  • 1. Data: 2003-12-15 14:33:31
    Temat: Prowizja z k. hipoteczny w Kredyt Banku - ile to w koncu jest?
    Od: "Charczenko" <c...@g...pl>

    Szanowni grupowicze!

    Czy ktos moze wie jak to jest z prowizja za udzielenie kredytu hipotecznego
    w Kredyt Banku? Wedlug oficjalnej obowiazujacej od 10.10.03 tabeli oplat i
    prowizji prowizje za udzielenie kredytu wynosza odpowiednio:
    - 0,9% dla stalych klientow
    - 1,2% dla pozostalych klientow

    W listopadzie podpisywalem umowe kredytowa z KB i pani dyrektor oddzialu w
    ktorym bralem kredyt nie chciala zejsc ponizej 1,2% zaslaniajac sie
    wewnetrznym zarzadzeniem, polityka centrali itd. Tymczasem ostatnio na
    liscie widzialem kilka postow - miedzy innymi Tensora w ktorych opisywano
    stawke 0,6% prowizji. Zadalem nawet w watku w ktorym padly te informacje
    pytanie o zrodlo stawki 0,6% ale nie doczekalem sie odpowiedzi. Ponawiam
    zatem pytanie - czy ktos z grupowiczow jest w stanie podac mi informacje na
    temat:
    - w jakich przypadkach obowiazuje stawka 0,6% prowizji
    - czy i jesli tak to od kiedy zostala ona wprowadzona - zarzadzenie centrali
    z dnia itp itd

    Infolinia na ktora dzwonilem podaje zelazne wymaganie 0,9% ponizej ktorego
    zdecydowanie zejsc nie mozna.

    Nie ukrywam ze z checia zlozylbym reklamacje gdyby okazalo sie ze pani
    dyrektor swiadomie wprowadzila mnie w blad.

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 2. Data: 2003-12-15 14:37:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Charczenko <c...@g...pl> wrote:
    > Nie ukrywam ze z checia zlozylbym reklamacje gdyby okazalo sie ze pani
    > dyrektor swiadomie wprowadzila mnie w blad.

    A nie bylo podwyzek tej marzy wlasnie w pazdzierniku?
    Tensor pisal, owszem - ale to bylo jakis czas temu

  • 3. Data: 2003-12-15 14:55:12
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Formalnie obowiązuje tabela opłat i prowizji, z której wynika, że prowizja
    za udzielenie kredytu wynosi MINIMUM 0,9%.
    Oznacza to tylko tyle, że formalnie mogą Ci zaoferować nie niższe
    oprocentowanie niż 0,9%, co oznacza w praktyce, że ludziom z ulicy oferują
    2%, ludziom mającym rachunki w KB oferują ok 1,5%-2% ... znam ludzi, którzy
    mają kredyt w KB od lat, splacili go, wzięli nowy kreyt hipoteczny, na ROR
    wpływa 5000 zł niesięcznie, mają konto VIP i KB zaoferował im 1%, nie
    spotkałem nikogo, komu zaoferowaliby 0,9%... Wysokość prowizji zależy też od
    twojej sytuacji finansowej (ryzyko kredytowe) oraz wysokości wkładu własnego
    w inwestycje.

    Reasumując, prowizję poniżej 0,9% dyrektor oddziału musi chyba już
    skonsultować z centralą, chyba że ma do czynienia z bardzo wartościowym dla
    Banku klientem. Albo jeżeli ma się znajomego w oddziale... ale to już
    nieoficjalnie.

    Tak czy owak nie możesz złożyć reklamacji ponieważ ktoś zapłacił 0,6%
    prowizji... -- obowiązuje TOiP i tyle.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-12-15 15:09:17
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > A nie bylo podwyzek tej marzy wlasnie w pazdzierniku?
    > Tensor pisal, owszem - ale to bylo jakis czas temu

    Niedawno pisał podając jeszcze niższe stawki - m. in. to 0,6 .

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn