  • 1. Data: 2003-08-27 18:31:52
    Temat: Proste ominiecie limitu gotowkowego KK ?
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Mam limit X zl, gotowkowy X/2 zl na KK.
    Ale potrzebuje gotowki w ilosci X.
    Jedyne co mi wpadlo do glowy, to isc do sklepu np. MediaMarkt,
    tam kupic za X zl jakis strasznie drogi sprzet, a nastepnie od razu
    go oddac. Zwroca przeciez gotowke :) I to w wysokosci X :)
    Prawo jest prawem - konsument moze oddac sprzet.
    Co wy na ten sposob taki "dookola" ? Mam akurat taka
    sytuacje i mysle jak to przeprowadzic.
    --
    lex

  • 2. Data: 2003-08-27 18:37:49
    Temat: Re: Proste ominiecie limitu gotowkowego KK ?
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:biitec$1llu$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > tam kupic za X zl jakis strasznie drogi sprzet, a nastepnie od razu
    > go oddac. Zwroca przeciez gotowke :) I to w wysokosci X :)

    Zrobia Ci zwrot na karte.

    Pozdr. michal

  • 3. Data: 2003-08-27 18:38:46
    Od: Kuba <j...@y...com>

    > Prawo jest prawem - konsument moze oddac sprzet.
    > Co wy na ten sposob taki "dookola" ? Mam akurat taka
    > sytuacje i mysle jak to przeprowadzic.

    Zwrócą na kartę.
    Na papierku z terminala będziesz miał ==UZNANIE==

    K.

  • 4. Data: 2003-08-27 18:39:48
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski"
    > Prawo jest prawem - konsument moze oddac sprzet.

    Nie znam prawa, które by _zobowiązywało_ sprzedawcę do przyjęcia zwrotu
    sprawnego sprzętu (z wyjątkiem sprzedaży wysyłkowej, AFAIR).

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2003-08-27 18:42:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    biitu7$k0v$...@a...news.tpi.pl,
    Bogdan B. <b...@h...pl>:
    > Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski"
    >
    > Nie znam prawa, które by _zobowiązywało_ sprzedawcę do przyjęcia
    > zwrotu sprawnego sprzętu (z wyjątkiem sprzedaży wysyłkowej, AFAIR).

    Nie ma takiego prawa.

    Sklepy niektore przyjmuja wedlug wewnetrznych zasad i faktycznie
    niektore/nieraz robia zwroty gotowkowe niezaleznie od sposobu platnosci. Ale
    na ogol zwrot na karte.

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 6. Data: 2003-08-27 19:22:43
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > Prawo jest prawem - konsument moze oddac sprzet.
    > Co wy na ten sposob taki "dookola" ? Mam akurat taka

    po pierwsze wątpie że sklep uzna zwrot towaru "strasznie drogiego sprzętu"
    na twoje widzi-mi-się
    po drugie jeżeli płciłeś kartą i już ktoś postanowi zwrócić ci kasę to
    nastąpi to na kartę w bardzo prosty sposób
    - tego samego dnia (naciskamy Anulowanie transakcji > podajemy nr rachunku
    transakcji > potwierdzamy anulowanie) dostajesz slip z napisem ANULOWANO i
    koniec
    - następnego dnia (naciskamy Zwrot > wpisujemy nr rachunku transakcji >
    potwierdzamy zwrot) dostajesz slip z napisem ZWROT i koniec

    pozdr
    david

  • 7. Data: 2003-08-27 20:38:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Leszek A. Szczepanowski <t...@p...pl> wrote:
    > tam kupic za X zl jakis strasznie drogi sprzet, a nastepnie od razu
    > go oddac. Zwroca przeciez gotowke :) I to w wysokosci X :)

    Gówno. Uznanie na kartę pójdzie.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-08-27 20:42:13
    Od: "RysioPysio" <r...@N...pop.e-wro.pl>

> [...]
    > : tam kupic za X zl jakis strasznie drogi sprzet, a nastepnie od razu
    > : go oddac. Zwroca przeciez gotowke :) I to w wysokosci X :)
    Może przy groszowych transakcjach nie będzie sie im chciało bawić i zwrócą
    Ci gotówkę.
    Ale jak kupisz "strasznie drogi sprzęt" to przecież oni płacą prowizję,
    zwrot której
    ostaną tylko w przypadku zwrotu na kartę. Nikt do Ciebie , nawet jak jesteś
    "takiej
    sytuacji" dokładać nie będzie. I słusznie.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 9. Data: 2003-08-28 05:12:33
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RysioPysio" <r...@N...pop.e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:biitec$1llu$1@news2.ipartners.pl...

    właśnie - paragon stemplują pieczątką "zapłacono kartą"
    a sposób, który zaproponowałeś nie jest owy - stosują go np. pracownicy w
    odniesieniu do bonów okolicznościowych - np. moja znajoma specjalnie kupiła
    w markecie felerny serwis do kawy, zapłaciła bonami, potem rekjlamacja,
    zeona jeszcze oglądała a tu takie spodki porysowane - tu zwrócili jej już
    gotówkę
    z kartą nie przejdzie - może kiedyś we wczesnym kapitaliźmie, ale teraz
    nawet w małych sklepach nają podstawowe zasady dotyczące kart ;-)))

    --
    Matovy

  • 10. Data: 2003-08-28 06:25:12
    Od: "BANKIER" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prawo jest prawem - konsument moze oddac sprzet.
    > Co wy na ten sposob taki "dookola" ? Mam akurat taka

    ZWROT BĘDZIE NA KARTĘ!! (takie są zasady - a poza tym prowizja sprzedawcy dla
    banku)

    A jedynym wyjściem jest znaleźć i przekonać kogoś kto stoi w kolejce do kasy by
    zamiast wpłacić gotówkę kasjerce dał kasę Tobie a Ty zapłacisz za towar
    kartą:))

    Haczyk dla tego co się zgodzi jest w tym momencie taki, że jeśli jest to sprzęt
    z gwarancją i gość po jakimś czasie np będzie chciał dostać kasę z powrotem od
    sprzedawcy ( np. sprzęt się popsuł) to ten będzie się upierał , że "musi"
    zwrócić na kartę no i jeśli gość nie powie , że on już tej karty nie ma w danym
    Banku , bądź zgubił (jakikolwiek powód byleby był wiarygodny ) to człowiek
    który ci wyświadczył grzeczność będzie miał problem.
    .........i dla tego trzeba iść do hipermarketu , stanąć w kolejce i tam
    poszukać kilku bardziej rozgarniętych ludzi ( żeby zrozumieli o co chodzi bo
    wiesz, jak człowiek nie rozumie to jest podejżliwy:))) - ZAKUPÓW SPOŻYWCZYCH
    RACZEJ SIE NIE ZWRACA a i z gwarancją nie ma problemu.

    p.s. przetestowano na własnej "skórze" ( nie z k.kredytowej tylko płatniczej )
    bo bankomat był o 15 kilometrów dalej a musiałem mieć 200 zł natychmiast -
    zajęło 10 minut ( jako bonus - mina kasjerki pod tytułem"co ci goście
    kombinują???" :)))))).

    pozdrawiam
    Bankier