  • Data: 2020-07-13 22:54:10
    Temat: Re: Problemy z placeniem telefonem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    >> Ileż to problemów by nie zaistniało.
    >
    > Jakich?

    - możliwość podsłuchania transmisji
    - możliwość zdalnej ingerencji w kartę, zdalnych fraudów itp. (nawet
    tylko potencjalnie)
    - trudności w potwierdzeniu oryginalności karty -> możliwość wykonania
    działającego duplikatu (części kart)
    - możliwość zdalnego odczytu karty, w konsekwencji np. śledzenia
    przemieszczania się ludzi, odczytu ostatnich transakcji itp.
    - same transakcje NFC są problematyczne - karta nagle może opuścić pole
    (utracić zasilanie), trudno wykonuje się dłuższe operacje (czytaj:
    prawdziwa kryptografia)

    Tak, wiem, to co dla jednych jest wadą, dla innych jest zaletą.

    > Wg mnie czytnik chipów to najmniej wygodny sposób wczytywania karty.
    > O wiele fajniejsze jest przesuwanie paskiem

    Łatwiej zapłacić chipem. Z magstripem bywają problemy - ludzie robią
    różne cuda w rodzaju przyklejania taśmy klejącej. Łatwo skopiować. Łatwo
    skasować. To było ok. w ubiegłym tysiącleciu.

    > I zaryzykuję z dużą dozą pewności stwierdzenie, że czytniki stykowe
    > masz frontem do klienta w wielu miejscach tylko dlatego, że cały
    > terminal jest w jednej obudowie - i czytnik stykowy (i przy tym
    > paskowy) i pin-pad i - co jest główną przyczyną wystawienia do klienta
    > - czytanik pikaczowy.

    Nie, często są pinpady z czytnikiem stykowym i małym wyświetlaczem
    (teraz pewnie także z NFC), a resztą terminala zajmuje się sprzedawca.

    > W czasach dominacji kart stykowych, gdy były co prawda mniej popularne
    > niż dziś, ale niedużo mniej - a o wiele, wiele bardziej niż
    > paskowe-only - żanych czytników frontem do klienta nie było, karta w
    > łapę kasjerowi i on wkłada - i albo podaje terminal albo jest pin-pad
    > na kabelku.

    Były. Tyle że niezbyt często. A to powinna być norma.
    --
    Krzysztof Hałasa