  • 1. Data: 2004-07-17 20:36:28
    Temat: Promocja KK MasterCard Lukas - co wy na to?
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    właśnie dostałem od nich spamik, że uczestnicy promocji (zamówienie karty i
    300zł transakcji do konca sierpnia) dostaną bilety lotnicze AirPolonia do
    jednego z miast europejskich.
    http://kartalukas.onet.pl/

    Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo atrakcyjnie - czy ktoś widzi jakies
    haczyki?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 2. Data: 2004-07-18 00:52:55
    Temat: Re: Promocja KK MasterCard Lukas - co wy na to?
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo atrakcyjnie - czy ktoś widzi jakies
    > haczyki?

    z Airpolonia mozesz wrac busem z tej stolicy (patrz Egipt)
    Ponoc Airpolonia ma jakies problemu - byl art. w gazecie (Wprost??)
    Ja bym wolał dostac KK za darmo a nie za 75/rok jak w BPH

    JerzyR

  • 3. Data: 2004-07-18 07:58:18
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    JerzyR napisal/a:

    > z Airpolonia mozesz wrac busem z tej stolicy (patrz Egipt)

    to był problem organizatora wycieczki a nie "transportera"

    > Ponoc Airpolonia ma jakies problemu - byl art. w gazecie (Wprost??)

    od dawna wiadomo, że pewne media mają swoich pupili a innych nie lubią
    (sympatie przekuwane na kasę) - vide Michnik i GW = anty Invest bank
    (również byli zawsze nie fair w stosunku do inteligo). Ktoś kto siedzi w
    środowisku może Ci wytłumaczyć, na czyim pasku chodził Wprost pisząc coś o
    AP :))

    > Ja bym wolał dostac KK za darmo a nie za 75/rok jak w BPH

    W Lukasie karta Onet jest za 59, więc kombinuję tak: wyrabiamy sobie z żoną
    po jednej, bierzemy bilety do Londynu albo Aten i jest cacy weekend :)))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-07-18 12:14:15
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > to był problem organizatora wycieczki a nie "transportera"

    tzn co? organizator wykupil przelot w jedna strone?
    warto mu bylo tak zszargac swoja opinie? tym bardziej ze rynek turystyczny
    jest bardoz czuly
    na wszelkie "niedociagniecia" organizatorow
    to jednak moim zdaniem problme z AP

    pozdro
    SirmarK

  • 5. Data: 2004-07-18 13:29:42
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Marcin Kozlowski napisal/a:

> [...]
    > warto mu bylo tak zszargac swoja opinie? tym bardziej ze rynek
    > turystyczny jest bardoz czuly
    > na wszelkie "niedociagniecia" organizatorow

    nie znam dokładnie tej sytuacji, ale wyobrażam to sobie tak: organizator,
    tj. biuro podróży
    kupuje miejsca w hotelach, bilety na samoloty itp. z jakimś terminem
    płatności. Minął termin, nie zapłacili, więc AP powiedziało: "to my
    dziękujemy za współpracę, nie realizujemy biletów powrotnych, pa pa" - też
    byś tak zrobił na miejscu przewoźnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 6. Data: 2004-07-18 14:45:45
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik zbiggy napisał:

    > nie znam dokładnie tej sytuacji,

    No wlasnie i tu lezy caly problem.

> [...]
    > płatności. Minął termin, nie zapłacili, więc AP powiedziało: "to my
    > dziękujemy za współpracę, nie realizujemy biletów powrotnych, pa pa" - też

    To byl lot czarterowy, ustalony i zaplacony (o ile dobrze pamietam) duzo
    wczesniej. Ale AP stwierdzilo nagle, ze ma lepszy pomysl na
    wykorzystanie samolotu w danej chwili.

    Bartol

  • 7. Data: 2004-07-18 15:29:16
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 22:36:28 +0200, na pl.biznes.banki, zbiggy w wiadomości
    <news:cdc2kr$2obi$1@mamut.aster.pl> napisał(a):

    > Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo atrakcyjnie - czy ktoś widzi jakies
    > haczyki?

    Odpowiedzi szukałbym w "Regulaminie promocji":
    http://kartalukas.onet.pl/1166555,detal.html
    Dla mnie dosyć podejrzanie wydają sie następujące jego punkty:

    "§ 5
    PRZEDMIOT PROMOCJI
    8. Koszty podatków i opłaty lotniskowej ponosi uczestnik promocji.
    9. Przelot na podstawie vouchera może być zrealizowany do dnia 31
    grudnia 2004 roku włącznie.
    10. W przypadku gdy wartość nagrody przekroczy 760 zł uczestnik promocji
    zobowiązany będzie do uiszczenia Bankowi 10% wartości nagrody tytułem
    podatku zgodnie z przepisami Ustawy o podatku dochodowych od osób
    fizycznych."

    Opłaty lotniskowe w przypadku tanich linii lotniczych mogą wynosić
    drugie tyle co koszt biletu, a czasem nawet więcej.
    Nigdzie nie pisze, w którym momencie należy uiścić ten podatek: czy w
    momencie dokonania rezerwacji, czy - być może - już w momencie
    otrzymania vauchera.
    Poza tym, nie wiadomo jak wygląda sprawa z VAT-em; gdyby obowiązywał, to
    "szczęśliwy laureat promocji" też musiałby go zapłacić z własnej
    kieszeni.
    Uwagę należy również zwrócić na warunki, jakie należy spełnić, aby
    zostać uczestnikiem promocji, bo bynajmniej nie wystarczy do tego tylko
    wyrobić sobie kartę kartę LUKAS Banku.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 8. Data: 2004-07-18 16:24:50
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 18 Jul 2004 17:29:16 +0200, w <1...@k...eu.org>, "Krzysztof
    K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał(-a):

    > Opłaty lotniskowe w przypadku tanich linii lotniczych mogą wynosić
    > drugie tyle co koszt biletu, a czasem nawet więcej.

    W przypadku AirPolonii i Wrocławia oraz Paryża wynosi to ok. 91zł (od
    "sztuki"), czyli za 2 strony ok. 180zł.

    > Nigdzie nie pisze, w którym momencie należy uiścić ten podatek: czy w
    > momencie dokonania rezerwacji, czy - być może - już w momencie
    > otrzymania vauchera.

    A to chyba mało istotne... zapewne i tak obciążają kartę.

    > Poza tym, nie wiadomo jak wygląda sprawa z VAT-em; gdyby obowiązywał, to
    > "szczęśliwy laureat promocji" też musiałby go zapłacić z własnej
    > kieszeni.

    Wątpię.

    > Uwagę należy również zwrócić na warunki, jakie należy spełnić, aby
    > zostać uczestnikiem promocji, bo bynajmniej nie wystarczy do tego tylko
    > wyrobić sobie kartę kartę LUKAS Banku.

    Jest napisane -- 300 zł do końca sierpnia. Chyba że jest coś małym drukiem :)

  • 9. Data: 2004-07-18 18:56:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> writes:

    > W przypadku AirPolonii i Wrocławia oraz Paryża wynosi to ok. 91zł (od
    > "sztuki"), czyli za 2 strony ok. 180zł.

    Sprawdzales w obie strony? Te oplaty przy podrozach "do nas" lubia byc
    troche wyzsze...

    MJ

  • 10. Data: 2004-07-18 19:31:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 18 Jul 2004 20:56:28 +0200, w <2...@c...fuw.edu.pl>, Michal
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > Sprawdzales w obie strony? Te oplaty przy podrozach "do nas" lubia byc
    > troche wyzsze...

    W sumie masz rację. Ale w tamtą wyszło 55zł, w drugą >111zł, sumarycznie nawet
    mniej niż te 180zł.