pomiedzy nimi jest crossowy przez złotówkę, czyli kompletnie

    jak poronuje od dluzszego czasu kursy (w niektorych bankach sa to kursy dla
    dewiz) to takich przewalutowan forsy lezacej na rachunku to Nordea ma i tak
    najlepsze kursy
    wez sprawdz sobie jeszcze Fortis (tez znosne kursy) i takie banki jak PKOBP i
    Pekao - tam to juz jest zawsze gorszy kurs
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-07-15 18:27:35
    Od: "quapouh" <q...@s...pl>

> [...]
    dla
    > dewiz) to takich przewalutowan forsy lezacej na rachunku to Nordea ma i

    juz założyłem w Nordei, od ręki, z uśmiechem i kulturą :)
    z wrażenia zafundowałem sobie przy okazji tez rach. złotowy :)))
    jeszcze raz - dzięki za pomysł

    --
    pozdry
    quapouh